شرکت تایوانی مدیاتک «MediaTek» که از رهبران جهانی بازار نیمه‌هادی به شمار می‌آید، خبر از همکاری با شرکت آناکوا «Anaqua» برای مدیریت فعالیت‌های مالکیت فکری خود داد. بر اساس توافقات انجام گرفته، مدیاتک از پلتفرم ابداعی آناکوا جهت مدیریت سبد پتنت خود استفاده خواهد کرد.






«کارن تیلور» از مدیران ارشد شرکت آناکوا، با اشاره به اهمیت قرارداد همکاری جدید، افزود: «این همکاری می‌تواند موجب توسعه و تقویت هر چه بیشتر فعالیت‌های ما در بازار تایوان شود. با توجه به رشد مستمر فعالیت‌های آناکوا در بازار آسیا، حضور در تایوان و همکاری با یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت این کشور، می‌تواند برند ما را به دیگر فعالان صنعت بشناساند.»
بنا بر گزارش وب‌سایت «Business Wire»، مدیاتک که در حال توسعه یک سیستم جامع و قدرتمند برای دستگاه‌های تلفن همراه، شبکه و ارتباطات زیرساختی و هدایت خودکار وسایط نقلیه است، تا پیش از انتخاب پلتفرم آناکوا از یک سیستم توسعه یافته داخلی جهت مدیریت دارایی‌های فکری خود استفاده می‌کرد. انعطاف‌پذیری آناکوا و طیف وسیع مشتریان این شرکت در حوزه مالکیت فکری، از مزایای کلیدی است که مدیاتک را قانع نمود تا پس از ارزیابی‌های جامع، تصمیم به استفاده از تجارب این شرکت جهت مدیریت سبد پتنت خود گیرد.
گفتنی است، آناکوا با هدف بهینه‌سازی مزایای حاصل از دارایی‌های فکری و کاربرد آن در فضای رقابتی، خدمات خود را به شرکت‌ها و صنایع گوناگون عرضه می‌نماید. پلتفرم نرم‌افزاری این شرکت با قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ اطلاعاتی، یک محیط هوشمند و کارآمد جهت تسریع در اخذ تصمیمات مرتبط با دارایی‌های فکری فراهم می‌نماید. آناکوا در سال 2004 میلادی توسط مدیران مالکیت فکری شرکت‌های «کوکاکولا»، «فورد» و «بریتیش آمریکن» تأسیس گردیده است و خدمات خود را به شرکت‌های مختلف در آمریکا، اروپا و آسیا ارائه می‌دهد.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | همکاری غول فناوری نیمه‌هادی با یک شرکت فعال در حوزه مالکیت فکری