ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





مشاهده RSS Feed

darbastan

چگونه یک کسب و کار داربستی را شروع کنیم؟

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط darbastan در تاریخ 2018/01/20 در ساعت 07:46 (132 نمایش ها)
کسب‌ و کارهای داربست با اجاره‌ دادن تجهیزات داربست مدولار به سازندگان و شرکت‌های ساختمانی کسب درآمد می‌کنند. طبق آمار مجله‌ی کارآفرین آمریکا در این کشور برای راه اندازی کسب و کار داربستی بین 10000 تا 50000 دلار سرمایه نیاز است. به گزارش اخبار رسمی به نقل از وب سایت داربستان؛ در ایران به دلیل اینکه اکثر شرکت‌های داربست هیچ مجوزی ندارند، با یک سرمایه اندک می‌توانند شرکت داربست راه اندازی کرد. متاسفانه به دلیل نظارت نادرست بر قیمت‌های این صنعت در ایران هر شرکتی ساز خود را می‌زند. مثلاً برای یک پروژه 20000 متری برای رقابت با سایر رقبای این حوزه، داربست از متری 600 تومان تا 1000 تومان قیمت داده می‌شود. معمولا برای شروع باید پروژه‌های کوچک مثل خانه‌ها را انجام داد تا تجربه کسب شود و همچنین می‌توان به صورت پاره وقت در این شغل فعالیت داشت. اگر می‌خواهید در این زمینه یک شرکت خوب باشید و برند شوید؛ توصیه می‌کنیم تا ساختار خوبی برای شرکت داربست خود پیاده کنید. برای اینکار باید با یک وکیل تجاری مشورت کنید.
مجوز شرکت داربستی
شرکت‌های داربستی در ایران صنف خاصی ندارند؛ اما برای گرفتن مجوز‌های لازم باید به اداره‌ی اصناف شهر خود مراجعه کنید.
بیمه را فراموش نکنید
یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در راه‌اندازی این چنین کسب‌وکارهایی بیمه است؛ شما باید متناسب با سرمایه‌ی شرکت خود بیمه‌ی مسئولیت تعیین کنید؛ زیرا خطرات زیادی در صنعت داربست وجود دارد و شما باید با یک کارشناس بیمه نیز مشورت کنید.
خرید داربست و تجهیزات آن
در خرید داربست و لوازم آن دقت کافی کنید، داربست‌های ایرانی اغلب سنتی هستند و از جنس خوبی تهیه نشده‌اند. حتما از مرغوب بودن اجناس اطمینان حاصل کنید و قبل از خرید، قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. در حال حاضر فروشگاه‌های آنلاین مثل آهن آنلاین نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند و قیمت مناسبی دارند. البته باید دقت کنید که ممکن است این شرکت‌‌های آنلاین هزینه‌ی حمل و نقل بالایی دریافت کنند.
توصیه‌ی دیگر این است که به طور مداوم لیستی از تجهیزات داربست موجود و قیمت‌های خودتان را در قالب برشور تهیه کنید و آن را در اختیار پیمانکارن و شرکت‌های خدماتی در منطقه قرار دهید. سعی کنید همیشه برای مشتری جذابیت ایجاد کنید؛ مثلا حمل و نقل رایگان انجام دهید. به این ترتیب فروش شما بیشتر می‌شود و درآمدتان نیز افزایش می‌یابد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت داربستان مراجعه کنید.

نظرات