۵ نکته برای ایجاد یک برند متمایز از دیدگاه متخصصین [بخش دوم]
https://startupforum.ir/images/cdn/2017/12/393.jpg
در مقالهی «۵ نکته برای ایجاد یک برند متمایز از دیدگاه متخصصین – بخش اول» به بررسی نکاتی پرداختیم تا با استفاده از آنها بتوان برندی متمایز را نسبت به رقبا خلق کرد. در این مقاله به ادامهی این موضوع میپردازیم ۴. شریکهایی با ارزشهای مشترک پیدا کنید.
KURA توانسته از طریق شریک شدن با کسانی که ارزشهای برندی یکسان با خودشان دارند به برند خود جان دهد. از GoPro میتوان به عنوان یکی از این شریکان نام برد که به آنها کمک کرده تا ورزشکاران بیرون و درون باشگاه را جذب کنند. هر دو شرکت بینش مشابه «زندگی پر شور و نشاط» دارند. گوتران به ایجاد شراکتهای خاص خود در جامعه ادامه داده و مراسمهایی را در فروشگاههای Lululemon برگزار میکند.
همسویی با برندهای همفکر، نحوهی انتخاب HINT از بین حامیان مشهور است. گولدین میگوید: «شرکت ما ارزشهای خیلی واضحی داره. ما پیشنهاد سخنگوهای معروفی رو که ابراز علاقه کردند رو رد کردیم چون نسبت به برند ما شور و حرارت نداشتند یا تو جادهی «زندگی سالم» قدم برنمیداشتند.» وقتی تازهکارید، به صورت فعال از طریق رسانهی اجتماعی به جستجوی برندها بپردازید یا به طور مستقیم به سراغ کسانی بروید که ارزشها یا مخاطب یکسانی را هدف قرار میدهند؛ و بدانید که ایجاد شراکت هیچگاه پایان نمییابد. حتی با وجود موفقیّت سیل، او همچنان در شکار وبلاگنویسان و طرّاحان جدید است. «سراغ اون روابط مخصوص رو بگیرید و پیداشون کنید.نگران «هیچکس» بودن هم نباشید. بعضی از برندهای بزرگ عاشق شریک شدن با تازهکارها هستند، چون ما تو فرهنگی زندگی میکنیم که همیشه منتظر اتفاق بزرگ بعدیه.» سیل نیز مانند گولدین مجبور شده دست رد به سینهی برخی برندها بزند که میخواستند از طریق حساب Pinterest محبوبش دست به تبلیغ بزنند. سیل میگوید: «مخاطب شما رو مسئول میدونه. اگه میخواین حامیان وفادار برندتون رو به وجود بیارین، باید به جای اینکه سریع تسلیم یه مشت پول بیدردسر بشید به ماموریتتون وفادار باشید.»
۵. به هستهی درونیتان وفادار بمانید و روی بلندمدت تمرکز کنید.
گوتران رشد سال اول KURA را به تمرکز بی حد و حصرش به روابط بلندمدت نسبت میدهد. گوتران میگوید: «برخلاف باشگاههای دیگه، ما اهل راهحلهای دو روزهی الکی یا قولهای سرسری نیستیم. ما واسهی آرمان طولانیمدت اینجاییم.» آنها استراتژی بازاریابی و برنامهنویسی خود را به گونهای طراحی کردهاند که مشتریان ابدی جذب کنند، نه معاملهطلبهای کوتاهمدت. گولدین نیز موافق است. «هر تصمیمی که اوایل کار میگیرید بر روی آیندهتان تاثیر میگذارد. من خیلی از کارآفرینها رو دیدم که همون اوّل کار شروع به دادن تخفیفهای گزاف یا تن دادن به خواستههای شریکشون میکنند. اگر هدفتون از ساخت یه کسب و کار پول درآوردن نیست، پس اصلاً چرا رفتین سراغ این کار؟ قطعاً دوران سختی رو در آینده پشت سر میگذارین. آسون نیست. ولی وقتهایی هست که میتونید و باید بگید نه.»
این قضایا شامل یک تصمیم خیلی سخت برای گولدین میشود که خواستهی یک خردهفروش بازار انبوه را رد کرد، چرا که برند را به طور درست به بازار عرضه نمیکردند. این بخت بادآورده به استراتژی بلندمدت ضربه میزد. در نهایت، خردهفروش الزامات HINT را قبول کرد. ولی فکر کردن به بلندمدت به معنای داشتن یک برند غیرپویا نیست. کسب و کار سیل همراه با تغییر مد روز و ذائقهی مشتریان بسط پیدا میکند ولی همزمان به بینش اصلی خود وفادار میماند. «اسم من روی برنده. همزمان که ذائقهی من رشد میکنه برندمم تکامل پیدا میکنه.» برند او هنوز هم تحت تاثیر شمال غرب اقیانوس آرام است و حال و هوای روستایی بیرونی را با جوّ تازهی شهری ترکیب میکند. برند همیشه طراحان دستساز را عرضه میکند و همیشه 7 درصد سودش را به خیریه اهدا میکند. توصیهی سیل این است: «هستهی اصلی چیزی که حقیقتاً بهش باور دارین و براتون مهمه هیچوقت نباید تغییر کنه…ولی نحوهی بیانش میتونه تغییر کنه.»
منبع:وبسایت لرن مارکتینگ
https://isfahanplus.ir/%db%b5-%d9%86...c%d8%af%da%af/