خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
۱۰ روش که کارآفرینان در استارتاپ ناب چرخش میکنند. دید عامه به کارآفرین واقعی فردی است با چشمانداز بزرگ و کلهشق که همینطور از میان موانع به پیشرفته و آنچشم انداز را محقق میکند. بخش چشمانداز درست است ولی کارآفرینان موفق دریافتهاند که عدمقطعیت زیاد محصول یا خدمت جدید معمولا نیازمند درست کردن خیلی چیزها است، یا «چرخش» برای یافتن یک فرمول موفق. پیشتر دربارهی چرخش (Pivot) نوشتهام (اینجا)، چرخش شکلهای مختلفی دارد که هر کدام برای تست قابلقبول بودن فرضیات مختلف درباره محصول، مدل کسب و کار و موتور رشد طراحی شدهاند. در اینجا کوتاه ده گونهی چرخش را معرفی میکنم: ۱. چرخش زوم-بهجلو. در این مورد، چیزی که قبلا فقط یک ویژگی از محصول در نظر گرفته شده بود خودش تبدیل به کل محصول میشود. اینجا ارزش «تمرکز» و «کمینه محصول پذیرفتنی» (MVP) پر رنگ میکند. چرا که بهسرعت و موثر به این نتیجه رسیدهایم. (مثال: اینجا را ببینید) ۲. چرخش زوم-بهعقب. در حالت برعکس، گاهی یک ویژگی برای پشتیبانی از یک مجموعه مشتری کافی نیست. در این گونهی چرخش، چیزی که ما به عنوان کل محصول در نظر گرفته بودیم تبدیل میشود به یک ویژگی از یک محصول به مراتب بزرگتر. ۳. چرخش بخش مشتریان. شاید محصول شما بتواند مشتریان واقعی را جلب کند، ولی نه آنهایی که در چشم انداز اولیه در نظر گرفته شده بودند. به بیان دیگر، محصول یک مسالهی واقعی را حل میکند، ولی نیاز دارد که برای بخشی که قدرش را بیشتر میدانند جایگاهسازی شده و برای آن بخش بهینه شود. ۴. چرخش نیاز مشتری. بازخورد اولیه مشتری نشاندهندهی این است که مسالهای که حل میشود خیلی مهم نیست، یا پولی برای خریدش نیست. پس نیاز است که باز-بخشبندی شود، یا محصولی کاملا جدید درست شود برای یافتن مسالهای که ارزش حل کردن دارد. ۵. چرخش بستر. به حالتی گفته میشود که یک برنامهکاربردی با یک بستر (پلتفرم) عوض میشود یا برعکس. بسیاری از موسسان راهحل خود را بهعنوان بستری برای محصولات آینده میبینند، ولی هیچ برنامه کاربردی جذابی ندارند. بیشتر مشتریان هم راهحل میخرند و نه بستر. ۶. چرخش معماری کسب و کار. جفری مور، سالها پیش، دریافت که دو معماری کسب و کار اصلی وجود دارد: حاشیه سود بالا، تعداد کم (مدل سیستمهای پیچیده) یا حاشیه سود پایین، تعداد زیاد (مدل عملیات روی تعداد). شما نمیتوانید همزمان هر دو باشید. ۷. چرخش بدست آوردن ارزش. به مدل درآمد و پول در آوردن بر میگردد. تغییر در روشی که شرکت نوپا ارزش را بدست میآورد میتواند اثرات بلند مدتی روی استراتژیهای کسب و کار، محصول و بازاریابی بگذارد. مدل «رایگان» ارزش زیادی را کسب نمیکند. ۸. چرخش موتور رشد. امروزه بسیاری از نوپاها یکی از سه موتور رشد اصلی را استفاده میکنند: مدلهای رشد ویروسی، چسبنده و پرداخت. انتخاب مدل مناسب تاثیر شدیدی روی سرعت و سوددهی رشد میگذارد. (درباره موتورهای رشد در استارتاپ ناب باز هم خواهم نوشت) ۹. چرخش در کانال. در فروش،به سازوکاری که شرکت بهوسیلهی آن محصول خود را به مشتریان میرساند کانال فروش یا کانال توزیع گویند. چرخش در کانال معمولا نیازمند منحصر بهفرد بودن قیمتگذاری، ویژگی و سازگار کردن جایگاهسازی رقابتی است. ۱۰. چرخش در فناوری. گاهی شرکت نوپا روشی برای رسیدن به راهحلی یکسان را با استفاده از فناوری کاملا متفاوت کشف میکند. این بسیار مهم میشود اگر فناوری جدید قیمت بهتر و یا کارایی بالاتری را فراهم کند که وضعیت رقابتی را بهبود بخشد. هر کارآفرین در ساخت محصول با چالش کی چرخش کردن و کی ثابتقدم ماندن روبرو است. اگر از کارآفرینانی که چرخش کردهاند بپرسید خواهند گفت که ای کاش زودتر چرخش کرده بودند. در واقع، راه نجات نوپاها بهراستی پول نیست، بلکه تعداد چرخشهای است که هنوز میتوانند انجام دهند. رونوشت از ۱۰ روش برتر که کارآفرینان در Lean Startup چرخش میکنند
نمایش برچسبها
مشاهده قوانین انجمن