ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





مشاهده RSS Feed

Admin

تالار گفتگو استارتاپی ( استارتاپ ها )

به این مطلب امتیاز بدهید
توسط Admin در تاریخ 2017/10/28 در ساعت 16:14 (175 نمایش ها)


مفهوم فروم يا تالار گفتگو


فروم در زبان لاتين به معني "ميدان، بازار، محل مجمع عمومي، دادگاه و ..."است که در اينترنت و کامپيوتر به يک مجمع عمومي اطلاق ميشود که هر کس از هرجا با هر سطح معلومات مي تواند در يک فروم عضو شود و با اعضاي ديگر در هر زمينه اي به بحث و گفتگو بپردازد و دانسته ها و اطلاعات خود را با ديگران به اشتراک بگذارد.
فروم ها به طور کلي به دو دسته تقسيم مي شوند که شامل فروم هاي عمومي و تخصصي ميشوند، فروم هاي تخصصي شامل تالار هايي در موارد خاص هستند مثل کامپيوتر و موبايل که يک فروم تخصصي کامپيوتر محسوب مي شود و فروم هاي عمومي شامل بحثهاي عمومي از سرتاسر کره زمين هستند مثل کامپيوتر، ماهي گيري، دوچرخه سواري، ورزش، اسلحه و ... ميتوان گفت فروم يکي از بهترين ابزار اينترنت براي يادگيري در هر زمينه ايست، چرا که از سرتاسر دنيا افرادي با اطلاعات کم و زياد يکجا جمع ميشوند و اطلاعات خودشان را با يکديگر به اشتراک ميگذارند.
هر فروم شامل يک سري تالارهاي گفتگو ميباشد، که اين تالار ها هر يک با يک موضوع خاص و با توجه به اهداف از پيش تعيين شده توسط رئيس فروم ايجاد ميشوند. اعضاي فروم نيز بنا به نياز، علاقه، اطلاعات و تجربيات خود در هر تالار به بحث و گفتگو ميپردازند. هر تالار نيز داراي زير مجموعه هاي خود است. کاربران بنا به موضوعي که ميخواهند در مورد آن به بحث بپردازند ابتدا تالار و زير مجموعه آن را انتخاب مکنند و با ايجاد يک عنوان (تاپيک) بحث خود را آغاز ميکنند. هر عنوان جديدي که باز ميشود در بالاي ليست عناوين آن تالار قرار ميگيرد و کاربران ديگر با مشاهده آن ميتوانند به آن پاسخ دهند و در آن به بحث و تبادل نظربپردازند.
همانند هر جامعه اي براي رعايت نظم و جلوگيري از هرج و مرج و ميل به اهداف از پيش تعيين شده، در فروم اين جامعه مجازي يک سري قوانين کلي وضع ميشود که تمام اعضا موظف به رعايت آنها هستند، به علاوه هر تالار نيز قوانين و مقرارت مربوط به خود را دارد که رعايت آنها نيز براي افرادي که در آن تالار به بحث و گفتگو ميپردازند الزامي است. هر يک از اعضا موظف است بعد از به عضويت در آمدن قوانين کلي و جزيي هر بخش را با دقت مطالعه کند تا بعداً با مشکل مواجه نشود. در هر فروم کاربران به نسبت فعاليت، قابليت، توانايي و اطلاعاتشان دسته بندي ميشوند و درجاتي را از سوي مدير سايت دريافت مي کنند. درجاتي از قبيل Member ، Senior Member ، Moderator, Super Moderator, Administrator و... اين شکل نامگذاري درجات در هر فروم هاي مختلف بسته سليقه رئيس سايت تعيين مي شود که از روي اين درجات به راحتي مي توان فهميد که هر کسي چه وظيفه، پست و مقامي را در اين جامعه مجازي به عهده دارد.


بنقل از : منبع

نظرات