بعد از راه اندازی استارتاپ ، انتظار برای جذب مشتری و فروش محصول آغاز می شود. این مهم است که بعد از شروع کسب و کار جدیدتان، مردم محصولات شما را بشناسند.

این شناخت بدون بازاریابی مناسب و وسیع اتفاق نمی افتد. برای کسب و کارهای نوپا چندین روش کم هزینه برای بازاریابی وجود دارد ، این مساله مهم است که روش های کم هزینه تر بازاریابی را بشناسید چرا که استارتاپ ها معمولا بنیه مالی قوی برای تبلیغات ندارند.
تسلط بر شبکه های اجتماعی
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، این ایده شاید واضح و جز اساسی ترین راه های تبلیغاتی استارتاپ ها باشد ، اما همه افراد نمی توانند از پتانسیل واقعی شبکه های اجتماعی در بازاریابی استفاده کنند. ایده اصلی این است که سعی کنید از تمام شبکه های اجتماعی قابل دسترس و قانونی در کشور استفاده کنید. پس از آن سعی کنید صفحه ای رسمی در شبکه اجتماعی داشته باشید و آن را در اختیار افراد حاضر در صحنه کسب و کار کشور قرار دهید، آن ها نیز افراد بیشتری می شناسند که مطالب شما را در اختیارشان قرار می دهند ، مطالبی جذاب بنویسید که توسط مردم دست به دست شود ، این راه آسان ترین و ارزان ترین راه برای معرفی کسب و کار جدید شماست.


توسعه بیشتر اطلاعات محصول

روش قبلی صرفا یک روش پخش اخبار و اطلاعات است ، اما وقتی که اطلاعات خوبی برای محصولی که قصد ترویج آن را دارید مثلا در وب سایت شما وجود ندارد، ابدا راه کاملی برای تبلیغات نیست. قبل از اشتراک اطلاعات باید محتوای مفید و ارزشمند برای محصولات و خدمات خود ایجاد کنید ، البته توجه کنید که این اطلاعات صرفا راجب محصولات و خدمات شما نیست بلکه اهمیت دارد اطلاعاتی که برای مشتریان مهم هستند را نیز در اختیارشان قرار دهید.
برای مثال بیاید یک کسب و کار مربوط به لباس را در نظر بگیرید ، اطلاعات و مقالات باید در رابطه با انواع لباس ها ، لباس مناسب برای موقعیت های مختلف ، تازه ها در دنیای لباس و غیره باشد. در این صورت مشتریان معمولا صفحات اصلی سایت را برای کسب اطلاعات بیشتر راجب محصولات شما مطالعه می کنند. در پایان مقاله خود می توانید ، جمله ای مانند ((خرید لباس مناسب)) که به صفحه محصول شما می رود را قرار دهید. این استراتژی راهی راحت و کم هزینه است که تضمین می کند مشتریان بیشتری به صفحات خرید شما وارد می شوند.

تمرکز بر تبلیغات فیزیکی خاص

تبلیغات فیزیکی شامل ، تراکت ، پوستر ، بنر ، روزنامه و مانند آن ها تبلیغاتی پر هزینه هستند که برای محیط زیست نیز مناسب به حساب نمی آیند. تبلیغ فیزیکی مناسب و جایگزین ، کارت ویزیت یا همان کارت معرفی کسب و کار است. این کارت را می توانید در اختیار افراد خاص ، مشتریان احتمالی ، افراد مستعد خرید محصول شما و صاحبان کسب و کارهای مرتبط قرار دهید. کارت ویزیت شما باید خاص و منحصر به فرد باشد، به طوری که در نگاه اول بتواند مشتری را شیفته کند. بیاید از مثال قبلی یعنی استارتاپ در حوزه لباس استفاده کنیم ، اگر کارت ویزیتی طراحی کنید که در آن یک پرنده لباسی زیبا و خاص در تن دارد و خوشحال است، این گونه کارت ویزیت نه تنها توجه مشتریان را جلب می کند بلکه امکان خرید آن ها، از شما را نیز افزایش می دهد. در تهیه کارت ویزیتی خاص درنگ نکنید.

ایجاد رویداد

یک راه معمول برای برندینگ یک استارتاپ، ایجاد رویداد است. ساخت رویداد می تواند در هر کسب و کاری و بدون در نظر گرفتن سن مخاطبان مورد استفاده قرار بگیرد. برگردیم به همان مثال استارتاپ لباس ، شما می توانید یک مسابقه مانند پوشیدن لباس ست و متناسب با یکدیگر برگزار کنید، این مسابقه می تواند به صورت اینترنتی باشد و افراد عکس لباس ها در تن خود را برای شما بفرستند. این طور رویدادها بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان بالقوه دارند مخصوصا وقتی که پاداشی هرچند ناقابل یا حتی معنوی در پایان رویداد برایشان در نظر بگیرد.
کمک به جامعه یا یک رویداد

کمک به مردم برای کسب شهرت و معروفیت در صورتی که به آن ها لطمه نزند کاری درست به حساب می آید. می توان به بخشی خاص از جامعه و یا در رویدادی مرتبط از مردم حمایت کرد. مثلا در حوزه لباس می توان لباس رایگان در اختیار افراد نیازمند قرار داد و یا در مراسم کمک به نیازمندان لباس هایی را به آن ها اهدا کرد ، اما باید توجه داشت تبلیغات و یا مانور بیش از حد روی این حمایت ها می تواند تاثیر منفی داشته باشد اما استفاده درست از آن، قطعا مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان می آورد.
این ها فقط بخشی از ایده های کم هزینه و موثر برای بازاریابی استارتاپ ها بودند. شما می توانید با خلاقیت بیشتر و توجه به فرهنگ هر منطقه راه هایی تبلیغاتی مناسب و کم هزینه دیگری نیز بیابید و آن ها به نحو احسن استفاده ببرید.


منبع: اقتصاد آنلاین

روش های کم هزینه ولی تاثیر گذار برای بازاریابی استارتاپ ها - پرتال کارآفرینی و استارتاپ