زمانی که میکی آگراوال Thinx را تاسیس کرد – که شرکتی با هدف فروش لباس زیرهایی بود که می توانست جایگزین پنبه قاعدگی یا تامپوین و پد باشد – وی موفق شد توجه همه افرادی که دچار دوره های ماهانه می شدند را به خود جلب کند.
حال او می خواهد کاری کند که بیده ها معروف شوند . پروژه بعدی این کارآفرین Tushy نام گرفته است ، یک استارت آپی که تجهیزات بیده را به فروش می رساند که می تواند جایگزین دستمال های توالت در سراسر ایالات متحده آمریکا شود .
مشکل این است که آمریکایی ها عادت به استفاده از این تجهیزات بهداشتی ندارند و برای سالیان طولانی است که باسن خودشان را با استفاده از دستمال کاغذی تمیز می کنند و به استفاده از آب و تجهیزات این چنینی غریبه هستند.
این وسیله توسط فرانسوی ها اختراع شده است و در سراسر دنیا رایج است ، بیده ها هیچ گاه در انگلیس یا در سراسر آمریکا طبق صحبت آگراوال مورد استفاده قرار نگرفته است . حتی، زمانی که سربازان آمریکا بیده ها را در سراسر فرانسه در طی جنگ جهانی دوم مشاهده کردند ، آنها را وسیله ای که با بی اخلاقی همراه بود توصیف کردند . امروزه ، بیده ها کمیاب هستند ، و ممکن است حتی شما اسمی از آنها در کشور نشنیده باشید .
با وجود چالشی که برای بردن بیده ها به حمام های آمریکایی وجود دارد ، سرمایه گذاران در مورد این استارت آپ و پتانسیل احتمالی آن هیجان زده هستند . Tushy موفق شده است که در فاز جذب سرمایه تا ۵۰۰۰۰۰ دلار را جذب کند و مطابق با بیانیه ای که در روز پنج شنبه اعلام کردند این سرمایه مرکزی با کمک و شرکت سایر موسسانی از استارت آپ های مهمی همچون کاسپر و سایر استارت آپ ها همراه بوده است .
“تا به حال هیچ برندی اقدام به بیان این موضوع نکرده است که بیده ها تا چه حد می توانند کارآیی داشته باشند و زیبا و از لحاظ مالی قابل تهیه باشند ” این صحبت ها را در روز پنجشنبه توسط مدیر عامل Tushy و مدیر ارشد بازاریابی مونیکا پریرا بیان شده است .
Tushy – و میلیون ها نفر از سراسر دنیا = باور دارند که بیده ها بسیار مناسب تر و بهداشتی تر از دستمال های توالت است . همانطور که پریرا گفته است “چرا باسن من باید جایی باشد که فقط با دستمال های خشک آن را تمیز کنیم؟”.
دستمال های توالت می تواند سبب عفونت های مخمری ، بواسیر و سایر عفونت های دستگاه ادراری شود . بیده ها می توانند انتخاب های بهتری برای افرادی که دارای IBS هستند باشد ، افرادی که نمی توانند پشت خودشان را تمیز کنند یا برای مادرانی که تازه زایمان داشته اند .
بیده ها همچنین قطعا بیشتر با محیط زیست سازگار هستند . زیرا دستمال کاغذی های توالتی که هر ساله برای آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد از قطع ۱۵ میلیون درخت در سال تولید می شود .
علاوه بر هنجارهای فرهنگی ، یکی از دلایکی که بیده ها در خانه های آمریکایی رونقی ندارد این است که نسخه های قدیمی آن بسیار بزرگ و گران قیمت هستند . اکثر بیده ها در کنار توالت مستقل می شوند و به توالت نمی چسبند . برای همین هزینه آنها چند صد دلار است .
Tushy به جای مدل های گران قیمت سنتی ، مدلی قابل حمل با قیمت ۶۹ دلار را اراده می دهد که به راحتی به توالت متصل می شود ، و نیاز به لوله کشی تخصصی نیز ندارد. طراحی آن فلزی و مستطیلی شکل است و حتی طراحی آن به شکل گوشی Iphone است تا مردم به راحتی با آن کار کنند و بتوانند به راحت ترین شکل ممکن آن را به توالت خودشان متصل کنند.
این محصول نیز استراتژی مشابه با استراتژی بازاریابی آگراوال برای Thinx دارد : ایجاد لباس زیرهایی که به نظر خنک می رسد همچنین ضد ویروس است و دارای تبلیغات تاثیر گذاری است .
“بهداشت زنان و رعایت اصول بهداشتی – دقیقا همان دسته بندی ها است” آگراوال این مطلب را بیان می کند و در ادامه می گوید “دوره های ماهانه ، ادرار ، و مدفوع تماما دسته های موضوعی هستند که نیاز به نوآوری دارند.”
مشتریان Tushy اغلب دارای سوالاتی مشترک هستند : آیا این وسیله را من خودم می توانم نصب کنم ؟ (بله) آب از کجا می آید ؟ (همان منبع آبی که آب توالت را تامین می کند ، ولی منظور خود توالت نیست) چگونه من خودم را خشک کنم ؟ (شما مجبور نیستید همواره این کار را کنید ، اما می توانید از مقدار کمی کاغذ توالت یا حوله بامبو Tushy استفاده کنید ، به هر حال هر طوری که خودتان راحت هستید و محدودیتی وجود ندارد).
پدر و مادر آگراوال از دو ژاپن و هند هستند – دو فرهنگی که از بید ها استفاده می کنند – برای همین وی بید ها را به عنوان بخشی همیشگی از زندگی خودش می داند . اما سوالی که برای Tushy ایجاد می شود این است که : آیا شما می‌توانید فرهنگ بهداشتی و طرز فکر در مورد آن را برای یک ملت برای همیشه تغییر دهید؟” آگراوال فکر می کند که می تواند این کار را انجام دهد .
وی می گوید :”من این بیده ها را دوست دارم و نمی توانم باور کنم که آمریکایی ها تا سال ۲۰۱۷ از آن استفاده نمی کردند”.


منبع: آمریکایی ها از بیده استفاده نمی کنند .موسس این استارت آپ سعی دارد که این عادت را تغییر دهد - ایران استارت آپ