انجمن گفتگو استارتاپ های ایران به نقل از تی نیوز :

جذب مشتری یکی از چالش های عمومی استارت آپ ها است. در این میان جذب شرکت های بزرگ به کار کردن با استارت آپ، دشوارتر است. استارت آپ ها در شروع کار برنامه ای مشخص برای جذب مشتری ندارند. آنها روی خدمات و محصول تمرکز کرده و تنها به حل کردن چالش مدنظرشان توجه می کنند. نکته مهم پس از آماده کردن محصول یا سرویس، جذب مشتری برای آن است. برخی استارت آپ ها از ابتدا روش تجارت خود را می دانند و محصول و سرویس را برای شرکت های دیگر آماده می کنند. این استارت آپ ها در دسته B2B قرار می گیرند. پیدا کردن یک شرکت معتبر و بزرگ برای استارت آپ های B2B حکم یک سکوی پرش بسیار قوی دارد. وقتی این شرکت های نوپا بتوانند مشتری بزرگ خود را راضی کنند، مشتری های بعدی تنها با تکیه بر اعتبار مشتری قبلی، به سمت استارت آپ جذب می شوند. به بیان دیگر نیاز به تبلیغات و بازاریابی تا حدودی از بین می رود. البته جذب شرکت یا مشتری بزرگ و معتبر، چالشی دوچندان است. شرکت های بزرگ در انتخاب پیمانکاران با حساسیت بیشتری عمل می کنند. آنها با وجود در اختیار داشتن منابع زیاد و بعضاً نامحدود، وسواس زیادی برای سپردن کارها به دست ...
______________________________
ادامه در منبع : https://tnews.ir/news/0808100320983....-%d8%a2%d9%be/