کارت بازرگانی به عنوان مجوز اصلی و مطلق خدمات بازرگانی بین المللی و تعامل و خرید و فروش و واردات و صادرات از سایر شرکت ها در اقصی نقاط دنیا می باشد. بدین سان بدون دریافت کارت بازرگانی عملا واردات و صادرات کالا و خدمات برای هیچ فرد حقیقی و حقوقی ممکن نخواهد بود. به همین دلیل متقاضیان تامین نیاز های خود برای تولید و یا خدمات از سایر نقاط دنیا چاره ای جز داشتن کارت بازرگانی ندارند چرا که حتی در صورت برون سپاری احتیاجات و خواسته های خود به سایر شرکت های بازرگانی باز هم نمی توانند اطمینان داشته باشند که به درستی امورات خود را مرتفع نمایند. کارت بازرگانی واردات از مناطق آزاد ، حق العمل کاری گمرک ، صادرات، ثبت برند های تجاری غیر فارسی و ... را تسهیل می بخشد و تنها با داشتن این کار اینگونه فعالیت ها میسر خواهد بود. به همین دلیل باید کارت بازرگانی را با ایجاد شرایط مناسب چه با شخصیت حقوقی و چه با داشتن شخصیت حقیقی دریافت کنید. مراحل دریافت کارت بازرگانی معمولا برای دریافت کارت بازرگانی نیازی به تشریفات زیاد نیست. شما به عنوان یک مالک کسب و کار با ارائه همان مجوزه های کار های خود و یک سری مدارک و مستندات جدید می توانید کارت بازرگانی خود را دریافت نمایید. برخی از شخصیت ها مطابق قانون نیازی به دریافت کارت بازرگانی ندارند . این افراد عبارتند از:
  • شرکت های تعاونی واقع در مرز های ایران
  • ملوانانی که در حال تردد در بین سواحل مختلف ایران هستند
  • پیله وران و افراد شاغل در خارج از ایران با ارائه کارنامه شغلی

مزایای دریافت کارت بازرگانی در رشد و اقتصاد یک کشور بسیار زیاد است. در واقع کارت بازرگانی فوایند زیر را می تواند برای صاحبین خود به همراه داشته باشد:
  • به فعالیت اقتصادی انها نظم می دهد
  • اعتبار بین المللی زیادی برای شرکت ها و افراد حقیقی دارد
  • به عنوان کارت شناسایی معتبر در اتاق بازرگانی برای شخصیت های مختلف می باشد.
  • کسب و کار بین فعالان اقتصادی را نظم می دهد
  • صاحبین کارت از یارانه صادرات بهره مند می شوند
  • برای ارتباط موثرتر و بهتر بین فعالان اقتصادی نقش کلیدی دارد

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایند. این کارت با ارائه مدارک به اتاق بازرگانی و عضویت در این اتاق و توسط همین اتاق صادر می شود و متقاضی باید در اتاق بازرگانی استان خود عضو باشد. برای دریافت کارت بازرگانی باید مدارک به همراه یک برگ درخواست دریافت کارت بازرگانی با داشتن شرایط لازم اماده شود و سه نفر از اعضا اتاق بازرگانی شما را تایید نمایند. سپس باید مدارک را تهیه نموده و ابتدا در سایت اتاق بازرگانی درخواست خود را وارد نموده و مدارک و مستندات اسکن شده مدارک را آپلود کنید و منتظر تایید این درخواست باشید.

http://www.sabtviona.com/%D9%85%D9%8...A7%D9%86%DB%8C