چه چیزی لینکدین را نسبت به سایر شبکه ها، متمایز می کند؟
لینکدین صاحب یک مدل کسب و کار متنوع با سه منبع اصلی درآمد به شرح زیر است:
۱٫ راه حل هایی مبتنی بر وجود افراد بااستعداد: این موضوع، منبع اصلی درآمد است به گونه ای که بیش از ۶۰% از کل درآمد شرکت را در سال ۲۰۱۴ رقم زد و شرکت ها و صاحبین مشاغل توجه خاصی به آن معطوف داشتند. صاحبین مشاغل و سازمان ها، با پرداخت مبلغی به لینکدین می پیوندند تا با میلیون ها کاربری که در آن ثبت نام کرده اند و رزومه خود را برای عموم قرار داده اند، در ارتباط باشند. برای هربار کلیک بر روی تبلیغات مربوط به آن شغل نیز، که مطابق با پروفایل کاری کاربر است، مبلغی باید پرداخت شود. نهایتاً، این افراد با پرداخت مبلغی می توانند کاندیدهای بالقوه و مطابق با نیازهای خود را جستجو کنند. همچنین می توانند از علایق شغلی کاربر و حتی نوع محل کاری که مایل است در آن کار کند نیز اطلاعاتی کسب کنند.



۲٫ راه حل های بازاریابی: این جریان، حدود ۲۰% از درآمد کل شرکت را در سال ۲۰۱۴ موجب شد که از دو بخش اصلی تشکیل شده است: الف) نمایش آن دسته از تبلیغاتی که به ازای هرکلیک می بایست مبلغی برای آن ها پرداخت شود. ب) حمایت InMail که باعث می شود، کاربرانی که مبلغی برای عضویت پرداخت کرده اند این امکان را داشته باشند که برای هر شخص دیگری در لینکدین ایمیل ارسال کنند. برای این کار حتی به مقدمه یا اطلاعات تماس هم نیازی نیست.
۳٫ حق اشتراک Premium: این جریان شامل سرویس ها و خدمات برتر لینکدین است که حدود ۲۰% از درآمد کل شرکت را در سال ۲۰۱۴ باعث شد. کاربران این سرویس، از خدمات زیر بهره می برند:
– LinkedIn Business: که کسب و کارها را مورد هدف قرار می دهد.
– LinkedIn Talent: که ابزار مختلفی را برای استخدام افراد در اختیار صاحبین مشاغل و سازمان ها قرار می دهد.
– LinkedIn Jobseeker: به کاربرانی که حق عضویت پرداخت می کنند این امکان را می دهد که پروفایل خود را برجسته ساخته و به عنوان یک جویای کار بالقوه بتوانند با صاحبین مشاغل در تماس باشند. همچنین به این کاربران کمک می کند درک کاملی از بازدیدهایی که از پروفایلشان صورت گرفته، پیدا کنند.
– LinkedIn Sales: این ویژگی، فرصت فروش اجتماعی را فراهم می کند.



لینکدین بیشتر یک پلتفرم چندجانبه است که با جویندگان کار، صاحبین مشاغل و بازاریابی حرفه ای سروکار دارد. این سرویس به جای آن که یک روش ثابت را برای همه ی رویکردها به کار ببرد، رابط های مختلفی مبتنی بر جامعه ی هدف ارائه می دهد. به عنوان مثال رابط کاربری یک استخدام کننده، با سایر رابط های کابری متفاوت است. به نوعی می توان گفت این وبسایت، خدمات سفارشی و مخصوصی را در اختیار هر کاربر قرار می دهد.
بینش عملگرا
از اثرات شبکه در سمت سایر کاربران استفاده کنید: هرچه تعداد اعضای کانکشن افزایش یابد، قدرت شبکه نیز زیاد می شود. قدرت بیشتر شبکه موجب جذابیت آن می شود و دیگر کاربران را در سمت دیگر پلتفرم جذب می کند. برای مثال، افزایش تعداد پروفایل های جویندگان کار، توجه صاحبین مشاغل و متخصصین بازاریابی را به خود جلب می کند.
ارائه دسترسی آزاد به اطلاعات: لینکدین برای توسعه دهندگان نرم افزار، امکان دسترسی به محتوا را توسط مجموعه ای از API ها فراهم ساخته است.
استفاده از کانال های فروش متعدد: اگرچه لینکدین در درجه اول، یک سرویس آنلاین است، ولی در کنار اپلیکیشن های تحت وب و مبتنی بر تلفن همراه، در حیطه فروش نیز شروع به فعالیت کرده است.




در تصویر زیر می توانید بوم مدل کسب و کار وب سایت LinkedIn را به تفصیل مشاهده نمایید.
برای مشاهده عکس با کیفیت روی آن کلیک کنید


https://isfahanplus.ir/%d8%a8%d9%88%...8%aa-linkedin/