شرکت فیکو «FICO» که در زمینه توسعه نرم‌افزارهای تحلیلی فعالیت می‌نماید، هشت پتنت جدید مرتبط با پلتفرم مدیریت تصمیم‌گیری، امنیت سایبری (شناسایی موارد جعلی) و برخی تحلیل‌های پیشرفته نرم‌افزاری، به ثبت رسانیده است. این شرکت که در دره سیلیکون استقرار دارد، دارای بیش از 183 پتنت بوده و 83 درخواست ثبت نیز به دفاتر ثبت اختراع در نقاط مختلف جهان، ارسال نموده است. فیکو از ابتدای سال 2017 میلادی تا کنون، 16 درخواست ثبت پتنت جدید داشته که در حال بررسی و ارزیابی هستند.





به گزارش وب‌سایت «Markets Insider»، سه پتنت از مجموعه پتنت‌های جدید شرکت فیکو، مربوط به فناوری‌های توسعه یافته با عنوان «FICOR Decision Management Suite» بوده، که نوعی پلتفرم یکپارچه برای توسعه و مدیریت برنامه‌های مدیریت تصمیم‌گیری، به شمار می‌رود. پتنت‌های مذکور با عناوین «پلتفرم مبتنی بر ابرداده برای ارائه خدمات تحلیل تصمیم»، «سیستم پردازش خطی داده‌ها» و «سیستم فرآیندی، جهت بررسی سریع داده‌ها و توسعه مدل پیش‌بینی» به ثبت رسیده‌اند.
دکتر استوارت ولز «Stuart Wells»، مدیر دفتر محصول و فناوری فیکو با تأکید بر اعتقاد این شرکت به نوآوری و فعالیت‌های «R&D»، افزود: «ما به شدت در حال تلاش برای ایجاد اولین پلتفرم تصمیم‌گیری در سطح جهانی هستیم. پیشرفت‌های صورت گرفته به ما کمک خواهند نمود تا نسل بعدی راهکارها برای تشخیص تقلب، مدیریت ریسک، بهینه‌سازی زنجیره تأمین و موارد دیگر را توسعه دهیم.»
لازم به ذکر است، شرکت فیکو در سال 1965 میلادی، در دره سیلیکون آغاز به کار نموده و در طی سال‌های اخیر به شرکتی پیشگام در استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی بر اساس آن‌ها برای بهبود تصمیمات عملیاتی، بدل گردیده است. با به‌کارگیری خدمات و راهکارهای فیکو، کسب و کارها در بیش از صد کشور جهان، مبادلات خود با بیش از 2.6 میلیارد کارت پرداخت را از تقلب و جعل مصون داشته‌اند.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | توسعه پلتفرم یکپارچه برای برنامه‌های مدیریت تصمیم‌گیری