ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    معافیت از سربازی با ثبت اختراع

    طی تعاملات صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان، افرادی که دارای اختراع هستند:
    می‌توانند دوره سربازی خود را با اجرای طرح‌های پژوهشی و انجام طرح‌های تحقیقاتی به پایان برسانند.

    دانشجویان با داشتن معدل بالای ۱۷!!
    و داشتن یک اختراع مورد تایید از بنیاد ملی نخبگان!!
    و یا یک مقاله علمی و پژوهشی هم می‌توانند دوره سربازی خود را تنها با انجام طرح‌های تحقیقاتی به پایان برسانند.
    همچنین علاوه بر مقالات علمی – پژوهشی داخل، نشریات مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، ISI خارج از کشور هم مورد قبول است.
    برای آگاهی از افراد مشمول معاف از خدمت دوره سربازی، آیین‌نامه ارائه تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان را مطالعه فرمایید.
    طبق آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان، در جهت حمایت از افراد مخترع و نخبه:
    خدمت سربازی این افراد در محل مورد درخواست خودشان و متناسب با تخصص آنها امکان‌پذیر است.
    هر اختراعی قابلیت معافیت از سربازی را ندارد!!
    ثبت اختراع در ایران یک کار قضایی محسوب می‌شود.
    فرد مخترع نسبت به اختراع خود حق مالکیت دارد.
    حتی اگر اختراع مورد نظر فاقد بار علمی باشد برای فرد مخترع امتیاز و حق مالکیت در نظر گرفته می‌شود.
    اختراعاتی شامل این طرح می‌شوند که دارای تاییدیه از مراجع علمی باشند.
    این تاییدیه توسط سه نهاد برای اختراعات صادر می‌شود:
    ۱٫ دانشگاه‌ها ۲٫ سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران ۳٫ پارک‌های علم و فناوری پس از اینکه فرد طرح خود را برای این مراجع ارسال کرد در صورت تایید، برای اختراع مورد نظر تاییدیه علمی صادر می‌شود.
    پس از صدور تاییدیه علمی، در صورت کامل بودن مدارک و مستندات اختراع، آنها را را به بنیاد ملی اختراعات ارسال می‌کنید.
    پس از طی مراحلی از خدمت سربازی معاف می‌شوید و آن را تنها با اجرای طرح‌های پژوهشی به پایان می‌رسانید.

    https://alosalammoshaver.com/%D9%85%...1%D8%A7%D8%B9/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تعریف و شرایط ثبت اختراع جهت معافیت و کسری خدمت نظام وظیفه

    اختراع حاصل تفکرات یک یا چند نفر است که منجر به یک محصول جدید یا فرایندی نوین گردد . خاصیت ابتکاری بودن اختراع مهمترین خاصیت آن است. اما هر اختراعی سبب معافیت سربازی نمی شود بلکه حسب آیین نامه تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان ثبت اختراعی سبب معافیت سربازی است که : 1- ثبت شده باشد- 2- مورد تایید این مرکز باشد.البته موارد جایگزینی نیز وجود دارد . یعنی به جای ثبت اختراع برای معافیت سربازی از موارد دیگر به عنوان جایگزین بر حسب آیین نامه مذکور می توان استفاده کرد . ( انتشار مقالات داخلی و خارجی در نشریات معتبر و ISI و...) که در ذیل مفصلا" به آنها پرداخته می شود.
    قوانین بنیاد ملی نخبگان در خصوص ثبت اختراع و معافیت سربازی

    تسهیلات خدمت نظام وظیفه از سوی بنیاد ملی نخبگان با هدف توسعه فعالیتهای علمی ، فرهنگی ، فناورانه و دانش بنیان به برگزیدگان یا مخترعین اعطا می شود. به این صورت که دریافت کنندگان این تسهیلات در دوره ای نصف مدت زمان دوره خدمت سربازی سایر مشمولا به اجرای طرحهای علمی ، پژوهشی می پردازند. موضوع طرحهای پژوهشی نیز از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می گردد که باید پس از گذراندن دوره های آموزشی 45 روزه خدمت نظام وظیفه این طرحها توسط نخبگان به انجام برسد.به منظور دریافت تسهیلات خدمت نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان متقضیان و مخترعان محترم باید به سایت soraya.bmn.ir مراجعه نمایند و در آنجا اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. شایان ذکر است که این اختراعات باید مورد تایید و برگزیده بنیاد ملی نخبگان باشند . در حقیقت هر مخترعی نمی تواند با ثبت اختراع از تسهیلات معافیت سربازی استفاده کند ، بلکه باید فعالیت نخبگانی داشته باشد.
    مصادیق فعالیتهای نخبگانی

    • 1- دانشجویانی که به موفقيت آموزشي، پژوهشي و فنّاورانه و... در دانشگاه . برسند مشمول طرح تسهیلات نظام وظیفه خواهند شد.
    • 2- دانش آوزان یا دانشجویانی که موفق به دریافت جوایز تحصيلي از بنيادملی نخبگان شوند نیز می توانند جهت استفاده از تسهیلات تقاضا دهند.
    • 3- رتبة های برتر در المپیادهای دانشجویی و دانش‌آموزي مشمول این طرح می گردند.
    • 4- افرادی که در جشنواره‌هاي علمي،پژوهشي،‌ فنّاورانة مورد تأیید بنياد ملی نخبگان برگزيده شده اند نیز از خدمات تسهیلات بنیاد می توانند استفاده کنند.
    • 5- رتبة برتر درآزمون‌های ورود به دانشگاه‌هاي كشور ( کنکور ) می تواند به جای دوره نظام وظیفه طرحهای علمی پژوهشی به انجام رساند.
    • 6- دارنگان رتبة‌برتر در آزمون‌هاي سراسري علوم پزشكي مشمول طرح استفاده از تسهیلات خدمت نظام وظیفه عمومی می گردند.
    • 7- کسانی که در جشنواره‌هاي معتبر ادبي و هنري يا فعاليت‌هاي‌قرآني مورد تأييد بنيادملی نخبگان برنده شده اند نیز مشمول این موضوع می گردند.
    • 8- مخترعینی که ثبت اختراع برگزيده انجام دادها ند نیز مصداق فعالیت نخبگانی هستند و می توانند متضای تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان با ثبت اختراع خود گردند.


    تسهیلات نخبگی در سربازی و معافیت از خدمت سربازی

    سرباز نخبه کیست؟ شرایط استفاده از تسهیلات نخبگی در سربازی چیست؟

    امروزه وضعیت جوانان ، اشتغال و تحصیلشان به نحوی شده است که بسیاری از آنها ترغیب می شوند تا از خدمت سربازی معافیت داشته باشند یا به نوعی مدت آن را کاهش دهند. به جز روش های معمول جهت معافیت از سربازی یک روش علمی نیز برطبق قوانین سازمان نظام وظیف در این زمینه وجود دارد و آن ثبت اختراع برای معافیت سربازی است.
    در متن آیین نامه معافیت سربازی آماده است

    "اکنون کارافرینان ایرانی با تاثیرگذاری در سطح ملی، ایران عزیز را به بالاترین نرخ رشد کارافرینی در جهان رسانده اند و موجب اشتغال و توسعه اقتصادی شده اند. اما از سوی بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه شناخته نمی شوند، چرا که احراز نخبگی در بنیاد، تنها متمرکز بر شروط تحصیلی و معدل دانشگاهی است.
    از سوی دیگر شیوه کنونی خدمت سربازی، موجب بروز آسیب های فراوانی به فضای کارافرینی کشور شده است و شرکت های دانش بنیان را با بحران نیروی انسانی مواجه کرده و موجب ترغیب کارافرینان برای مهاجرت شده است. در همین راستا، کانون کارافرینی ایران به نمایندگی از بخشی از جامعه کارافرینان کشور به همراه امضاکنندگان ذیل، پیشنهاد می کنند تا از این پس، کارآفرینان نیز به عنوان نخبه به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شوند و مطابق با آیین نامه بنیاد ملی نخبگان، خدمت سربازی را سپری نمایند."
    این طومار با بیش از 1200 امضا در ابتدای اسفندماه سال گذشته به معاونت عملی ریاست جمهوری تقدیم گردید و با همت سرپرستی شرکت های دانش بنیان در کمتر از سه ماه به آیین نامه اجرایی تبدیل شد
    تا پیش از این تسهیلات سربازی بنیاد نخبگان مختصص موفقيت‌هاي علمي در دانشگاه (آموزشي، پژوهشي)، برگزيده شدن در جشنواره‌هاي علمي،پژوهشي،‌ مورد تأیید و اختراعات برگزیده بنیاد بود و این تسهیلات در جهت ارج نهادن به فعالیت شرکت های دانش بنیان ایجاد شد.
    هم اکنون افراد فعال و باسابقه در شرکت های دانش بنیان، میتوانند از "تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای دانش‌آموختگان­ برترِ فنّاور" استفاده نمایند.
    این تسهیلات تاکنون به تعدادی از افراد فعال در شرکت های دانش بنیان اعطا شده است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها - Home کنید.



    https://eliya.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-...A7%D8%B2%DB%8C
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رئيس مرکز کارآفريني دانشگاه صنعتي اصفهان:
    معافيت سربازي را براي دانشجويان مخترع گرفتيم

    دکتر سروش عليمرادي، رئيس مرکز کارآفريني دانشگاه صنعتي اصفهان در گفتگو با خبرنامه دانشگاه گفت : با تعاملات صورت گرفته با بنياد ملي نخبگان از تيم هاي دانشجويي که يک ايده يا محصولي را به ثبت برسانند، که برطرف کننده يک نياز در جامعه يا ارايه خدمت به بازار هدف باشد، از معافيت سربازي يا تمديد زمان اعزام بهره مند مي شوند.
    وي گفت مرکز کارآفريني دانشگاه صنعتي اصفهان، به عنوان متولي اجراي اين طرح آماده ارايه خدمات مشاوره اي به دانشجويان جهت پياده سازي ايده هاي فناورانه و ارايه طرح کسب و کار يا مشاوره ثبت اختراع مي باشدو چنانچه تيمي بتواند شرايط لازم را کسب نمايد جهت بهره مندي از معافيت سربازي يا تمديد مهلت اعزام به بنايد ملي نخبگان معرفي مي شود.
    عليمرادي گفت: با تعاملات بسيار مثبت مرکز کارآفريني با بنياد ملي نخبگان مسئله “گروه نخبه” نيز براي نخستين بار طرح شد و در آينده آئين نامه اي با همکاري مرکز و بنياد نخبگان تصويب و اجرا خواهد شد.
    عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي اصفهان در رابطه با برنامه هاي آتي مرکز کارآفريني افزود: در نظر داريم براي توسعه فعاليت هاي ارتباط با صنعت، خارج از ضوابط پيچيده اداري براي دانشجويان در سال تحصيلي آينده نمايشگاهي از ايده ها و طرح هاي تيم هاي دانشجويي براي ارايه به سازمان ها و نهادهاي مربوطه برگزار نماييم. در واقع اين نمايشگاه توسعه يافته طرح سلول هاي فناوري است که سال گذشته با موفقيت ميان دانشگاه و شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان برگزار شد.
    وي افزود: دانشجويان فرصت دارند در ايام تعطيلات بر روي ايده هاي مطلوب خود کارکنند و از خدمات مشاوره اي ما در جهت تمکيل طرح کسب و کار، ثبت اختراع، شرکت درجشنواره هاي کارآفريني و معرفي به شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان براي تشکيل هسته فناوري بهره مند شوند.
    ***
    گفتني است مرکز کارآفريني دانشگاه صنعتي اصفهان در سال گذشته با جذب 125 ميليون ريال حمايت از وزارت کار و امور اجتماعي استان اصهفان، برنامه هاي متعدد علمي در قالب، سمينار، سخنراني، کارگاه آموزشي و جشنواره براي اساتيد و دانشجويان با موضوعات، بورس و بازار سرمايه، مباني کارآفريني، تکنيک هاي خلاقيت، روش هاي تدوين طرح کسب و کار، بازايابي و فروش، مالکيت و ثبت اختراع و ... برگزار نموده است و 22 طرح دانشجويي را به جشنواره هاي خوارزمي و شيخ بهايي معرفي کرده است . همچنين در اين رابطه مورد تقدير سازمان کار و امور اجتماعي استان اصفهان نيز قرار گرفته است.
    در پايان مي توان راه اندازي واحد توسعه تعاون و کارآفريني، و ارتقاء فرهنگ مشارکت اقتصادي و تشکيل تعاوني هاي هدفمند در بين دانشجويان را يکي از دستاوردهاي ارزشمند مرکز کارآفريني دانشگاه صنعتي اصفهان دانست.


    https://www.iut.ac.ir/inside/article99.html
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ثبت اختراع و تسهیلات نظام وظیفه برای نخبگان
    طی تعاملات صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان، افرادی که داری اختراع هستند می توانند دوره ی سربازی خود را با اجرای طرح های پژوهشی و انجام طرح های تحقیقاتی به پایان برسانند.

    برای آگاهی از افراد مشمول معاف از خدمت دوره ی سربازی آيين‌نامه ارائه تسهيلات نظام وظيفه بنياد ملي نخبگان (كليك كنيد) را مطالعه فرمایید. افراد مشمول آیین نامه تسهیلات نظام وظیفه به صورت زیر است: 1-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر جهانی و بین المللی دانش آموزی با تایید وزارت آموزش و پرورش 2-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر بین المللی دانشجویی با تایید وزارتین 1-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر علمی دانشجویی با معرفی وزارتین 2-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر علمی دانش آموزی کشور با معرفی وزارت آموزش و پرورش 3- برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی از قبیل جشنواره بین المللی خوارزمی، جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره علوم پزشکی رازی و جشنواره فارابی با معرفی وزارتین و تایید بنیاد
    4- برگزیدگان از میان مخترعان و مکتشفان ایرانی که اختراع و اکتشاف آنان در مراجع ذی صلاح داخلی یا خارجی به ثبت رسیده باشد با تایید بنیاد
    موسسه پلکان | ثبت اختراع و تسهیلات نظام وظیفه برای نخبگان
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سردار کمالی در واکنش به خبر بنیاد ملی نخبگان تشریح کرد

    شروط سربازی نخبگان وکسرخدمت غیرنخبگان

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به خبری درخصوص نصف شدن طول مدت سربازی نخبگان و استعدادهای برتر، جزییات مربوط به بهره‌مندی نخبگان و استعدادهای برتر از تسهیلات خدمت وظیفه عمومی را تشریح کرد.

    سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار "انتظامی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به خبر منتشرشده پیرامون نصف شدن مدت سربازی نخبگان ضمن رد این موضوع گفت: برابر قوانینی که درحال حاضر داریم و در حال اجراست نخبگان و استعدادهای برتر خدمت سربازی خود را به شکل متداول انجام نمی‌دهند یعنی این روند که به آموزشی رفته و سپس به یگان‌های نظامی منتقل شوند درخصوص آنان اعمال نمی‌شود.

    کمالی ادامه داد: برای آن دسته از نخبگان و استعدادهای برتر که شرایطش در قانون آمده و بنیاد ملی نخبگان نیز آنان را تایید کرده است نحوه سربازی به این شکل است که آنان می‌بایست یک پروژه تحقیقاتی در موضوعات لشکری و کشوری را انجام داده و پس از آن با گذراندن یک دوره آموزشی کارت پایان خدمت بگیرند.

    وی با بیان اینکه در این شرایط این موضوع که طول مدت سربازی این دسته از مشمولان نصف می‌شود صحت ندارد، گفت: البته ارائه پروژه در موضوعات لشکری و کشوری دارای شرایطی است که یکی از آنها این است که حداقل یک سال مراحل تحقیقاتی این پروژه طول بکشد و این طور نباشد که یک فردی بیاید و پروژه‌ای را یک ماهه انجام بدهد و کارت پایان خدمت بگیرد.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این دسته از نخبگان اصلا به سربازی نمی‌روند که بخواهند سربازیشان نصف شود، درباره شرایط انجام پروژه‌های تحقیقاتی این افراد نیز گفت: کسانی که جزو نخبگان و استعدادهای برتر هستند باید به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و در آنجا این افراد به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می‌شوند که پس از آن با توجه به نیازهای دستگاه‌ها و نهادها این افراد برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی به نهادهای مختلف معرفی می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است فردی به وزارت نفت معرفی شده و فردی دیگر متناسب با تخصص و مهارتی که در انجام کار پژوهشی دارد به وزارت راه برود و همچنین سایر نهادها و دستگاه‌ها.

    کمالی درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که طول پروژه این افراد حداقل یک سال طول بکشد گفت: پس از آنکه این افراد برای انجام پروژه به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه معرفی می‌شوند بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و همچنین دستگاه مربوطه، بر آنان نظارت خواهد داشت.

    وی همچنین با اشاره به آنچه که در خبرها درباره شرایط بهره‌مندی از تسهیلات سربازی برای نخبگان آمده بود گفت: در یکی از موارد اشاره شده بود که این افراد می‌توانند در دوران دانشجویی خود چنین پروژه‌هایی را انجام دهند اما این طور نیست و آنان حتما باید پس از فراغت از تحصیل نسبت به انجام پروژه اقدام کنند.


    شرط دریافت کسر خدمت برای پژوهشگران غیرنخبه

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا تنها نخبگان و استعدادهای برتر امکان استفاده از پروژه تحقیقاتی به جای سربازی را دارند یا خیر ، گفت: درخصوص مشمولان غیرنخبه نیز قوانینی وجود دارد که براساس آن مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانند با دادن یک پروژه در موضوعات امنیتی و دفاعی از دو ماه تا 21 ماه کسر خدمت دریافت کنند.

    کمالی با تاکید بر اینکه نوع پروژه مشمولان نخبه و غیرنخبه متفاوت است گفت: مشمولان نخبه می‌بایست در موضوعات و مسائل کشوری و لشکری پروژه ارائه داده و مشمولان غیرنخبه باید در خصوص مسائل امنیتی و دفاعی پروژه بدهند.

    جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره اینکه گفته شده بود نخبگان دارای مدرک کارشناسی امکان ارائه پروژه به جای انجام خدمت سربازی را ندارند نیز گفت: درخصوص مشمولان غیرنخبه شرط کارشناسی ارشد و بالاتر وجود دارد اما در موضوع مشمولان نخبه و استعدادهای برتر چنین شرطی وجود ندارد و مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز در صورتی که امکان ارائه پروژه تحقیقاتی را داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
    وی با تاکید بر اینکه ملاک برای ما در این موضوع توانایی فرد نخبه و استعداد برتر برای انجام پروژه تحقیقاتی مورد نیاز در مسائل لشکری و کشوری است گفت: پس این موضوع که مشمولان نخبه و استعدادهای برتر حتما دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر باشند صحیح نیست و ما در این موضوع به چنین توافقی نرسیدیم.


    خبرهای سربازی تنها از مرجع ستادکل نیروهای مسلح اعلام می‌شود

    کمالی در خاتمه با تاکید بر اینکه در بحث اخبار و موضوعات مرتبط با سربازی نظیر بخشش‌ها، آیین‌نامه ها و قوانین جدید و ... تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی و تصمیم‌گیری ستاد کل نیروهای مسلح است، گفت: بنابراین خواسته ما این است که افراد غیرمسئول از بیان مطالبی که ممکن است با قوانین سربازی چندان سنخیتی نداشته باشد خودداری کنند.
    https://www.isna.ir/news/93102413077...AF%D8%A7%D9%86
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۱ ـ افرادی که هم اکنون در حال گذراندن خدمت سربازی هستند و شرائط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارند باید چگونه عمل کنند؟ جواب: این دسته از افراد همانند سایر متقاضیان می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ در شهرستان محل سکونت خود و تهیه مدارک مورد نیاز و تکمیل پرونده ، درخواست خود را اعلام نمایند . در صورتی که پس از بررسی مدارک از سوی رده های وظیفه عمومی ، واجد شرایط استفاده از این معافیت تشخیص داده شدند نامه ی ترخیص آنها از خدمت صادر خواهد شد . ضمناً برای این دسته از افراد کارت پایان خدمت از سوی یگان خدمتی مربوطه در هر یک از نیروهای مسلح صادر خواهد شد. ۲ ـ فردی که متعهد خدمت در نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی می باشد و اکنون شرایط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارد آیا می تواند پس از استعفا ، از تسهیلات فوق استفاده کند؟ جواب: ترخیص افراد متقاضی در حین خدمت صرفاً شامل افرادی می شود که در حال خدمت دوره ضرورت هستند و این موضوع شامل متعهدین خدمت در نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی که در حال انجام تعهد می باشند نمی گردد و ادامه انجام تعهد این افراد یا استعفای آنها تابع مقررات دستگاه مربوطه می باشد. ۳ ـ آیا دانشجوی در حال تحصیل هم می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده کند ؟ جواب: بله ، دانشجویان هم می توانند در صورت واجد شرایط بودن ، از معافیت مذکور در حین تحصیل استفاده نمایند. ۴ ـ فردی که دارای کارت معافیت پزشکی می باشد و اکنون شرایط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارد آیا می تواند کارت معافیت پزشکی را ابطال کند و از این معافیت استفاده کند؟ جواب: خیر در حال حاضر ابطال کارت معافیت پزشکی برای استفاده از این معافیت امکان پذیر نمی باشد . ۵ ـ فردی که در خواست معافیت پزشکی داده و درخواست وی در حال رسیدگی است آیا می تواند از درخواست خود منصرف شده و از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده که شامل حال وی میشود استفاده کند؟ جواب: اگر پرونده مشمول در شورای پزشکی منجر به صدور رای نشده باشد امکان انصراف از معافیت پزشکی و استفاده از معافیت جدید وجود دارد. ۶ ـ افرادی که شرایط استفاده از معافیت های جدید را دارند و تاریخ اعزام آنها نزدیک است آیا می توانند تاریخ اعزام خود را به تاخیر بیاندازند؟ جواب: این افراد برای اینکه از نظر غیبت دچار مشکل نشوند ، با مراجعه به رده های وظیفه عمومی در شهرستان محل سکونت خود ، خواسته خود را مطرح و در صورتی که واجد شرایط استفاده از معافیت های جدید شناخته شدند ، تاریخ اعزام آنها به تعویق خواهد افتاد تا پرونده مسیر قانونی خود را طی نماید. ۷ ـ اگر فردی کارت پایان خدمت وی گم شده و صدور کارت المثنی نیز به دلایل مختلف در کوتاه مدت امکان پذیر نمیباشد آیا امکان مساعدت وجود دارد؟ جواب: فعلاً ملاک رسیدگی به درخواست افراد متقاضی برای استفاده از معافیت های جدید ، داشتن اصل کارت پایان خدمت یا کارت المثنی می باشد. ۸ـ متعهد خدمت در دستگاه های دولتی و غیر دولتی که به جای کارت معافیت متعهدین ، کارت عفو رهبری دریافت کرده آیا برادرش می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده کند( دو فرزند دیگر خانواده کارت پایان خدمت دارند)؟ جواب: ملاک و مبنا برای استفاده از این نوع معافیت ، صرفاً دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت خدمت متعهدین (جایگزین خدمت دوره ضرورت) توسط سه فرزند خانواده می باشد . این افراد باید با مراجعه به رده های وظیفه عمومی نسبت به تعویض و تبدیل کارت خود اقدام تا مجاز به استفاده از این معافیت شوند. ۹ ـ در خانواده هایی که به دلیل اختلافات خانوادگی ، یک برادر از ارائه کارت پایان خدمت خود به برادر چهارم امتناع میکند چگونه می توان از معافیت فرزند چهارم استفاده کرد؟ جواب: هر چند اجازه فرزندی که خدمت کرده است برای استفاده برادر چهارم از معافیت لازم نمی باشد لیکن در حال حاضر ارائه کارت پایان خدمت برای استفاده از این تسهیلات الزامی می باشد. ۱۰ ـ کسی که برادرش جانباز است یا دارای سابقه جبهه می باشد آیا سابقه او به عنوان یک فرد خدمت کرده و دارای کارت پایان خدمت محسوب می شود ؟ جواب: ملاک استفاده از تسهیلات جدید (معافیت سه فرزند خدمت کرده ) صرفاً داشتن کارت پایان خدمت دوره ضرورت یا کارت معافیت متعهدین خدمت در نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی می باشد. ۱۱ ـ اگر خواهر مشمول از سپاه دانش قدیم کارت پایان خدمت داشته باشد آیا جزو یک فرزند خدمت کرده محسوب می شود؟ جواب: خدمت سربازی فرزندان اناث خانواده که خدمت سربازی را قبل از انقلاب انجام داده و دارای کارت پایان خدمت هستند به عنوان یکی از سه فرزند خدمت کرده قابل احتساب بوده و فرزند چهارم خانواده برابر مقررات می تواند از معافیت بهره مند شود. ۱۲ ـ اگر فردی که دارای کارت پایان خدمت یا کارت معافیت خدمت متعهدین بوده و اکنون در قید حیات نمی باشد آیا برادر چهارم او می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده استفاده کند؟ جواب: بله ، امکان استفاده از کارت متعهدین یا کارت پایان خدمت فرزندان فوت شده از یک خانواده نیز میسر می باشد . در صورتی که برادر چهارم یا پنجم واجد سایر شرایط اعلام شده برای استفاده از معافیت جدید باشد. ۱۳ ـ اگر پدری دارای دو همسر و از هر همسر دارای فرزند بوده است و هم اکنون در قید حیات نمی باشد در اینجا برای استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده ، رضایت کدام همسر ( یعنی کدام مادر ) ملاک عمل است ؟ جواب: حق تقدم و اولویت با مادری است که تعداد بیشتری از فرزندان او خدمت دوره ضرورت را انجام داده باشند و در صورت برابر بودن تعداد فرزند خدمت کرده ، حق تقدم با فرزندی است که سن بیشتری دارد مگر اینکه دو مادر محضری توافق نمایند که فرزند کوچکتر از این معافیت استفاده نماید. ۱۴- آیا نظامیانی که بنا به دلایلی از خدمت اخراج و یا بازخرید شده اند مدت خدمت آنها جایگزین خدمت دوره ضرورت محاسبه می شود؟ جواب : مدت خدمت نظامیانی که اخراج و یا بازخرید شده اند قابل احتساب نمی باشد مگر آنکه دارای کارت پایان خدمت معتبر باشند که در این صورت فرزند چهارم در صورت دارا بودن شرایط از تسهیلات جدید می تواند بهره مند گردد. ۱۵- متعهدین به خدمت در سازمانها و نهادها که پس از گذراندن مدتی از خدمت و انجام بخشی از تعهد خود ، کارت معافیت پزشکی، کفالت و یا رهبری اخذ کرده اند ، آیا خدمت آنها جایگزین خدمت دوره ضرورت محاسبه می شود؟ جواب: سوابق خدمتی متعهدین به سازمانها و نهادها که بخشی از خدمت خود را انجام داده و سپس کارت معافیت پزشکی / کفالت / رهبری اخذ نموده باشند و یا اخراج شده باشند در حال حاضر قابل احتساب نمی باشد. ۱۶ ـ آیا شرایط سنی برای استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده ملاک عمل می باشد؟ جواب: رسیدگی به وضعیت افرادی که به سن مشمولیت می رسند در صورت واجد شرایط بودن ، بلا مانع است که با این ملاحظه در سال جاری متولدین سال ۱۳۷۰ در صورت دارا بودن شرایط مجاز به استفاده از این تسهیلات می باشند. ۱۷ ـ اگر یکی از فرزندان خانواده خدمت دوره ضرورت را انجام داده و دو فرزند دیگر خانواده نیز در حال انجام خدمت باشند آیا فرزند چهارم خانواده که در سن مشمولیت است می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده بهره مند شود؟ جواب: در صورتیکه یکی از افراد خانواده خدمت دوره ضرورت را انجام داده و در حال حاضر دو برادر دیگرش در حال خدمت سربازی هستند، فرزند چهارم خانواده (در صورت مشمول بودن) به شرط آنکه حداقل یکسال از مدت خدمت دوره ضرورت دو برادرش سپری شده باشد می تواند از این تسهیلات بهره مند گردد . ۱۸ ـ در صورتی که دو فرزند خانواده خدمت دوره ضرورت را انجام داده و فرزند سوم در حین خدمت به دلیل قبولی در دانشگاه از خدمت ترخیص شده و فرزند چهارم نیز در حال انجام خدمت باشد ، آیا فرزند سوم ( (دانشجو) می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نماید؟ جواب: در صورتیکه دو فرزند خانواده خدمت دوره ضرورت را سپری کرده باشند و فرزند سوم آنها مدتی از خدمت دوره ضرورت را انجام داده و سپس از خدمت ترخیص و از معافیت تحصیلی در حال حاضر بهره مند باشد و فرزند چهارم خانواده در حال خدمت سربازی باشد – در صورت طی شدن حداقل یکسال از خدمت سربازی فرزند چهارم – فرزند سوم آنها (دانشجو) می تواند از کارت پایان خدمت با درج مدتی که خدمت دوره ضرورت را انجام داده بهره مند شود. ۱۹ ـ آیا فرزندان خانواده ای که قبلاً از تسهیلات معافیت دو برادری استفاده کرده اند می توانند از تسهیلات جدید استفاده کنند ؟ جواب: آندسته از افرادی که قبلاً از تسهیلات معافیت دو برادری استفاده کرده اند از تسهیلات جدید نمی توانند بهره مند شوند و برادری که به ازای خدمت وی برادر دیگر از خدمت معاف شده است جزء سه فرزند خدمت کرده محسوب نخواهد شد. ۲۰ـ کارکنان متعهد نظامی که پس از انجام دو سال تعهد خدمت فوت کرده اند آیا سوابق خدمتی آنها جایگزین خدمت دوره ضرورت محسوب می شود؟ جواب: مدت خدمت کارکنان متعهد نظامی که پس از دو سال انجام تعهد فوت کرده باشند پس از ارائه گواهی از سازمان مربوطه در قالب مقررات جدید به عنوان یک فرزند خدمت کرده قابل احتساب است. ۲۱- در صورت فوت پدر و مادر و عدم حضور قیم،‌کدام یک از فرزندان خانواده می توانند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نمایند؟ جواب: در صورت وجود دو یا چند برادر واجد شرایط در یک خانواده برای استفاده از تسهیلات ، در صورت فوت پدر و مادر و عدم حضور قیّم، برادر بزرگتر از نظر سنی در اولویت استفاده از تسهیلات می باشد و در صورت توافق او با ارائه گواهی محضری استفاده از تسهیلات معافیت توسط برادران کوچکتر خانواده (که مشمول باشند) بلامانع است. ۲۲- مشمولی که دو برادرش خدمت کرده اند و برادر سوم او در حال خدمت است اما مدت خدمتش به یک سال نرسیده است آیا میتواند تا زمانی که خدمت برادرش به یکسال برسد وارد غیبت شود؟ جواب: برای بهره مندی مشمول متقاضی (فرزند چهارم)از معافیت، در صورتیکه فرزند سوم خانواده در حال خدمت سربازی باشد و مدت خدمت او به یکسال نرسیده باشد بعد از تاریخ ۱/۳/۸۸ نبایستی وارد غیبت شود و با این شرط تاریخ اعزام وی تا زمانی که مدت خدمت برادرش به یکسال برسد قابل تمدید است. ۲۳- خانواده ای که دارای چهار فرزند است و سه فرزند آن دوره خدمت ضرورت را انجام داده اند آیا برای معافیت فرزند چهارم ارائه رضایتنامه پدر یا مادرلازم است؟ جواب: در صورتیکه فرزند چهارم خانواده واجد شرایط باشد و فرزند ذکور دیگری در خانواده وجود نداشته باشد و یا اینکه تا پایان سال ۱۳۸۹ فرزند ذکور دیگر خانواده مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی نشود ارائه رضایت نامه از پدر یا مادر ضروری نیست. ۲۴- آیا سربازان فراری که واجد شرایط استفاده از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده می باشند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند؟ جواب: بله، فرزند چهارم خانواده که سرباز فراری است ابتدا باید به جرم فرار وی توسط محاکم قضایی رسیدگی شود و پس از صدور حکم و تحمل کیفر، او می تواند از تسهیلات مزبور بهره مند شود. ۲۵- اگر فرزند سوم خانواده در حین انجام خدمت اقدام به فرار نماید آیا فرزند چهارم می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده استفاده کند؟ جواب: در صورتیکه فرزند سوم خانواده در حال انجام خدمت سربازی بوده و پس از اتمام یکسال از خدمت، فرار کرده باشد تا زمانیکه به جرم فرار وی توسط محاکم قضایی رسیدگی نشود و کیفر مربوط را تحمل نکند فرزند چهارم خانواده نمی تواند از تسهیلات بهره مند شود. ۲۶- اگر در خانواده ای دو فرزند خدمت سربازی را انجام داده و فرزند سوم نیز پس از انجام یکسال خدمت بدلیل قبولی در دانشگاه ، از خدمت ترخیص شده باشدآیا فرزندچهارم می تواند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نماید؟ جواب: در صورتیکه دو فرزند خانواده خدمت دوره ضرورت را گذرانده باشند و فرزند سوم خانواده پس از انجام بیش از یکسال خدمت، بدلیل پذیرفته شدن در دانشگاه از خدمت ترخیص و در حال حاضر از معافیت تحصیلی استفاده می نماید فرزند چهارم خانواده می تواند از معافیت مذکور بهره مند شود. ۲۷- اگر فرزند خانواده ای به شهادت رسیده و یا جانباز و رزمنده ( دارای سابقه جبهه) باشد آیا سابقه خدمت او جایگزین دوره ضرورت محسوب می شود؟ جواب: در صورتی که فرزند یک خانواده به شهادت رسیده یا جانباز / رزمنده باشد و قبلاً از تسهیلات ایثارگری، خود یا فرزندانش استفاده نموده باشند ، فقط در صورتیکه کادر نیروهای مسلح و یا متعهد به سازمانهای مربوط بوده باشد مدت سابقه خدمت او برابر مقررات تعیین شده به عنوان یکی از سه فرزند خدمت کرده محسوب و برای استفاده فرزند چهارم خانواده از تسهیلات جدید قابل احتساب خواهد بود. ۲۸- پدری که دارای دو همسر بوده و از هر کدام صاحب سه فرزند ذکور است، در صورتیکه از فرزندان هر همسر دو فرزند خدمت سربازی را انجام داده و فرزند سوم آنها خدمت نکرده باشد، در صورت فوت پدر، کدام یک از فرزندان سوم وی از این دو همسر می توانند از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده استفاده نمایند؟ جواب: در صورتیکه پدر خانواده دارای دو همسر بوده و از فرزندان ذکور هر همسر دو نفر خدمت دوره ضرورت را طی کرده باشند و فرزند ذکور سوم این دو همسر خدمت نکرده باشد و پدر نیز در قید حیات نباشد.با توافق ۲ مادر که باید بصورت محضری ارائه شود و مدارک آن ارائه گردد یکی از فرزندان سوم این دو خانواده می تواند از تسهیلات بهره مند شود و در صورت عدم توافق ، فرزند بزرگتر در اولویت بهره مندی از تسهیلات می باشد. ۲۹- اگر فردی پس از انجام بخشی از مدت خدمت وظیفه عمومی ( قبل از اتمام خدمت) ، بدلیل بهره مندی از سایر معافیتها مانند پزشکی و کفالت از خدمت ترخیص و معاف شود آیا مدت خدمت او محاسبه می شود؟ جواب: فرزند خانواده ای که پس از انجام بخشی از خدمت سربازی حتی پس از طی بیش از یکسال از خدمت دوره ضرورت از یکی از انواع معافیت ها بهره مند شده و کارت معافیت دریافت کرده است در حال حاضر بعنوان فردی که خدمت سربازی انجام داده، تلقی نمی شود. ۳۰- آیا کسانی که قبلا از یک نوع معافیت مثلا معافیت پزشکی یا کفالت یا هر نوع معافیت دیگر برخوردار شده و دارای کارت معافیت می باشند و اکنون نیز شرایط بهره مندی از معافیت سه فرزند خدمت کرده از یک خانواده را دارا هستند می توانند از معافیت جدید استفاده کنند؟ جواب: فرزندان ذکور خانواده ها که بهر شکل قبلاً از انواع معافیت ها بهره مند و کارت معافیت دریافت داشته اند برای استفاده از تسهیلات جدید نمی توانند کارت معافیت خود را ابطال نمایند.
    معافیت های جدید - نظام وظیفه و خدمت سربازی
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که دل نگران سپری کردن زمان خدمت سربازی شان هستند و پیوسته فکر و ذهنشان را موضوعاتی از قبیل عقب افتادن از جریانات زندگی معمولی در طی این مدت، دور بودن از محل زندگی و طولانی بودن مدت دوران سربازی ، مشغول کرده است.
    پیش از هر موضوعی بهتر است با طرح این سوال آغاز کنیم که اصلا معافیت خدمت سربازی چیست و چرا به مشاوره معافیت خدمت سربازی نیاز داریم؟
    معافیت خدمت سربازی در واقع یک فرصت برای افرادی است که مطابق قانون معافیت، به دلیل برخی از محدودیت ها ، از رفتن به سربازی معاف می شوند. اما مشمول معافیت شدن به سادگی صورت نمی پذیرد و تابع قوانین و ضوابط بسیاری است، که آگاهی از آن ها بسیار حائز اهمیت است.
    از آنجایی که برای هر کاری ، راهی وجود دارد ، مشورت با افراد آگاه می تواند به شما در زمینه اخذ معافیت خدمت سربازی کمک نماید. از این رو مشاورین مرکز با آگاهی کامل از کلیه شرایط و ضوابط معافیت خدمت سربازی ، آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه معافیت خدمت سربازی هستند.
    برای مشاوره خدمت سربازی می توانید با مشاورین متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی مرکز تماس حاصل نمایید.
    شرایط و زمان اقدام معافیت خدمت سربازی :

    معافیت ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، پزشکی، معافیت ایثارگران و … اشاره کرد .
    همواره ضوابط و شرایط خاصی برای معافیت خدمت سربازی تعریف می شود که آگاهی از آن ها بسیاز حائز اهمیت است . زمان اقدام برای معافیت خدمت سربازی نیز بسیار مهم است . از این رو که حتی اگر شرایط لازم برای دریافت معافیت خدمت سربازی را داشته باشید و در زمان معین ، اقدام به دریافت معافیت نکنید ، شانش خود را از دست خواهید داد.
    از این رو به منظور آگاهی از شرایط ، ضوابط و زمان اقدام برای معافیت خدمت سربازی ، بایستی از مشاورین متخصص در زمینه خدمت سربازی کمک بگیرید . مشاوران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ، به تمامی سوالات شما در زمینه معافیت خدمت سربازی پاسخ دهند.

    برای کسب آگاهی از شرایط و زمان اقدام معافیت خدمت سربازی با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.
    مراحل معافیت خدمت سربازی:

    از آنجایی که معافیت های مختلفی در دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی تعریف شده است، مراحل مختلفی نیز برای انواع معافیت های خدمت سربازی تعریف می شود. البته دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی و مطالعه ی دقیق آن و تکمیل فرم های مرتبط با هر معافیت و در نهایت رجوع به دفاتر خدمات الکترونیک به عنوان مراحل مشترک برای تمامی معافیت ها تعریف می شوند.
    توجه به این نکته بسیار مهم است که آگاهی از مراحل معافیت خدمت سربازی ، در روند دریافت معافیت بسیار تاثیر گذار است . این بدین مفهوم است که حتی اگر تمامی شرایط دریافت معافیت خدمت سربازی را دارا باشید ، در صورت عدم آگاهی از مراحل معافیت خدمت سربازی به مشکل برخواهید خورد .
    مشاوران متخصص مرکز با آگاهی از تمامی شرایط ، ضوابط و مراحل معافیت خدمت سربازی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، دقیق ترین اطلاعات را در زمینه معافیت خدمت سربازی از جمله مراحل معافیت خدمت سربازی را در اختیار شما قرار دهند .
    برای کسب آگاهی از مراحل معافیت خدمت سربازی با مشاوران متخصص خدمت سربازی تماس حاصل نمایید.
    مدارک معافیت خدمت سربازی:

    از جمله مدارک مشترک لازم به منظور معافیت خدمت، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و عکس پرسنلی ۳×۴ است.
    از آنجایی که سایر مدارک مانند آخرین مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم و یا فرم های معاینه برای هر نوع معافیت متفاوت است ، به نظر می رسد که آگاهی از مدارک معافیت خدمت سربازی بسیار حائز اهمیت است . زیرا در صورت دارا بودن سایر شرایط ، اگر مدارک لازم به منظور دریافت معافیت را نداشته باشید ، شانس خود را از دست خواهید داد .
    مشاورین متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ، بهترین و دقیق ترین اطلاعات را در زمینه معافیت خدمت سربازی در اختیار شما قرار دهند . مشاوران به شما کمک می کنند تا با آگاهی از مدارک لازم برای کسب معافیت خدمت سربازی ، بتوانید هوشمندانه تر و البته سریعتر به هدف خود دست یابید .
    برای کسب آگاهی از مدارک معافیت خدمت سربازی با مشاوران متخصص معافیت خدمت سربازی تماس حاصل نمایید.

    روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی:

    پس از تکمیل فرم های لازم برای هر نوع از معافیت، معمولاً ثبت درخواست در سیستم خدمات الکترونیک (پلیس ۱۰+) صورت می پذیرد.
    از آنجایی که برای انواع معافیت، روند مختلفی وجود خواهد داشت ، آگاهی از روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی بسیار حائز اهمیت می شود. این موضوع بسیار مهم است که پس از اینکه درخواست خود را برای معافیت خدمت سربازی اعلام نمودید ، روند رسیدگی به درخواست چگونه خواهد بود . اهمیت اطلاع از روند رسیدگی به درخواست بدین دلیل است که اگر در مرحله ای لزوم به اقدام وجود داشت ، در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهید .
    مشاورین مرکز با آگاهی کامل از تمامی قوانین مرتبط با معافیت خدمت سربازی می توانند بهترین پاسخ گو به سوالات شما در زمینه معافیت خدمت سربازی باشند.
    از جمله مزیت های مشورت با مشاوران متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی این است که با بیان شرایط منحصر به فرد خود ، راه حل هایی مخصوص خود دریافت خواهید کرد .
    مشاوران متخصص در زمینه معافیت خدمت سربازی می توانند بهترین پاسخ ها را در کوتاه ترین زمان ممکن در زمینه معافیت خدمت سربازی ، روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی و … در اختیار شما قرار دهند.
    جهت کسب آگاهی از روند رسیدگی به درخواست معافیت خدمت سربازی با مشاورین متخصص معافیت خدمت سربازی مرکز تماس بگیرید.
    قوانین و دفترچه معافیت خدمت سربازی:

    دور از انتظار نیست که اخذ معافیت خدمت سربازی ، تابع یک سری قانون باشد . قوانین مرتبط با معافیت خدمت سربازی پس از تصویب و بازبینی در دفترچه معافیت خدمت سربازی درج می شوند . از آنجایی که دفترچه معافیت خدمت سربازی برای تمامی گروه ها منتشر می شود ، به نظر می رسد که مطالعه کلی دفترچه به منظور یافتن شرایط مختص شما ، بسیار زمان بر باشد .
    مشاورین مرکز می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و دقیق ترین اطلاعات را در زمینه قوانین مرتبط با شرایط شما در اختیارتان قرار دهند. مشاوره این امکان را فراهم می کند که با آگاهی از قوانین ، شرایط و ضوابط مختص خود ، بهترین راه را انتخاب کرده و آگاهی های لازم را از مسیر پیش رویتان داشته باشید.
    جهت کسب آگاهی از قوانین و دفترچه معافیت خدمت سربازی با مشاورین متخصص معافیت خدمت سربازی مرکز تماس بگیرید.


    خرید خدمت سربازی ، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی :

    قوانین و مقررات خدمت سربازی تعریف شده و معین است . این بدین معنی است که هر گونه اعمال مغایرت در این قوانین توسط کسانی که به عنوان سرباز معرفی می شوند ، پیگرد قانونی دارد . در مورد خدمت سربازی ، برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند ، موضوعی با عنوان «خرید خدمت سربازی» مطرح می شود.
    از جمله مفاهیم دیگر «کسری خدمت سربازی» است . مطابق قانون و به شرط دارا بودن حداقل شرایط ، کسری خدمت سربازی برای برخی از افراد تعریف می شود . «امریه خدمت سربازی» نیز فرصت بسیار مناسبی است تا پس از گذراندن دوره آموزشی ، به شرط دارا بودن برخی از شرایط در قالب یک کارمند در موسسات به کسب تجربه بپردازید.
    با توجه به اینکه قوانین مرتبط با خرید خدمت سربازی، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی تابع شرایط ، متفاوت هستند ، این قوانین به صورت منحصر به فرد تعریف می شوند. به نظر می رسد که آگاهی از این قوانین بسیار ضروری است زیرا به شرط دارا بودن شرایط لازم شما خواهید توانست زودتر از موعد کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید.
    شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن ، با اعلام شرایط مختص خود به مشاورین معافیت خدمت سربازی ، از قوانین مرتبط با خرید سربازی ، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی ، به طور دقیق اطلاع یابید.
    جهت کسب آگاهی از خرید خدمت سربازی ، کسری خدمت سربازی ، پذیرش و امریه خدمت سربازی با مشاورین متخصص معافیت خدمت سربازی مرکز تماس بگیرید.
    مشاوره معافیت خدمت سربازی
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    نخبگان از خدمت وظیفه در صورت ارائه تحقیق یا اختراع معاف می شوند

    پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محققین فوق لیسانس و بالاتر به ازاء ارائه تحقیق یا اختراع درباره نیروهای مسلح می توانند کارت معافیت بگیرند.

    به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سردار موسی کمالی در نشست خبری اعلام آخرین تغییرات قانون خدمت وظیفه با بیان این مطلب افزود: در گذشته مشمولان فوق لیسانس و بالاتر به ازاء ارائه پروژه تحقیقاتی به مدت یکسال از کسب خدمت برخوردار می شدند.در قانون جدید این افراد می توانند با ارائه پروژه تحقیقاتی در زمینه نیروهای مسلح و انرژی اتمی کارت پایان خدمت دریافت کنند. وی با اشاره به تمدید مهلت اجرای قانون ایثارگران و امدادجویان تصریح کرد: به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر فرزانه انقلاب مهلت اجرای قانون ایثارگران و امدادجویان با تغییراتی تا پایان سال 90تمدید شد. افراد واجد شرایط می توانند به مراکز مراجعه و از تسهیلات این قانون استفاده کنند. کمالی از کاهش کسب خدمت سابقه جبهه خبر داد و افزود: در گذشته کسانی که کمتر از 30ماه سابقه جبهه داشتند یکی از فرزندان آنها از 18ماه کسر خدمت بهره مند می شد. این در حالی است که در قانون جدید این مهلت محدود شده و حداکثر کسر خدمت برای رزمندگان 9ماه و جانبازان8 ماه است. به‌طورتیکه اگر رزمنده ای 9 تا 11 ماه در جبهه حضور داشته باشد از3 ماه کسر خدمت، 12 تا 14 ماه حضور 4 ماه کسر خدمت، 15تا17ماه حضور در جبهه 5ماه کسر خدمت، 18 تا 20 ماه 6 ماه کسر خدمت و 27 تا 29 حضور 9 ماه کسر خدمت بهره مند خواهند شد. وی ادامه داد: این در حالی است که رزمندگانی که بیش از 30ماه خدمت در جبهه دارند یکی از فرزندان آنها معاف می شوند و در صورتیکه دارای 60ماه حضور درجبهه باشند 2فرزند آنها معاف خواهد شد. همچنین در قانون جدید جانبازان زیر 15درصد نیز با توجه به میزان جانبازی از تسهیلاتی برخوردار می شوند. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اجرای تغییراتی در قانون کارت ایثارگری تصریح کرد: فرزندان خانواده ایثارگرانی که در گذشته کارت دریافت کرده اند، اگر تا پایان سال 89 از محل زندگی خود هجرت کرده باشند، می توانند کارت را باطل کرده تا فرزند دیگر خانواده از این کارت استفاده کنند. وی با اشاره به اعتبار گواهی های صادر شده در سال 89تصریح کرد: اگر فردی در اسفندماه 89گواهی کسر خدمت جبهه گرفته باشد، میزان کسر خدمت بر اساس سال گذشته محاسبه می شود. همچنین تمامی گواهی های صادر شده در سال 88 و 89 دارای اعتبار بوده و قوانین افراد دارای گواهینامه براساس سال صدور اجرا می شود. کمالی مدت انجام خدمت وظیفه را 18ماه اعلام و خاطر نشان کرد: در سال 90نیز مدت خدمت وظیفه تغییر نخواهد کرد. اما در پایان سال 90 بررسی های تخصصی در خصوص مدت خدمت وظیفه صورت خواهد گرفت و شاید این میزان به 24ماه افزایش و یا همان 18ماه باقی بماند. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عدم اجرای قانون اصلاح مواد قانون خدمت وظیفه تصریح کرد: این قانون در مهر ماه 88 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما شورای نگهبان ایراداتی را به یکی از ماده های آن به دلیل بار مالی وارد کرد. بعد از آن جلساتی را با نمایندگان دولت برگزار کردیم و مقرر شد بار مالی طرح را 600میلیارد تومان در سال کاهش دهیم. هم اکنون منتظر تصویب این قانون در هیئت دولت هستیم. وی با رد شایعاتی مبنی بر بخشش مشمولان غایب و اضافه خدمت آنها تصریح کرد: نیروهای مسلح هیچ غایبی که دارای اضافه خدمت است، نمی بخشد و این امر جزء برنامه های ما نیست. افرادی که مرتکب غیبت شدند باید به خدمت وظیفه خود را انجام دهند. اگرچه در حین خدمت تسهیلاتی برای مشمولان غایب در نظر گرفته خواهد شد و در صورت حسن انجام خدمت اضافه خدمت آنها بخشیده می شود. کمالی از بکارگیری 500مشمول لیسانس در طرح معافیت نخبگان خبرداد و تاکید کرد: به غیر از نخبگان 300مشمول دارای مدرک دکتری در طرح پروژه های تحقیقاتی شرکت می کنند تا از معافیت خدمت وظیفه بهره مند شوند. همچنین مشمولان فوق لیسانس و بالاتر می توانند ضمن حضور در این پروژه از 2ماه کسر خدمت تا معافیت دائم بهره مند شوند. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام صدور کارت هوشمند پایان خدمت تأکید کرد: صدور کارت پایان خدمت و معافیت در سازمان وظیفه عمومی متمرکز شده و دیگر هیچ ارگانی حق صدور کارت پایان خدمت را ندارد. در سه نخست سالجاری تمامی کارت ها به صورت هوشمند صادر می شود، ضمن اینکه طی فراخوانی کارت پایان خدمت مشمولان پس از سال 54 تعویض و هوشمند می شود از این طریق می توانیم با افراد دارای کارت جعلی برابر قوانین و مقررات برخورد کنیم. وی از شناسایی سالانه 5هزار دارانده کارت جعلی پایان خدمت خبر داد و تأکید کرد: هر ساله باندهای متخلفی در این زمینه شناسایی و دستگیر می شوند، این در حالی است که با تعویض کارت های پایان خدمت افراد متخلف شناسایی خواهند شد، همچنین سالانه 50تا60هزار سرباز فراری و دارای غیبت از سوی ستادکل نیروهای مسلح دستگیر می شوند. امسال طرح تشدید برخورد با سربازان غایب و فراری را در دستور کار خود داریم. کمالی با اشاره به کاهش کسر خدمت بسیجیان خاطر نشان کرد: در گذشته بسیجیان از 1سال کسر خدمت برخوردار می شدند، این در حالی است که در قانون جدید این میزان به 6ماه کاهش یافت. جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج برای سربازان تأکید کرد: براساس این قانون باید حقوق سربازان متأهل 2برابر دیگر سربازان باشد، اما متأسفانه تاکنون اعتباری به این امر تخصیص نیافته و این امر را از دولت پیگیری می کنیم. ستادکل نیروهای مسلح مبغلی به عنوان تاهل پرداخت می کنند اما چشمگیر نیست. وی با رد خبر تحصیل همزمان سربازان با دوره خدمت گفت: تمامی سربازانی که وارد نیروهای مسلح می شوند باید آموزش های فنی حرفه ای و یا کاربردی را فرا بگیرند. سربازانی که قصد ادامه تحصیل را دارند باید از معافیت تحصیلی استفاده کنند. آموزش علمی کاربردی در سپاه تنها برای 3هزار نفر از خانواده های بسیجی و ایثارگران است.

    نخبگان از خدمت وظیفه در صورت ارائه تحقیق یا اختراع معاف می شوند - اخبار پیام نور
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ثبت اختراع و معافیت سربازی

    طی تعاملات صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان، افرادی که داری اختراع هستند می توانند دوره ی سربازی خود را با اجرای طرح های پژوهشی و انجام طرح های تحقیقاتی به پایان برسانند.
    دانشجویان با داشتن معدل بالای 17 و داشتن یک اختراع مورد تایید از بنیاد ملی نخبگان و یا یک مقاله علمی و پژوهشی هم میتوانند دوره ی سربازی خود را تنها با انجام طرح های تحقیقاتی به پایان برسانند. همچنین علاوه بر مقالات علمی - پژوهشی داخل، نشریات مورد تایید وزارت علوم، وزرات بهداشت، ISI خارج از کشور هم مورد قبول است.
    برای آگاهی از افراد مشمول معاف از خدمت دوره ی سربازی
    آیین‌نامه ارائه تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان (کلیک کنید) را مطالعه فرمایید.
    طبق آیین نامه بنیاد ملی نخبگان، در جهت حمایت از افراد مخترع و نخبه خدمت سربازی این افراد در محل مورد درخواست خودشان و متناسب بر تخصص آنها امکان پذیر است.
    هر اختراعی قابلیت معافیت از سربازی را ندارد.
    ثبت اختراع در ایران یک کار قضایی محسوب می شود ،فرد مخترع نسبت به اختراع خود حق مالکیت دارد و حتی اگر اختراع مورد نظر فاقد بار علمی باشد برای فرد مخترع امتیاز و حق مالکیت در نظر گرفته می شود. اختراعاتی شامل این طرح می شوند که دارای تاییدیه علمی از مراجع علمی میباشند این تاییدیه توسط سه نهاد برای اختراعات صادر میشود :
    1. دانشگاه ها 2. سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران 3. پارکهای علم و فناوری پس از اینکه فرد طرح خود را برای این مراجع ارسال کرد در صورت تایید، برای اختراع مورد نظر تاییدیه علمی صادر میشود.
    پس از صدور تاییدیه علمی، در صورت کامل بودن مدارک و مستندات اختراع آنها را را به بنیاد ملی اختراعات ارسال میکنید و پس از طی مراحلی از خدمت سربازی معاف میشوید و آنرا تنها با اجرای طرح های پژوهشی به پایان می رسانید.
    ثبت اختراع و معافیت سربازی :: موسسه دارایی های فکری و فناوری پلکان

  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    معافیت سربازی با ثبت اختراع

    معافیت سربازی با ثبت اختراع : تعریف و شرایط ثبت اختراع جهت معافیت و کسری خدمت نظام وظیفه:
    اختراع حاصل تفکرات یک یا چند نفر است که منجر به یک محصول جدید یا فرایندی نوین گردد . در بحث معافیت سربازی با ثبت اختراع خاصیت ابتکاری بودن اختراع مهمترین خاصیت آن است. اما هر اختراعی سبب معافیت سربازی نمی شود بلکه حسب آیین نامه تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان ثبت اختراعی سبب معافیت سربازی است که : ۱- ثبت شده باشد- ۲- مورد تایید این مرکز باشد.البته موارد جایگزینی نیز وجود دارد . یعنی به جای ثبت اختراع برای معافیت سربازی از موارد دیگر به عنوان جایگزین بر حسب آیین نامه مذکور می توان استفاده کرد . ( انتشار مقالات داخلی و خارجی در نشریات معتبر و ISI و…)
    هر اختراعی قابلیت معافیت از سربازی را ندارد!!
    ثبت اختراع در ایران یک کار قضایی محسوب می‌شود.
    فرد مخترع نسبت به اختراع خود حق مالکیت دارد.
    حتی اگر اختراع مورد نظر فاقد بار علمی باشد برای فرد مخترع امتیاز و حق مالکیت در نظر گرفته می‌شود.
    اختراعاتی شامل معافیت سربازی با ثبت اختراع می‌شوند که دارای تاییدیه از مراجع علمی باشند.
    این تاییدیه توسط سه نهاد برای اختراعات صادر می‌شود:
    دانشگاه‌ها
    سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران
    پارک‌های علم و فناوری
    افراد مشمول آیین نامه تسهیلات نظام وظیفه به صورت زیر است:
    ۱-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر جهانی و بین المللی دانش آموزی با تایید وزارت آموزش و پرورش
    ۲-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر بین المللی دانشجویی با تایید وزارتین
    ۳-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر علمی دانشجویی با معرفی وزارتین
    ۴-نفرات اول تا سوم المپیاد های معتبر علمی دانش آموزی کشور با معرفی وزارت آموزش و پرورش
    ۵- برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی از قبیل جشنواره بین المللی خوارزمی، جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره علوم پزشکی رازی و جشنواره فارابی با معرفی وزارتین و تایید بنیاد
    ۶- برگزیدگان از میان مخترعان و مکتشفان ایرانی که اختراع و اکتشاف آنان در مراجع ذی صلاح داخلی یا خارجی به ثبت رسیده باشد با تایید بنیاد و می توانند از طرح معافیت سربازی با ثبت اختراع استفاده نمایند.قوانین بنیاد ملی نخبگان در خصوص معافیت سربازی با ثبت اختراع:

    تسهیلات خدمت نظام وظیفه از سوی بنیاد ملی نخبگان با هدف توسعه فعالیتهای علمی ، فرهنگی ، فناورانه و دانش بنیان به برگزیدگان یا مخترعین اعطا می شود. به این صورت که دریافت کنندگان این تسهیلات در دوره ای نصف مدت زمان دوره خدمت سربازی سایر مشمولا به اجرای طرحهای علمی ، پژوهشی می پردازند. موضوع طرحهای پژوهشی نیز از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می گردد که باید پس از گذراندن دوره های آموزشی ۴۵ روزه خدمت نظام وظیفه این طرحها توسط نخبگان به انجام برسد.به منظور دریافت تسهیلات خدمت نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان متقضیان و مخترعان محترم باید به سایت soraya.bmn.ir مراجعه نمایند و در آنجا اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. شایان ذکر است که این اختراعات باید مورد تایید و برگزیده بنیاد ملی نخبگان باشند . در حقیقت هر مخترعی نمی تواند با ثبت اختراع از تسهیلات معافیت سربازی استفاده کند ، بلکه باید فعالیت نخبگانی داشته باشد.مرحله اول : تکمیل مدارک ثبت اختراع برای معافیت سربازی

    – برای شروع مراحل ثبت اختراع، اولین قدم تكميل فرم اظهارنامه اختراع (شامل نام و نام خانوادگی مخترعين، مالیکن، آدرس) و ادعانامه اختراع میباشد.
    – تکمیل توصیف اختراع، مدارک و نقشه های فنی و خلاصه اختراع.
    – كپي شناسنامه و كارت ملي (ارایه وکالتنامه در صورت اینکه متقاضی خود شخص مخترع نباشد).
    مرحله دوم: تسلیم اظهارنامه الکترونیکی به سایت اداره مالکیت صنعتی.
    – پرداخت هزينه قانوني درخواست ثبت اختراع.
    – پس از تسلیم اظهارنامه الکترونیکی ثبت اختراع، کارشناسان اداره مالکیت صنعتی اقدام به بررسی ساختار مدارک ارایه شده مینمایند. در صورتی که مطابق با قوانین ثبت اختراع باشد، مدارک تکمیل شده ثبت اختراع را جهت دریافت تاییدیه علمی به یکی از مراکز داوری اختراع ارسال میکنند.
    -ارسال داوری اختراع به مراکز داوری ثبت اختراع یا از طریق اینترنت و یا از طریق حضور مخترع در مرکز داوری اختراع انجام میگیرد.
    مرحله سوم: انتشار آگهی ثبت اختراع در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.
    – بعد از داوری اختراع و اخد تاییدیه علمی از داوران اختراع، اداره مالیکت صنعتی طی نامه ای، مخترع را جهت انتشار آگهی ثبت اختراع به روزنامه رسمی معرفی خواهد کرد.
    – حضور در محل روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران (روبروی پارک شهر تهران) و پرداخت هزینه چاپ به منظور انتشار آگهای ثبت اختراع (معمولا حدوده یک هفته طول میکشد).
    مرحله چهارم: مراجعه دوباره به اداره مالکیت صنعتی و دریافت گواهی ثبت اختراع.
    – واریز هزینه های ماکلیت اختراع به صورت سالانه (این مبلغ در آغاز هر سال پرداخت میشود.).
    – دریافت گواهینامه ثبت اختراع از اداره مالیکت صنعتی.
    مرحله نهایی (اختیاری): حضور در جشنواره های اختراعات بنياد ملي نخبگان.
    – بعد از دریافت گواهینامه ثبت اختراع، مخترعین میتوانند در جشنواره های منطقه ای اختراعات بنیاد ملی نخبگان شرکت نمایند. در صورت کسب شرایط (کسب یکی از سه سطوح نخبگی)، مخترع به عنوان نخبه شناخته می شود. و میتوانند از امکانات و تسهیل های بنياد ملی نخبگان از جمله سرباز نخبه، معافیت سربازی با ثبت اختراع واعطاي وام بلاعوض پژوهشي بنياد (بر اساس سطح نخبگی) برخوردار شوند.
    https://companyregisterco.com/exempt...ration-patent/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/31, 08:26
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/25, 12:26
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/07, 09:00
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/30, 21:39
  5. فعالیت فرزندان در فضای مجازی و دغدغه‌های والدین
    توسط Arshia در انجمن آموزش و مقالات امنیت
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/17, 12:07

مجوز های ارسال و ویرایش