اگر در حال حاضر شرکت شما از حالت نوپا، به شرکتی تکامل یافته تبدیل شده است به تغییر و تحولات بسیاری نیاز دارید. در نظر بگیرید مقداری سرمایه ذخیره کرده اید و در حال تجهیز شرکت با کارمند هستید و آماده اید تا از یک دفتر خانگی، فضای کار مشارکتی یا گاراژ به فضائی متعلق به خودتان یعنی یک دفتر مرکزی رسمی نقل مکان کنید.
این موضوع بسیار مهم است که در ذهن داشته باشید؛ اینکه حتی اگر حق مالکیت ملکی را بدست آورده اید، هنوز تا پایان، راه طولانی ای را در پیش دارید. یک مطالعه صورت گرفته توسط جوامع آمریکائی از طراحان داخلی نشان می دهد که طراحی فضای کار یکی از عوامل اساسی است که بر سطح عملکرد و رضایت شغلی تاثیر می گذارد. براساس مجله کسب و کارهای عمومی ، علوم اداری و مدیریت، ۳۱ درصد افرادی که می گویند از شغلشان راضی هستند و نیز فضای کاری خوشایندی دارند و ۵۰% آنهائی که در جستجوی شغل هستند، می گویند ترجیح می دهند برای شرکتی با محیط فیزیکی خوش آیند و مطلوب کار کنند.
اینجا چند نکته برای کمک به شما جهت کسب بالاترین کیفیت و اجرای سریع و موثر هست. بنابراین شما می توانید با تمرکز بر موضوع اصلی یعنی موفقیت کسب و کارتان، ادامه دهید.
  • همکاری در طراحی فضای کاری خود


زمانی که به دنبال یک طرح کلی برای ظاهر دفتر کارتان هستید از دیگران و بخصوص کارمندانتان می توانید توصیه های بسیار خوبی دریافت کنید. آن ها به شما خواهند گفت به چه چیزی در یک محیط کار نیاز دارند تا موثرتر و مفیدتر ظاهر شوند. چیزی مانند اولویتهای ابزاری، اتاق های جلسات و دیگر تسهیلات. جاستین لی، بنیانگذار TheSquareFoot معتقد است: اکثر اوقات کارکان شما به نگرش ها و نکاتی اشاره خواهند کرد که شاید هیچ گاه نمی توانستید در طوفان فکری به تنهایی به آن ها برسید.

در زمان ساختن دفتر کار شرکت در نیویورک سیتی از طریق مشورت با کارمندان، او و دیگر موسسان چشم اندازهای متفاوتی در مواردی نظیر جریان کاری و نحوه استفاده از اتاقکنفرانس بدست آوردند.
  • برخی روشهای موثر جهت جمع آوری نظرات و پیشنهادات کارمندان:

برگزاری یک ناهار خلاقانه یا در نظر گرفتن یک زمان شاد برای طوفان فکری. یا اینکه می توانید برای بعضی موارد به سادگی، استفاده از سرویسهای دیجیتالی نظیر Survey Monkey یا Google Forms را انتخاب نمائید. Jonathan Akhavan رئیس جنبش های مردمی در شبکه تامین کننده اطلاعات ThousandEyes می گوید: بسیار حائز اهمیت است زمانیکه یک فضا ساخته می شود طرح آن تنها بازتابی از ایده های یک شخص نیست. فضای دفاتر سرشار از ارتباطات زیادی است که با هم یک اکوسیستم اداری کوچک برای یاری رساندن به فرهنگ و فراتر از آن، خرسندی کارکنان را می سازد.
  • رشد عامل بالقوه


براساس سرمایه گذاری مخاطره آمیز Tomasz Tunguz، در سال ۱۹۹۸ بهره وری کسب و کارهای Vc-back آمریکا بطور متوسط در هر سال ۶۳% رشد کرد. در آمار سال ۲۰۱۴ یک استارت آپ متوسط، قبل از همگانی شدن ۸۵% رشد داشته است. زمانیکه شما در حال تجهیز دفتر کارتان هستید بسیار مهم است که رشد تدریجی را محاسبه کنید چرا که بیش از تعداد کارمندان شما، مقیاس استارت آپتان رشد خواهد کرد.

اما چیزی که مشخص است این است که نیازی نیست که با اضافه شدن هر ۵ نفر یا ۱۰ نفر به تیمتان، شروع به تغییر در دفتر کار خود کنید. Bruce Paul مدیر عامل Swivelfly، تولید کننده اولین مبلمان به عنوان یک ابزار کمکی می گوید: وقتی الان با فضایی به اندازه ۳۰ متر سر و کار داریم، نمی توانیم انتظار مزایای یک فضای ۳۵ متری را داشته باشیم. شرکت Swivelfly قطعات مبلمان های از پیش طراحی شده را پیشنهاد می کند که به شما کمک می کند تا بدون استرس و سریع، مبلمان انتخاب نمائید. در مدل (Faas) شما مبلمان مورد نیازتان را کرایه می کنید بنابراین می توانید براحتی قطعاتی را در نتیجه ترقی شرکت اضافه یا هر آنچه که ممکن است نیاز نداشته باشید را حذف کنید.
Akhavan از شرکت ThousandEyes می گوید: ما دوست داریم از پیش طراحی کنیم و فضاهائی را انتخاب کنیم که رشد کافی و مناسب را بتوان در آن در نظر گرفت. فضای کاری تا حد زیادی شبیه لگو است. طراح و سازنده ی آن، همان کاری را انجام می دهد و همان طرحی را اجرا می کند که درست در آن زمان حس می کند درست به نظر می رسد؛ با اینکه به خوبی می داند این طراحی در آینده دچار تغییراتی خواهد شد. یک روش انجام این کار به حداقل رساندن ابعاد فضای کار مورد نیاز برای احتیاجات کارمندان فعلی شماست. پس از آن شما اتاق های بیشتری خواهید داشت تا مبلمان های کرایه ای جدید را بدون کوچک نمودن فضای کاری با فضا تطبیق دهید.
  • سازماندهی کردن فضا متناسب با هویت کسب و کار خود


مهمترین هدف فضای کاری شما، بهره وری و سودمندی است. علاوه بر آن فضای کاری شما، حاکی از برند، فرهنگ و روح کسب و کار شماست. شما نیاز دارید که شیوه هائی را بشناسید تا فضای شما را به روشی که ویژگی شرکت را منعکس می کند، بسازد. یک روش ساده و مقرون به صرفه برای بوجود آوردن انگیزه فرهنگی، نامگذاری و تزئین اتاق جلسات است – چیزی که اندکی شادکامی برای کارمندان و مهمانان فراهم می کند درحالیکه از همان طریق، به سودمندی فضا بیافزایید.
Shaun Ritchie مدیر عامل EvenBoard، می گوید: ما اسامی اجرایی شرکتهائی را دیده ایم که فرهنگ عامه، شهرها و مقاصد و خیلی چیزهای دیگر مثلا آب نبات را شامل می شوند. در ThousandEyes، عملکردهای متمرکز، مطلب بسیار مهمی است، تصمیم گیری برای دکوراسیون، از تاکید شرکت بر ایجاد یک برند شخصی که شما آن را باور دارید، سرچشمه می گیرد.

همچنین Akhavan این انتخاب را به جوهره باور شرکت نسبت می دهد که آنچه آنها می سازند و الزاماتی که اجرا می کنند هیچ یک کمتر از توانائی های فوق العاده بی باکانه فرد نیست.
بطور مشابه، بسیار مهم است که در ذهن داشته باشیم فضاهائی که طبق مشخصات دلخواه ساخته شده اند می توانند حامیان بزرگی برای برند شما باشند. یک فضای بزرگ می تواند یک ابزار جذب نیرو (استخدام) و نگهداری آن باشد.
سخن پایانی: انعطاف پذیری

همانطور که کسب و کارتان جاذبه خود را بدست می آورد، ملزم به تغییرات زیادی در طول مسیر خواهد شد. این تغییرات می توانند درونی باشند یا اینکه تغییراتی در صنعت شما در مقیاس های بزرگ باشند. خیلی مهم است که با این تغییرات حرکت کنید و با آن ها سازش نمایید تا از طریق تجربه دریابید چه کارهایی شما را به نتیجه خواهند رساند و چه کارهایی خیر!
بوروس پاول پیشنهاد می کند که افراد را به چالش بکشید تا متفاوت کارکردن را فرابگیرید. مدیریت را از دفتر کار به داخل فضاهای کاری جابجا کنید. کارمندان از بخشهای مختلف را با هم ادغام کنید. محیطی ایجاد کنید که خلاقیت را پرورش دهد و حل مسائل را منحصربه فرد و بی نظیر سازد.


منبع: mashable.com


https://isfahanplus.ir/3-%d9%86%da%a...-%d8%a7%d8%b3/