7) شرایط غیر طبیعی و فورس ماژور :
شرایط غیر طبیعی باید در قرارداد ذكر شده و حدود مسئولیت شركت در مقابل بلایای طبیعی، جنگ، آشوب اجتماعی، اعتصاب، محدودیت‌ها و تحریم‌ها‌ی دولتی مشخص شود.
8) مسئولیت پذیری :
همانطور كه در بالا ذكر شد شركت باید در قبال خدمات خود، مسئولیت پذیر باشد و جهت اطمینان به مشتری ضمانت، گارانتی و بیمه نامه در مورد قطعی ، بی عیب بودن ، امنیت و... ارائه دهد و در قبال خسارت وارده به مشتری، طبق موارد یاد شده بالا به او خسارت بپردازد و این موارد در قرارداد ذكر شود. لذا مشتریان دقت نمایند اگر شركتی به این امر توجه نكرد، پس به اقدامات امنیتی و پرسنل متخصص خود اطمینان كافی ندارد و سعی در رفع مسئولیت خویش است. لذا این شركت‌ها حتی اگر قصد كلاه‌برداری از شما را نداشته باشند باز قابل از نظر فنی، قابل اعتماد نبوده و در مواقع بحرانی پشتیبان شما نخواند بود. همچنین اگر این گارانتی‌ها توسط شركت‌های بیمه تائید شوند مطلوب‌تر خواهد بود.
9) مواد مربوط به پرداخت‌ها :
همانطور كه در بالا ذكر شد باید كلیه موارد پرداختی به حساب رسمی شركت معرفی شده پرداخت شود و از پرداختن هر مبلغی به حساب مدیر عامل و ... خودداری شود. همچنین كلیه پرداخت‌ها در سه قسط توافقی كه در بالا ذكر شد پرداخت شود
10) تمدید سرویس‌ها :
شركت موظف هست یك‌ماه قبل از اتمام قرارداد از طریق ای‌میل یا پیامک و ... مندرج در قرارداد فی‌ما‌بین، مشتری را از زمان اتمام قرارداد باخبر نماید. بعد از اتمام مدت دوره سرویس شرکت حق مسدود و حذف سرویس مورد نظر را برای خود محفوظ نگاه خواهد داشت.
11) تغییر در قیمت‌ها :
شرکت حق ندارد تا اتمام قرارداد قیمت سرویس‌های خود را افزایش دهد.
12) شرکت فقط در مواردی که مشکل از طرف شرکت باشد و نتواند آن را رفع نماید هزینه را پس از کسر از موارد غیر قابل برگشت و با هماهنگی مشتری در صورت درخواست عودت می‌دهد. ملاک سنجش هم کارشناسان فنی شرکت و مشاور فنی اعلامی از طرف مشتری هستند.
13) IPاختصاصی:
اگر به هر دلیلی از سرور اشتراکی برای هاست وب‌سایت خود استفاده می‌کنید برای امنیت بیبشتر از IP اختصاصی استفاده کنید. در قسمت بعد با تعهدات مشتری در خدمات Hosting آشنا خواهیم شد.

https://www.cyberpolice.ir/learning/15861