سامسونگ پتنت جدیدی به ثبت رسانیده که بر اساس آن دستگاه‌های هوشمند تلفن همراه می‌توانند هویت صاحب گوشی را با توجه به جریان خون فرد شناسایی و تأیید نمایند. این پتنت که تحت عنوان «تأیید هویت در زمان واقعی بر اساس پارامترهای جریان خون» به ثبت رسیده است، تغییر و تحولی بزرگ در ایمن‌سازی استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه ایجاد خواهد کرد.





بنا بر گزارش وب‌سایت «Gizmo China»، نوآوری جدید سامسونگ در ادامه فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای این شرکت در زمینه راهکارهای نوین شناسایی کاربران رخ داده است که می‌تواند قابلیت اطمینان و ایمنی را به‌صورت قابل توجهی افزایش دهد. در فناوری جدید، الگوهای جریان خون کاربر از طریق انگشت و یا مچ دست شناسایی شده و پس از تطبیق با الگوهای مرجع، جهت تأیید هویت کاربر بکار می‌رود. با توجه به متمایز بودن الگوهای شریان خون در افراد مختلف، از این فناوری می‌توان برای انواع تلفن، ساعت هوشمند و حتی انواع کامپیوترهای قابل حمل استفاده نمود.
گفتنی است، در طی سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر اپل و سامسونگ بر روی روش‌های مختلف تشخیص هویت کاربران دستگاه‌های تلفن همراه متمرکزشده و طیف وسیعی از فناوری‌ها اعم از استفاده از پین‌کد، اثرانگشت و تشخیص چهره را توسعه داده‌اند. کارشناسان معتقدند ممکن است در آینده‌ای نزدیک از ضربان قلب کاربر نیز به‌عنوان یک پارامتر تشخیصی برای شناسایی و تأیید هویت کاربر استفاده شود.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | شناسایی و تأیید هویت کاربر تلفن همراه از طریق الگوهای جریان خون