اگر فردی همچنان راجع به دیدگاه شرکت اوبر نسبت به خودروهای بی سرنشین به عنوان آینده مدل کسب و کاری خود شک داشته ، مدیر عامل این شرکت اخیرا به شفاف سازی مسائل موجود در این زمینه پرداخته است.
تراویس کالانیک در صحبت های خود در آخرین کنفرانس برگزار شده توسط vanity fair در سان فرانسیسکو بر این عقیده بوده که اوبر که اخیرا به اجرای آزمایشاتی روی خودروهای بدون سرنشین در پیتزبورگ پرداخته در مسیر تبدیل شدن به یک شرکت مبتنی برفناوری های هوش مصنوعی (رباتیک ) بوده است.
این اظهار نظرها در پاسخ به این سوال که جایگاه اوبر از دید مدیرعامل شرکت طی ۵-۷ سال آینده چگونه خواهد بود مطرح گردیده، کالانیک که پیشتر شرکت اوبر را شرکتی لجستیکی خوانده بود بر این باور بوده که شرکت در حال طی سیر تکاملی جهت تبدیل شدن به یک شرکت هوش مصنوعی می باشد.
مدیرعامل اوبر، تراویس کالانیک : ما در مراحل ابتدایی تبدیل به یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی می باشیم. (کریسا بل، ۲۰ اکتبر ۲۰۱۶)
در اتومبیل های فعلی در حالتی که در حالت بدون سرنشین قرار می گیریم ، مسیر پیش روی شرکت در حال تبدیل شدن به یک شرکت مبتنی بر فناوری های هوش مصنوعی بوده، کالانیک بر این عقیده بوده که شرکت از صدها متخصص فعال در تمامی حوزه های رباتیک و خودروهای بدون سرنشین استفاده نموده تا این سیستم ها را به اولویت درجه ۱ تبدیل نماید.
استقلال در مسیر حرکت به سوی آینده یکی از اساسی ترین مسائل به شمار رفته وبرای بقای شرکت ضروری بوده ، وی همچنین به سرعت به این نکته اشاره نموده که فناوری جایگزین نمودن رانندگان طبیعی بسرعت در آینده به عرصه ظهور تبدیل نمی گردد.
مدیر عامل شرکت به اختصار به برخی آمارهای جدید در این زمینه نیز اشاره نموده است، اپلیکیشن سوار کردن مسافران بنا بر درخواست های ثبت شده دارای بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان در هر ماه بوده ، علاوه بر این رانندگان اوبر دارای درآمدی ۱٫۵ تا ۲ میلیارد دلاری طی ماه گذشته بوده که میانگین هزینه صرف شده توسط راننده طی هر ماه نیز ۵۰ دلار بوده است.
وی در ادامه اظهار نظرهای خود به پیشنهادات عرصه سهام عمومی شرکت (IPO) اشاره نموده اما همان طور که در موارد قبلی نیز به این قضیه پرداخته ایم ، دنبال کنندگان موضوع نباید انتظار دستیابی به دستاوردهای لازم در مدت زمانی کوتاه را داشته باشند.
این شرکت تنها ۶ سال عمر داشته و با این وجود این مقوله به موضوعی خسته کننده در آن تبدیل گردیده ، از همین رو کالانیک اوبر را به دانش آموز دبیرستانی تشبیه نموده که در سال های اولیه ورود خود در دبیرستان به سر می برد.
“شرکت تنها در سال های اولیه دبیرستان (کلاس ۹ ام) قرار داشته بنابراین نباید انتظار حضور در جشن فارغ التحصیلی را از آن داشت”
منبع: Mashable
تراویس کالانیک بر این عقیده بوده که اوبر در حالت تبدیل شدن به یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی (رباتیک) می باشد. - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی