در مطلب قبلی در مورد “کمینه محصول پذیرفتنی” توضیحاتی ارائه شد. در این مطلب و شش مطلبی که در روزهای آتی منتشر خواهد شد، نمونه های الهام بخش و قابل تاملی از “کمینه محصول پذیرفتنی” را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.
۱- ویدیوی معرفی

ویدئوی معرفی، ویدیوی کوتاهی است که ضمن معرفی محصول، نشان می دهد چرا مردم باید آن را بخرند. اغلب این ویدیو یک انیمیشن ۹۰ ثانیه ای است. دراپ باکس بهترین استفاده را با استفاده از ویدیوی معرفی به عنوان کمینه محصول پذیرفتنی کرد.

قبل از راه اندازی، دراپ باکس تنها با همین ویدیو توانست ۵۰۰۰ مشترک را جذب کند. دراپ باکس شرکتی با رشد سریع، ارزش مالی ۲۵۰ میلیون دلار، حدود ۸۰ کارمند، ۵۰ میلیون کاربر و درآمد ۲۴۰ میلیون دلار است (ارزش فعلی دراپ‌باکس ۱۰ میلیارد دلار است).
Drew Houston، موسس و مدیرعامل درآپ باکس پیشنهاد خرید شرکتش توسط استیو جابز را رد کرد.

اما آنها چگونه شروع کردند؟
همانطور که گفتیم دراپ باکس کارش رو با انتشار یک ویدیوی معرفی ضبط شده از صفحه نمایش شروع کردند. ویدیویی که به پذیرندگان اولیه، تجربه و شناخت کافی از محصول را منتقل می کرد. به گفته Houston، بازخورد دریافتی از مردم به گونه ای بود که انگار محصول را در اختیار دارند.
با انتشار نسخه جدید ویدیوی، تعداد ایمیل های لیست انتظار آنها در عرض یک روز از ۵۰۰۰ عدد به ۷۵۰۰۰ عدد رسید. خدمتی که این ویدیوی معرفی به دراپ باکس کرد به حدی بود که هنوز هم تنها بخشی است که روی صفحه اصلی وب سایتشان قرار دارد.

شما هم برای کسب و کارتان ویدئوی معرفی ساخته اید؟ تجربه خود و تاثیری که این ویدئو روی کسب و کارتان گذاشته است را در نظرات این مطلب با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

https://isfahanplus.ir/explainer-video/