در مقاله‌ی «سه روش حیاتی برای افزایش سئو به کمک برند – بخش اول» بررسی کردیم که چگونه داشتن برند با افزایش تعداد مراجعان مستقیم به وب سایت، می‌تواند باعث ارتقای رتبه‌ SEO شود. در بخش دوم این مقاله، به معرفی دو روش دیگر برای افزایش رتبه‌ سئو خواهیم پرداخت.
نقش برند در ارتقای رتبه بندی وب‌ سایت در الگوریتم غیر‌مستقیم گوگل

روش گوگل برای شناسایی نوع محصول یک وب سایت و مخاطبان آن، بررسی کلید‌واژه‌هایی است که مخاطبان را به یک وب سایت هدایت می کند. هر‌چه تعداد مراجعان به یک وب سایت به دنبال تحقیق کلید‌واژه‌ای خاص بیش‌تر باشد، رتبه‌ی آن وب سایت بهتر می‌شود.
از طرف دیگر، یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده رتبه صفحه، لینک‌هایی است که به آن منتهی می‌شوند. البته داشتن یک برند خوب، بسیار در جذب لینک از دیگر وب سایت‌ها موثر است: هر‌چه برندی بیش‌تر در فضای‌مجازی مطرح باشد، تعداد ارجاعات و لینک‌ها به آن در دیگر وب سایت‌ها بیش‌تر می‌شود. نکته اینجاست که الزامی بر این که دو وب سایت دارای لینک، یکدیگر را Follow‌ کنند نیست؛ حتی لینک‌های Unfollowing و ارجاعات غیرلینکیِ نام برند هم در رتبه‌بندی وب سایت موثرند؛ هر‌چند که اهمیت وزنی لینک‌های following بیش‌تر است. هم‌چنین رتبه یک وب سایت، رابطه‌ای مستقیم با تعداد و تنوع لینک‌ها از سایت‌های صاحب‌نام دارد.

علاوه بر معیار فوق، در الگوریتم پاندای گوگل معیاری برای اعتبار برند به کمک تقسیم تعداد دفعات ورود به سایت بر تعداد دفعات جست و جو برای کلید‌واژه مربوطه، تعریف شده است. گوگل با تعیین این معیار برای وب سایت‌های مشابه، آن‌ها را از بیش‌ترین نسبت تا کم‌ترین نسبت رتبه‌بندی می‌کند. از طرفی برای خنثی‌کردن انگیزه وب سایت‌هایی که با وجود نداشتن محتوایی مفید، با انواع ترفند‌ها سعی در افزایش تعداد افراد بازدید‌کننده دارند، گوگل چاره‌ای اندیشیده: اگر وب سایتی با وجود داشتن مراجعان زیاد، به دنبال تعداد کمی جستجو برای کلید‌واژه انتخاب شود، رتبه‌بندی آن کاهش می‌یابد.
یکی از را‌ه‌های تبدیل شدن به برندی قوی، فروش و بازاریابی هم‌زمان به صورت آنلاین و آفلاین است. چرا که مصرف کننده با حضور در فضای مجازی، از برندسازی شرکت‌ها در دنیای واقعی و آفلاین (تبلیغات، نمایشگاه‌ها، اسپانسرها) سخن می‌گوید و از طرفی، تبلیغات آنلاینِ یک شرکت (چه در رسانه‌ها‌ی اجتماعی و چه در قالب تبلیغات کلیکی) هم مردم را به سرکشی به مکان واقعی آن وا می‌دارد. نمونه خارجی بهره‌برداری از اثر متقابل تبلیغات، فروشگاه مد مردانه‌ی Bonobos و نمونه ایرانی آن، خانه فردا است. آمار‌های فروشگاه مد مردانه Bonobos نشان‌می‌دهد که تعداد خریدارانی که پیش از مراجعه به وب ‌سایت، به فروشگاه شهری آن‌ها سر‌زده‌بوده‌اند، بیش از ۷۵ درصد بیش‌تر از کسانی بوده که فروشگاه را ندیده‌بودند و از طرف دیگر، ۷۸ درصد مراجعان به فروشگاه، اعلام‌کرده‌اند که ابتدا در وب سایت شرکت محصولات را بررسی کرده و سپس برای بازدید واقعی اقدام‌کرده‌اند.


نکته پایانی این بخش، آن است که داشتن برندی صاحب‌نام به تنهایی تعیین‌کننده نتیجه رتبه‌بندی نیست؛ برای مثال، بزرگ‌تر بودن سهم شرکت ایران‌خودرو از بازار خودرو از سهم شرکت سایپا، الزامأ باعث بهتر‌ شدن رتبه‌ی وب سایت آن نیست. بلکه تلاش هر‌یک برای برند‌سازی و ارتقای رتبه به کمک SEO است که در تعیین رتبه موثر است.
نقش برند در افزایش تعداد مراجعان

از آن جا که ساختن شبکه‌ای از ارجاعات از وب سایت‌های مرتبط نیاز به تخصیص زمان و بودجه و صرف خلاقیت بسیار اعم از حضور پررنگ در فضای مجازی و دریافت نقد و نظر از افراد صاحب‌نام دارد، بسیاری انگیزه دارند که با دور زدن این پروسه اعتبار‌سازی، یک‌شبه ره صد‌ساله بروند و با خریدن اعتبار یا ساختن مصنوعی لینک‌ به وب سایت خود تعداد مراجعان را افزایش دهند.

شناسایی این مشکل و تلاش برای رفع آن، منجر به طراحی الگوریتم پنگوئن گوگل شده که با داشتن امکان حذف لینک‌های نامعتبر وب سایت‌های دارای محتوای ضعیف، کمک شایانی به واقعی‌تر کردن رتبه‌بندی وب سایت‌ها کرده‌است.
با حذف وب سایت‌های ضعیف، داشتن برند نقش پرتاب سه امتیازی را در رقابت جدید بین وب سایت‌ها بازی می‌کند:‌ مطالعات موسسه Moz نشان می‌دهد که احتمال انتخاب شرکت‌های دارای نام‌های برندی معروف در جست‌و‌جوی گوگل، دو برابر برندهای غیرمعروف است.

https://isfahanplus.ir/three-methods...-with-brand-2/