چهار راه برای مدیریت نام آنلاین
امروز DPD اعلام کرد آگاهی در زمینه حفاظت و حراست از اطلاعات میان افراد، سازمان ها و کارمندان دولت و نیز بخش های صنایع، دانشگاهی افزایش یافته است و همچنین تلاش هایی در راستای حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان صورت پذیرفته است.
اطلاعات خصوصی، همه با هم اتفاق نظر دارند که بسیار با اهمیت است. هیچیک از نوجوانان که عکس به شبکه های اجتماعی ارسال می کنند نمی خواهند اطلاعات خود را به خطر بیاندازند.
به درخواست DPD مایکروسافت یک نظرسنجی از 5000 نفر ترتیب داد(کودکان مابین 8-17 سال و بزرگسالان مابین 18 تا 74 سال) در کانادا، آلمان، ایرلند، اسپانیا و ایالات متحده. نتایج نشان می داد که بسیاری از ما در رابطه با محافظت از پروفایل های آنلاین و نام خود با هوشیاری عمل نمی نماییم.
پروفایل آنلاین شما، بر اساس بررسی های مایکروسافت، مجموعه ای از اطلاعات آنلاین شماست(کارت اعتباری، سوابق پزشکی) یا محتواهایی که توسط شما ایجاد شده است(ایمیل ها ، فیلم ها، پست های ارسالی بر روی شبکه های اجتماعی) و مطالب ایجاد شده برای شما توسط دیگران(کسی که عکس برای شما ارسال می کند و یا نظرات در مورد شما بر روی یک شبکه اجتماعی و یا وب سایت ارسال می کند).
"نام آنلاین شما" تصویر ایجاد شده از شما را از طریق اطلاعات شما و یا دیگران بصورت آنلاین در وبلاگ ها، نوشته ها، عکس ها ، پست ها و ویدئو به اشتراک گذاشته است.
نتایج نشان می دهد 67% احساس می کنند اطلاعاتشان در کنترل خودشان است، در حالیکه تنها 44% در مورد عواقب طولانی مدت فعالیت های آنلاین خود فکر می کنند.
باید همه ی ما نه فقط 44 درصد در مورد عواقب ردپای آن لاین خود فکر کنیم.بعنوان مثال شبکه های اجتماعی مشهور برای بهتر شدن یا بدتر شدن جهان ایجاد شده اند، برای انجام بیشتر و راحتتر کارهای بانکی و پرداخت آنلاین، مدیریت آنلاین نام هرگز از اهمیت زیادی برخوردار نبوده است.
بسیاری از کارمندان از شبکه های اجتماعی برای ارزیابی متقاضیان کار، و دانشگاهیان و شرکت های بیمه ای که ممکن است در جستجوی عکس یا تارنماهای اینترنتی به منظور ارزیابی متقاضیان است، استفاده می کنند.
چگونه می توانیم به شهروندان دیجیتال بهتری تبدیل شویم؟
1. در گزارشهایی که به نامتان است با هوشیاری عمل کنید
تمام تغییرات نام خود را در موتورهای جستجو، جستجو کنید و بررسی کنید آیا نتایج با نام شما که می خواهید با دنیا آنرا به استراک بگذارید همخوانی دارد.از جمله کارفرمایان فعلی یا آینده، همکاران، دوستان و اعضای فامیل. نظرسنجی فوق الذکر نشان داد 37% بزرگسالان این کار را انجام نمی دهند.
اگر مشاهده نمودید اطلاعات در مورد شما ناقص یا نادرست است، محترمانه از شخصی که اطلاعات شما در سایت اوست بخواهید یا اطلاعاتتان را پاک کند یا آن اشتباه را اصلاح نماید.
2. پروفایل های شخصی و حرفه ای خود را بصورت جداگانه در نظر بگیرید
هنگامی که شما به دنبال کار می گردید، یا درخواست برای مدرسه می دهید یا به دنبال بیمه یا وام جدیدی هستید، به خاطر داشته باشید که عکس آنلاین شما می تواند فاکتور تعیین کننده ی استخدام، برای مدیر باشد.
57% بزرگسالان به گامهای حفظ شغل خود و پروفایل های شخصی می اندیشند. اگرچه، 17% معتقدند اطلاعات مورد نظر خصوصی باقی می ماند به هر حال ممکن است سهوا به صورت عمومی نمایش داده شود.
در مورد اضافه کردن اطلاعات شخصی به مشخصات حرفه ای خود عاقلانه تصمیم بگیرید. تنها زمانی اطلاعات جدید را اضافه نمایید که اضافه کردن آن در پروفایل حرفه ای شما مناسب است.
3. مشخص کردن حریم خصوصی
در مرورگرهای اینترنت، سایتهای شبکه های اجتماعی، وبلاگهای شخصی و سایر مکان هایی که اطلاعات شخصی شما محفوظ است، از تنظیمات حریم خصوصی برای کمک به اینکه چه کسانی بتوانند پروفایل یا عکس شما را رویت کنند، چگونه شمارا جستجو کنند، چکسانی بتوانند برای شما یادداشت بنویسند یا کسانی که نتوانند به شما دسترسی داشته باشند، استفاده نمایید. در تحقیق مذکور، 49% بزرگسالان عضو در شبکه های اجتماعی از این تنظیمات شخصی استفاده نمی کنند.
اگر از اکسپلورر 9 استفاده می کنید، از ردیاب حفاظتی مرورگر(Tracking Protection) استفاده نمایید، تا ردیابی شما را توسط اشخاص ثالث مسدود کند.هم چنین می توانید از حالت InPrivate مرور گر خود استفاده نمایید.
گاها بررسی کنید چه کسانی به اطلاعات شما دسترسی دارند. این کاملا منطقی است که شما افرادی را که نیازی به ادامه دسترسی آنها به اطلاعات خود تشخیص نمی دهید حذف کنید.
4. قبل از به اشتراک گذاری خوب فکر کنید
تامل کنید چه مطالبی را ارسال می کنید(مخصوصا عکس ها یا ویدیوهای شخصی)، اطلاعاتتات را با چه کسانی به اشتراک می گذارید، و این موضوعات چه اثری روی شهرت شما دارد.اجازه دهید دیگران بدانند چه کارهایی را دوست دارید و چه مسائلی را دوست ندارید به اشتراک بگذارید، و از ایشان بخواهید تا اطلاعاتی را که دوست ندارید فاش شوند حذف کند.
تحقیق مورد نظر نشان می دهد 38% بزرگسالان و 39% کودکان به صورت فعالانه در مورد تاثیر دراز مدت فعالیت های آنلاین خود که ممکن است روی نام وشهرت شخص دیگری اثر گذار باشد تفکر می نمایند.

https://www.cyberpolice.ir/learning/3951