اعضای جدید شورای مشورتی پتنت Patent Public Advisory Committee یا همان PPAC و علائم تجاری Trademark Public Advisory Committee یا همان TPAC از سوی دفتر پتنت و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) تعیین گردیدند.
کمیته‎های مشورتی مذکور در سال 1999 به منظور کمک به مدیریت عملیات ثبت پتنت و علائم تجاری تشکیل گردید و وظایفی همچون رصد سیاست‎ها، اهداف، عملکرد، بودجه و هزینه‎های ثبت اختراع و علائم تجاری مربوط به کاربران را بر عهده دارد. این اعضا که هر سه سال یک بار انتخاب می‎گردند، بر اساس حوزه‎های کاری و سوابق مرتبط انتخاب شده که به طور خلاصه می‎توان سوابق آن‎ها را در ذیل مشاهده نمود.


اعضای جدید PPAC :


Marylee Jenkins: وی مدیر دفتر نیویورک گروه مالکیت فکری بوده و بیشتر متمرکز بر حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت در حقوق مالکیت فکری است.
Jeffrey M. Sears: وی مشاور ارشد دانشگاه کلمبیا در حوزه ثبت اختراع می‎باشد که متمرکز بر حوزه‎های مرتبط نظیر مشاوره استراتژیک، امور نظارتی، بررسی دادخواهی‎ها و صدور مجوز می‎باشد.

Bernard J. Knight: وی یکی از شرکای McDermott Will & Emery بوده و بیشتر بر موضوعاتی نظیر دعوی قضایی ثبت اختراع و کپی رایت متمرکز می‎باشد. از سمت‎های پیشین وی می‎توان به مشاور عمومی USPTO در خلال سال‎های 2010 تا 2013 میلادی اشاره نمود.



اعضای جدید TPAC :

William G. Barber: تمرکز وی بیشتر بر علائم تجاری در ایالات متحده آمریکا می‎باشد. ریاست انجمن مالکیت فکری آمریکا (AIPLA) در سال 2011 و عضویت در شورای مشورتی USPTO در سال‎های 2014 تا 2016 میلادی از سمت‎های پیشین وی می‎باشد.
Brian J. Winterfeldt: تمرکز بر نام و علامت تجاری در حوزه بین‎المللی و تجارب بسیار گسترده در حوزه اینترنت و مسائل مربوط به حقوق مالکیت فکری در این حوزه از نقاط قوت وی به شمار می‎رود.
Ilene B. Tannen: تمرکز بر علائم تجاری، کپی رایت، رقابت ناعادلانه و قانون اینترنت و برخورداری از تجارب قابل توجه در مشاوره به شرکت‎های داخلی و بین‎المللی در مورد توسعه نام و علامت تجاری و استراتژی‎های مرتبط از ویژگی‎های این فرد می‎باشد.


منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | معرفی اعضای جدید شورای مشورتی پتنت و علائم تجاری توسط USPTO