کشور چین به دنبال افزایش میزان همکاری‎ها با سایر کشوها برای حوزه مالکیت فکری می‎باشد؛ در همین راستا Gan Shaoning مسئول دفتر مالکیت فکری چین در طی یک کنفرانس اعلام نموده که یک برنامه پنج ساله برای حفاظت و بکارگیری مالکیت فکری توسط این دفتر ارائه گردیده است.
بر اساس ادعای Shaoning سیستم IP در چین مشابه آنچه در کشوهای توسعه یافته سال‎ هاست دنبال می شود، یک سیستم کامل، قانونی و شناخته شده در سطح بین‎المللی بوده که حمایت های اجرایی و قضایی لازم را برای محافظت از مالکیت فکری به همراه دارد.
در 13 ژانویه گذشته یک برنامه ملی برای محافظت و اجرای سیستم مالکیت فکری ارائه شده که این برنامه در حدفاصل زمانی 2016 تا 2020 به صورت کامل اجرایی خواهد شد.
این برنامه به منظور بهبود شرایط قانونی، افزایش ارزش بازار و مستحکم سازی مدیریت جامع سیستم حفاظت از مالکیت فکری در چین ارائه شده است.
بر اساس برنامه ارائه شده، در سال 2020 تعداد پتنت‎ های ارائه شده توسط مخترعین از 6.3 به ازای هر 10,000 نفر در سال 2015 به 12 عدد به ازای هر 10,000 نفر افزایش در پی خواهد داشت. در مورد تعداد درخواست‎های بین المللی نیز این تعداد نسبت به 30,000 عدد در سال 2015 دو برابر شده و به 60,000 عدد خواهد رسید.
برای تقویت سیستم مالکیت فکری چند وظیفه کلی در این برنامه دیده شده است که شامل: بهبود سیستم قانونی، تقویت سیستم حفاظت از IP، بهبود کیفیت و منافع حاصله از آن، ارتقای سیستم‎های صنعتی و بهبود همکاری‎های بین المللی و تبادل می‎باشند.





منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | ارائه برنامه 5 ساله توسط چین برای افزایش همکاری ها در حوزه مالکیت فکری