یکی از مهم­‌ترین تفاوت­‌های سهام بانام و بی­ نام، مقرراتی­‌ست که پیرامون نقل و انتقال این گونه‌­های سهام بین افراد وجود دارد. سهام بی­ نام، در حکم سند در وجه حامل است و هر کسی آن را در اختیار داشته باشد، مالک آن شناخته می­ شود. مگر آنکه از طریق قضایی خلاف آن ثابت شود. مثلاً مالک اصلی بتواند ثابت کند سهام بی نام به سرقت رفته است. یا از طریق کلاهبرداری و جعل در دست مالک اصلی نیست.
پس انتقال آن نیز تابع مقررات خاصی نیست و نیازی به ثبت در دفتر سهام نیز ندارد.
انتقال سهام بانام صرفاً از طریق ثبت در دفتر ثبت سهام شرکت و فقط با امضای انتقال دهنده ( فروشنده ) یا وکیل و یا نماینده قانونی او امکان پذیر است. در نتیجه برخلاف تصور عامه، هیچ نیازی به مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت معامله سهام و تنظیم سند رسمی صلح نیست.
بنابراین بهتر است در مواردی که شخصیت سهام‌داران در شرکت مهم است، از سهام با نام استفاده شود تا صاحبان سهام به راحتی و بدون اطلاع سایر سهام‌داران نتوانند سهام خود را به دیگران منتقل کنند. تا در این صورت از کلاهبرداری‌ها نیز جلوگیری شود. اما در مواردی که اشخاص می خواهند سهام‌شان نقدشوندگی بیشتری داشته باشد، می‌توانند از سهام بی نام استفاده کنند.نکته قابل توجه این است که سهام بی نام به معنای سهام بدون مالک نیست و سهام بی نام قانونا متعلق به کسی است که سهام را در اختیار دارد.
اطلاعات تکمیلی را می‌توانید از مطلب «سهام بی نام و سهام با نام» به دست آورید.