گم کردن چمدان در مسافرت‌های هوایی واقعا آزار دهنده است. به همین منظور شرکت E-Case چمدان هوشمندی را طراحی کرده است که از طریق اپلیکیشن مخصوص نصب شده بر روی گوشی به شما اطلاع می دهد چمدان تان کجاست. شرکت E-Case به تازگی به هدف جمعآوری سرمایه گروهی اش دست یافته است و توانسته ۳۸ روز قبل از پایان مهلت باقی مانده اش با سرمایه‌گذاری ۵۲ نفر ۲۱٫۳۳۸ دلار برای ساخت این چمدان جمع‌آوری نماید. این شرکت مستقر در شهر لس آنجلس هدفش تنها گردآوری ۱۵٫۰۰۰ دلار بود.
این چمدان هوشمند حداقل ۲۵۰ دلار قیمت دارد و در سه سایز و پنج رنگ متفاوت ساخته شده است. چمدان‌های هوشمند دیگری نیز در بازار عرضه شده اند ولی تنها به صاحبان شان اطلاع می‌دهند که چمدان گم شده است. اما چمدان E-Case مجهز به سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) است که به شما اجازه می‌دهد مکان دقیقش را در هر لحظه از زمان با برنامه مخصوص در گوشی همراهتان ببینید.
لارنس دانگ، موسس شرکت E-Case، در بیانیه ای گفتند: «بسیاری از چمدان‌های به اصطلاح «هوشمند» تنها در سایز قابل حمل طراحی شده است اما چه لزومی دارد چمدانی را ردیابی کنید که تقریبا هیچ وقت از جلو چشمان تان دور نمیشود؟»
ابعاد چمدان‌ها در ۲۰، ۲۴ و ۲۹ اینچ و قابل حمل طراحی شده‌اند. و همچنین مجهز به قفل دیجیتالی پیشرفته به همراه بلوتوث و سنسور اثر انگشت برای ایمنی بیشتر است. همچنین در مواقع نیاز با فرستادن پیام می‌توانید چمدان را باز کنید. آقای دانگ گفتند: «امروزه خیلی ساده است که هر کسی بتواند به رمز قفل TSA دست یابد. سیستم قفل قوی ای طراحی کرده ایم که حتی اگر چمدان تان در آن سوی دنیا باشد حداکثر کنترل را بر روی شرایط موجود داشته باشید. این اپلیکیشن می تواند تا ۱۶ اثر انگشت متعلق به دوستان، خانواده و یا هر شخص دیگری که لازم است به محتویات چمدان دسترسی داشته باشد در خود ذخیره کند.
موقعی که لازم است وزن چمدان را بدانید، E-Case حمل وزن های سنگین چمدان و حدس و گمان ها در این رابطه را کنار می زند. چمدان های هوشمند از ترازو های دستگیرهشکلی استفاده می کنند که برای وزن کردن آنها باید به طور فیزیکی چمدان را بلند کنید، ولی ترازوی دیجیتال E-Case در کف آن تعبیه شده است. این ترازو به شکل مناسبی طراحی شده است و به دقت وسایل داخل چمدان را وزن می کند، در نتیجه می توانید از پرداخت اضافه بار اجتناب کنید. وقتی که چمدان از دامنه سنسور مسافت‌سنج گوشی تان خارج شود به سرعت پیامی برای تان ارسال می کند.
فرکانس موقعیتیاب پویای اتوماتیک E-Case، که اجازه می دهد به طور خودکار با تنظیم آن در فرکانس مورد نظرتان شارژ بیشتری ذخیره کنید، عمر باتری را ارتقا می بخشد. E-Caseدر طول پرواز، به منطور انطباق با مقررات ایمنی، با استفاده از الگوریم هایی به تحلیل لرزش، شدت نور و سیگنال های غیر فعال GSN می پردازد، سیستمی که در هیچ یک از چمدان های موجود در بازار یافت نمی شود.
سایز قابل حمل ۲۰ اینچی این چمدان ۲۴۹ دلار، ۲۴ اینچی تحویلی به قسمت بار ۲۷۹ دلار و ۲۹ اینچی تحویلی به قسمت بار ۳۲۹ دلار قیمت دارد. در حال حاضر رقبای این چمدان هوشمند در بازار برندهای Bluesmart،Fugu Luggage و Planet Traveler هستند.
منبع : Venturebeat

E-Case چمدانی با قابلیت ردیابی - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی