بنا به اعلام «Electronic Frontier Foundation»، با صدور رأی نهایی دادگاه، محدودیت‎های پیش روی سازندگان و توسعه دهندگان محتوا برای تولید و توزیع «Podcast»‎ها به پایان خواهد رسید. پادکست، نوعی تدوین صوتی است که توسط یک پخش‌کننده موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش می‎باشد. این روش ارائه محتوا که به آن رادیو اینترنتی نیز گفته می‎شود، از سال ۲۰۰۴ میلادی محبوبیت و گسترش یافت.





در سال 1996 میلادی، شرکتی کوچک در تگزاس به نام پرسونال آودیو «Personal Audio» پتنتی با عنوان «انتشار محتوای رسانه‎ای که بیانگر اپیزودهای متفاوت در یک دنباله سریالی می‎باشد»، به ثبت رسانید، که امروزه تحت عنوان پادکست شناخته می‎شود. شرکت مذکور که مدعی بود بیش از 1.6 میلیون دلار بابت این نوآوری هزینه کرده است، توانست اپل را بابت نقض پتنت در ایجاد لیست پخش موسیقی در خلال تولید و عرضه «iPhone 4» به پرداخت 8 میلیون دلار غرامت مجبور نماید.
با توجه به پیروزی پرسونال آودیو بر اپل، این شرکت شروع به اقامه دعوی‎های متعدد علیه طیف وسیعی از پادکسترها از جمله «Adam Carolla» و «HowStufWorks» و نیز برخی شبکه‎های خبری سرگرمی بزرگ نظیر «CBS» و «NBC» نمود. پس از این اقدام، «EFF» کمپینی برای مبارزه با این شرکت تشکیل داده تا از طریق ارائه دلایل و شواهد مستدل به دادگاه مبنی بر وجود برخی روش‎های مشابه تولید و عرضه محتوا قبل از ثبت پتنت توسط شرکت مذکور برای مقابله با آن اقدام نماید. (این روش‎های مشابه که در اصطلاح دانش قبلی «Prior Art» نامیده می‎شوند، مجموعه گسترده‎ای از اقدامات نظیر اپیزودهای مجله علمی «CBC» و برنامه تهیه شده توسط «Carl Malamud» تحت عنوان «Geek of the Week» که توسط «CNN» منتشر گردیده است را شامل می‎گردد.)
با توجه به رأی دادگاه اعتبار ادعاهای پتنت مذکور که در آوریل 2015 میلادی نامعتبر اعلام شده بود، تأیید شده و شرکت پرسونال آودیو نمی‎تواند از شرکت‎ها و مؤسسات فعال در حوزه پادکستینگ باجگیری نماید. با این حال، ممکن است رأی مذکور پایان نبرد حقوقی شروع شده نباشد و با اعتراض به رأی صادر شده به دیوان عالی، باز هم فرآیند رسیدگی ادامه یابد.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | شکست یک باجگیر پتنت در پرونده حقوقی مرتبط با پادکست‎ها