ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    شرکت های دانش بنیان، محصول خود را بصورت بین المللی ثبت کنند

    سید مهدی میرطاهری با اشاره به مشکلاتی که نخبگان کشوردر فرایند ثبت اختراع پیش رو دارند، گفت: از آنجا که در حال حاضر اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی زیر نظر سازمان ثبت و اسناد کشور بعنوان مرجع رسمی ثبت اختراع در کشور محسوب می شود، این سازمان از دانش فنی و تخصص لازم برای این کار برخوردار نیست.



    وی با تاکید براینکه، ثبت اختراع باید در یک سازمان فنی و مهندسی واجد شرایط لازم انجام شود، گفت: سازمان ثبت واسناد کشور به جهت اینکه نگاه حقوقی به مسائل دارند، اشراف کمتری به موضوعات فنی و تخصصی مسائل مربوط به ثبت اختراعات دارند.


    میرطاهری با تاکید براینکه یک ایده، طرح و اختراع باید جدید و نمونه مشابه نداشته باشد، افزود:عدم بررسی صحیح برخی طرح ها یا احیانا کپی بودن طرح از کار دیگری و تشخیص ندادن این موضوع از جمله مشکلات فعلی موجود در فرایند ثبت اختراع از سوی سازمان ثبت و اسناد کشور عنوان کرد.


    وی ادامه داد: بعضا به دلیل مشکلات موجود یک طرحی به دلیل بورکراسی موجود به سرقت رفته و سر از خارج از کشور درآورده است یا اینکه یک طرحی از جایی کپی برداری شده و به دلیل عدم بررسی کارشناسی بعنوان اختراع ثبت می شود.
    مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته مرکز ملی مالکیت های فکری با همراهی شبکه ای از کارگزاران و ارزیابان خصوصی طرح ها و ایده های مبتکران را بررسی می کنند.


    به گفته این مقام مسئول، توجه صحیح به موضوع مالکیت معنوی و ثبت اختراع ضمن اینکه چرخه تولید علم و فناوری را شتاب خواهد بخشید، از خروج نخبگان کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.
    میرطاهری در عین حال ادامه داد: البته در حالت طبیعی فردی که ایده، اختراع و برند خود را بصورت کتبی به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی زیر نظر سازمان ثبت و اسناد کشور اظهار می کند از آن ساعت به بعد این اظهار نامه شماره و تاریخ خورده و حقوق صاحب طرح محفوظ است و پس از آن فرایند کارشناسی خود را طی می کند.
    مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر طرح ارائه شده از سوی فرد نخبه از شرایط لازم برخوردار باشد، بعنوان اختراع ثبت و در غیراینصورت برگشت خورده و اخطاریه رفع نقص برای طرح صادر می شود که صاحب طرح باید مستندات خود را بصورت کامل ارائه و از ایده خود دفاع کند.


    وی در عین حال گفت: بر اساس لایحه مالکیت صنعتی که از سوی دولت با امضاء رئیس جمهور و چهار وزیر به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در کمیسیون مربوطه در مجلس نیز به تصویب رسیده است، باید شرح وظایف و اختیارات سازمان ثبت و اسناد کشور در مجموعه حقوق مالکیت صنعتی که حقوق مخترعین نیز یکی از آنها محسوب می شود از این سازمان جدا و به وزارت صنعت، معدن و تجارت بعنوان یک مجموعه تخصصی و فنی منتقل شود.


    میرطاهری با تاکید براینکه، نظام ثبت اختراع در کشورمان هم اکنون تنها خود را مجری ثبت اختراع می داند و از هیچگونه ارتباطی با حوزه علم و فناوری کشور برخوردار نیست، اضافه کرد: این در حالی است که این نظام در کشورهای پیشرفته با سیاست گذاران حوزه صنعت و تجارت رابطه تنگاتنگ برقرار کرده است.


    وی در ادامه به نخبگان و کسانی که در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان فعالیت می کنند خواست برند محصول خود را بصورت بین المللی ثبت کنند در غیر اینصورت از روی نام و نشان آن کپی برداری خواهد شد و در صورت سرقت طرح به لحاظ حقوقی و قضائی نیز نمی توانند در بازارهای جهانی حضور یابند.


    کانون پتنت ایران | اخبار | شرکت های دانش بنیان، محصول خود را بصورت بین المللی ثبت کنند
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2023/08/31
    نوشته ها
    2
    0
    عضو انجمن
    اگر به مکانی امن برای پرداخت حواله تتر خود نیاز دارید، گروه تجاری مهیر بهترین است
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2023/09/05
    نوشته ها
    2
    0
    عضو انجمن
    صادرات به عراق نیز به نظر من می تواند جذاب باشد.
    البته بهتر است از قبل با یک گروه مجرب مثل گروه تجاری مهیر مشورت کنید
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوعات مشابه

  1. شرایط تنظیم صورتجلسات با حداکثر سهامداران
    توسط Sina homaei در انجمن ثبت شرکت
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/15, 23:25
  2. تنظیم صورتجلسات
    توسط Sina homaei در انجمن ثبت شرکت
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/15, 12:34
  3. بازاریابی محصول و اصول پیاده‌سازی آن در استارتاپ‌ها
    توسط SARA در انجمن آموزش های مارکتینگ
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/15, 16:01
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/12, 07:04
  5. فینتک ها به صورت قانونی پرداخت یار می شوند
    توسط Admin در انجمن فین تک Fintech
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/19, 21:14

مجوز های ارسال و ویرایش