پرفروش‌ترین مامان ما در ماه گذشته ۱۹میلیون تومان فروش داشته و شاید جالب باشد بدانید که پروفروش‌ترین غذاها در ماه گذشته لوبیا‌پلو، کباب‌تابه‌ای و ته‌چین بودند.

تبسم لطیفی موسس استارت‌آپ مامان‌پز که یک پلت‌فرم آنلاین غذای خانگی است در یلدای کارآفرینان استارتاپی آمار جذابی از این کسب‌وکار اینترنتی که از سال ۹۳ کار خودش را در شهر تهران شروع کرده به خبرنگار ما داد.
آمار و تحلیلی از بازار فروش اینترنتی غذا که به گفته او یک بازار کاملا فرگمنتت است و بازیگران زیادی دارد. قاعدتا سهم بازار خیلی از این بازیگرها کم است به همین خاطر نمی‌شود گفت که نسبت به سال قبل تغییر چشمگیری در این بازار از نظر سهم بازار ایجاد شده است. تقریبا همه چیز همانطور مشابه قبل است با تغییرات خیلی کوچک منتها نکته‌ای که هست این است که اقبال مردم نسبت به سفارش اینترنتی غذا نسبت به پارسال همین موقع خیلی بیشتر شده است.

بیش از ۵۰۰ هزار تهرانی در روز غذا سفارش می‌دهند

لطیفی درباره حجم بازار غذای تهران گفت: «ما تخمینی از این که سفارش روزانه غذا در تهران چقدر است، به دست آوردیم که ۵۰۰ تا یک میلیون درخواست روزانه است که به نظر می‌رسد بین پنج تا ۱۰درصد این عدد به صورت سفارش اینترنتی است؛ یعنی تقریبا هنوز هم ۹۰درصد مردم از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد که این حوزه خیلی جای کار دارد و تا رسیدن به مقصد نهایی راه خیلی درازی داریم. مثلا در کشور کره جنوبی که الان پیشروترین کشور در سفارش اینترنتی در حوزه غذاست، ۷۵درصد از سفارش آنها آنلاین و اینترنتی انجام می‌گیرد و می‌شود که ما هم روزی به آنجا برسیم».
کل هزینه مامان‌پز یک میلیارد تومان بوده است

بنیان‌گذار مامان‌پز در مورد هزینه‌های این استارتاپ هم گفت: «سعی کردیم خیلی آهسته و کم‌هزینه حرکت کنیم و از آن موقع تا حالا کل هزینه‌ای که در مامان‌پز شده کمتر از یک میلیارد تومان بود. در حال حاضر ما با‌ ۲۵۰ نفر خانم خانه‌دار در تهران داریم فعالیت می‌کنیم. ما به خانم‌های خانه‌داری که با آنها همکاری می‌کنیم، مامان می‌گوییم، پرفروش‌ترین مامان ما در ماه گذشته ۱۹میلیون تومان فروش داشته و شاید جالب باشد بدانید که پرفروش‌ترین غذاها در ماه گذشته لوبیا‌پلو، کباب‌تابه‌ای و ته‌چین بودند و ما از اول امسال مناطق سرویس‌دهی‌مان را از شش منطقه که در مناطق مرکزی و شمالی تهران بود، افزایش دادیم و حالا به کل مناطق ۲۲گانه تهران سرویس می‌دهیم و بیشتر روی سفارش‌های مهمان‌ها، ایونت‌ها و همایش‌ها تمرکز کردیم و به فروش صدهزار غذا در ماه رسیدیم.»
به گفته لطیفی این کسب‌وکار اینترنتی که کارش را با یک نفر شروع کرده است، در حال حاضر ۲۰ نفر نیروی ثابت دارد.


منبع: خبرگزاری آنا

زن خانه داری که با همکاری یک استارتاپ ۱۹ میلیون تومان غذا فروخته است - پرتال کارآفرینی و استارتاپ