فضای تجارت الکترونیک استرالیا در حال شکوفایی است و به خصوص بازار لوازمان خانگی در حال رشد است ، مطابق گزارش IBIS این بازار نزدیک به ۷ . ۱۵ درصد پیشرفت در طی سال مالی گذشته داشته است و تقریبا به ۴۲۰ میلیون دلار رسیده است .
در این میان استارت آپ ها به خوبی از از موقعیت استفاده می کنند تا بتوانند از مزایای این رشد در Brosa بهره ببرند. بر اساس گزارش لیستی از ۵۰ پلتفرم برتر استرالیایی مطابق گزارش Startup Daily در اوایل این ماه منتشر شده است ، استارت آپ ملبورن که به وسیله ایوان لیم و ریچارد لی در سال ۲۰۱۴ به وجود آمده بود به این دلیل بوده است که پس از اینکه لیم به یک خانه جدید نقل مکان کرد ، و برای خرید لوازم خانگی به خارج از خانه رفته بود ، متوجه سودهای بالای توزیع کننده کالا شده بود.
برای حل این مشکل می توان با سازندگان جهانی کار کرد تا بتوان به ایجاد تکه های طراحی شده اعلاء پرداخت و آنها را به صورت مستقیم به مشتری ها به صورت آنلاین به فروش رساند ، این مدل که دست واسطه را از فروش کوتاه می کند به استارت آپ ها اجازه می دهد تا این تکه ها را در حد ۷۰% پایین تر از قیمت خرده فروشی ها به فروش برسانند.
دو سال از راه اندازی این استارت آپ گذشته است و از طریق برنامه های شتابدهنده مبلورن ، این استارت آپ موفق به دریافت ۲ میلیون بودجه از طریق طرح مشارکتی آزاد شده است ، و تیم خودش را به ۵۰ تفر کارکن رسانده است ، و در طی یک سال بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
لیم ، اوایل امسال نامش در مجله فوربس آسیا در لیست ۳۰ نوآوری در خرده فروشی و تجارت الکترونیک آورده شده است ، پس از اینکه یک سال مشغول در سال ۲۰۱۶ رشد تیم Brosa اصلی ترین چیزی است که لیم به آن افتخار می کند.
وی می گوید:”این یک احساس با ارزش است که الان چگونه بسیاری از مردم جزئی از گروه Brosa هستند. همین موقع در سال گذشته ما تنها ۸ نفر بودیم ، حال ما ۵۰ نفر هستیم و مدام در حال زیاد شدن خواهیم بود. قابلیت کنار هم جمع کردن مردمی که هر کدام مسیر خودشان را می رفتند – مردمی که به طور عادی مسیرهایشان با یکدیگر تقاطعی نداشته است – برای به اشترا گذاری این کسب و کار قطعا چیزی است که می توان به آن افتخار کرد. ”
البته ، استخدام با چنین سرعت سریعی دارای چالش های خاص خودش نیز هست ، همانطور که لیم اعتراف می کند ، “رشد سریع هیجان انگیز ولی دردناک است. شما باید بتوانید خودتان را با رشد وقف دهید . زیرا فرآیند های عملیاتی پیشین در این مقیاس عملیاتی کار نخواهد کرد ، شما باید زمان زیادی را صرف کار بر روی نظم و انضباط عملیاتی و تمرکزها کنید”.
در این روش از استخدام ، لیم می گوید Brosa همواره هدفی بزرگتر را برای خودش خواهد داشت و برای رسیدن به این هدف افراد جدیدی را که در طولانی مدت دارای مزایایی برای شرکت هستند را استخدام می کند . همچنین اصلی ترین اصول برای موسسین Brosa رساندن صدای این شرکت به همه ، شناسایی و توسعه ارزش های آن ، و ارتباط با کارکنان آن بوده است.
لیم این گونه توضیح می دهد که :”هر کسی پتانسیل یک ایده را درک نمی کند ،برای همین ما نیاز به ساخت داستان ها و روایاتی داریم تا زمانی که با تامین کنندگان، کارکنان و استخدام های احتمالی صحبت کنیم، این پیغام را بتوانیم به شکلی موثر و مناسب به آنها توضیح دهیم .”
ارسال این پیغام ارتباطی اصلی ترین کلید در زمان استخدام است ، لیم می گوید مشخصات قوی Brosa سبب جلب توجه افراد زیادی برای استخدام شده است و این کار که قبلا چالشی نبوده است الان تبدیل به چالش شده است زیرا زمانی سخت می شود که باید مردم را وادار کنیم که خط فکری خودشان را تغییر دهند و به پرداخت های بلافاصله عادت نکنند و در عوض به چشم انداز بلند مدت و پتانسیل های کسب و کار فکر کنند.
برای مشارکت دادن کارکنان ، در مرکز فرهنگ Brosa فراگیری دخیل شده است. مانند سایر استارت آپ ها ، به خصوص شر کت های مرحله بعد ، کارکنان Brosa در کنار هم وعده های غذایی خواهند داشت ، و هر جمعه عصر به دور هم جمع می شوند و به صحبت های یکی از افراد در مورد یکی از موضوعات مورد علاقه آن شخص گوش فرا می دهند ، حال می خواهد این موضوع کشتی سومو باشد یا دوخت و بافت .
این شرکت همچنین یک طرح جدیدی را با نام دانشگاه Brosa راه اندازی کرده است ، که در آن دپارتمان های مختلی تجربیات خودشان را ، از روند طراحی داخلی تا انالیز گوگل ، با بقیه گروه به اشتراک می گذارند.
تمرکز بر به اشتراک گذاری دانش نیز یکی از دلایل کلیدی رابطه Brosa با AirTree و مشارکت انها بوده است ، لیم می گوید ، فراتر از خود بودجه ، “هیئت مدیره ما به نظر افراد با ارزشی” برای استارت آپ می آمدند.
لیم می گوید:”ما اول متوجه اهمیت داشتین یک سرمایه گذار عالی شدیم . من با بسیاری از بنیانگذاران صحبت کردم و در حالیکه برخی از آنها سرمایه گذاران عالی داشتند اما برخی نیز بودند که سرمایه گذار آنها فاقد اطلاعات مفید بود و این موضوع سبب افزودن هیچ گونه ارزشی به تیم هیئت مدیره نمی شد زیرا آن شخص درک درستی از صنعت یا فضا نداشت، که سبب سخت تر شدن رشد می شد ” .
“سرمایه گذاران با تجربه می تواند کاری کند که هر شخصی یک گام به عقب بر گردد و به ارزیابی از تصمیم گیری خودش بپردازد تا مطمئن شود که در زمانی درست و در راهی درست قرار دارد ، به جای اینکه این عمل به صورت اتفاقی رخ دهد.”
البته ، بازخورد مشتریان نیز برای هر گونه تصمیم گیری ضروری است . برای بهبود تجربه مشتریان ، Brosa به تازگی اقدام به تاسیس یک استودیوی مفهومی و لمسی برای مشتریان کرده است که به مشتری ها اجازه لمس لوازم خانگی را می دهد.
همانطور که سایر پلتفرم های تجارت الکترونیک متوجه شده اند ، تجربه های شخصی از برخورد رو در رو با محصول و قابلیت دیدن محصول از نزدیک بسیار مهم است، استارت آپ مد Mon Purse ، به کاربران اجازه می دهد که به طور آنلاین کیف های دستی خودشان را طراحی کنند و در فروشگاه های چند قسمتی ، می توانند درآمد حاصل از طراحی خودشان را به صورت ۵۰ ۵۰ به شکل آفلاین و آنلاین داشته باشند.
همانطور که که در استودیو مشغول به تست هستیم ، Brosa به دنبال وسعت بخشیدن به تعداد محصولات و دسته بندی هایی است که ارائه می دهد .همچنین به دنبال ارائه محصولاتی برای توسعه بازار خود در آسیا و اقیانوسیه است ، لیم می گوید استارت آپ وی دارای علاقه مندانی از کشورهایی همچون هونگ کنگ ، سنگاپور ، چین و نیوزیلند است.
منبع : VentureBeat
رشد استارت آپ Brosa با ارتباط موثر با تیم ، سرمایه گذاران، و مشتریان - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی