سئو یا بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ [بخش دوم]
https://startupforum.ir/images/cdn/2017/12/675.jpg
در مقالهی «سئو یا بازاریابی موتورهای جستوجو چیست؟- بخش اول» دربارهی مشاهدهی سایتها توسط Spider ها و فهرستبندی مطالب توسط آنها صحبت کردیم. در این بخش در مورد روش به کارگیری نتایج فهرستبندی خواهیمگفت.
در اصل، فرآیند فهرست بندی، همان تشخیص کلمات و اصطلاحاتی است که به بهترین نحو صفحه را توصیف میکنند. به این ترتیب، صفحات در حد چند کلمه کلیدی مشخص خلاصه میشوند. خروجی این فهرستبندی در یک پایگاه داده گسترده، با امکان بازخوانی محتوا، ذخیره میشود.
هرچند که برای انسانها تحلیل این حجم اطلاعات غیرممکن است، اما موتورهای جستجوگر به راحتی از پس آن بر میآیند. از آنجا که گاهی اوقات آنها معنای صفحات را به درستی متوجه نمیشوند، میتوان با بهینهسازی وب سایت، کار طبقهبندی را برای موتورهای جستجوگر آسان کرد و در عوض، در رتبهی بالاتری قرار گرفت.
زمانی که عبارتی در موتورهای جستجو وارد میشود، آنها با پردازش اطلاعات، به مقایسه آن عبارت با صفحات فهرستشده در پایگاه داده میپردازند. سپس برای معرفی بهترین گزینه، میزان تناسب هر یک صفحات با عبارت واردشده در موتور جستجو محاسبه میشود.
الگوریتمهای متفاوت جستوجو با وزندهی منحصربهفرد به عواملی چون تعداد لغات کلیدی، لینکها و Meta Tagها، میزان تناسب سایت و عبارت مورد نظر را تعیین میکنند. به همین دلیل هم دیده میشود که موتورهای جستجوی متفاوت برای یک عبارت ثابت نتایج متفاوتی پیدا میکنند.
البته تمام موتورهای جستجوی مهم مثل یاهو، گوگل، بینگ و … مرتب الگوریتم خود را تغییر میدهند و به همین دلیل کسب و حفظ رتبهای خوب، مستلزم سازگاری مداوم با آخرین تغییرات است.
آخرین قدم در فعالیتهای موتورهای جستجو، بازیابی نتایج یا نشان دادن نتیجه رتبهبندی است، که این همان تعداد بیشمار نتایج جستوجو است که به ترتیب میزان تناسب با موضوع مرتب شدهاند.
تفاوت بین موتورهای جستجوگر مهم
گرچه اصول اولیه کاری تمامی موتورهای جستجو یکسان است، اما کمترین تفاوت بین آنها منجر به تغییر بزرگی در نتایج آنها میشود. با وجود شوخی متداول بین متخصصان سئو –هرچند که به احتمال کمی درست است- در مورد اینکه الگوریتمهای بینگ به عمد، دقیقأ عکس الگوریتمهای گوگل کار میکنند، خوب است بدانید که موتورهای جستجوی مهم فاکتورهای متفاوتی را میپسندند و اگر میخواهید در بیش از یکی از آنها موفق باشید، لازم است که بهینهسازی دقیقی داشته باشید.
مثالهای زیادی از تفاوت موتورهای جستجو وجود دارد: مثلأ برای یاهو و بینگ، عامل کلمات کلیدی در درجه اول اهمیت قرار دارند و اصلأ جدید یا قدیمی بودن سایت مهم نیستند ولی برای گوگل، داشتن لینک در صفحه و قدیمی بودن، مهم است.نتیجه این که ارتقای رتبه در گوگل، نسبت به یاهو، نیازمند صرف وقت بیشتری است.
منبع: لرن-مارکتینگ
https://isfahanplus.ir/what-is-seo-o...ne-marketing2/