ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 26
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    تجارت الکترونیک

    تجارت الکترونیک چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟


    سرتان بسیار شلوغ است و وقت کافی برای رفتن به بازار و خرید اجناس مورد نیاز خود ندارید، یا به دلیل آلودگی‌های هوا و ترافیک شهر ترجیح می‌دهید قید خرید را بزنید! شاید هم از بس خیابان‌ها را پیموده اید و کالای مورد نیاز خود را پیدا نکرده‌اید خسته شده‌اید. در چنین شرایطی واقعا عالی است که با چند کلیک بتوانید تمام خریدهای خود را در چند دقیقه انجام دهید و حتی ناهارتان را هم سفارش دهید! «تجارت الکترونیک» پدیده‌ای که به سرعت درحال فراگیر شدن است، توانسته این امکان را در اختیارمان بگذارد. در این مقاله می‌خواهیم تجارت الکترونیک را بهتر بشناسیم و با مزایا و معایبش آشنا شویم. شاید روزی خواستید برای یک‌بار هم که شده از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید!

    تجارت الکترونیک چیست؟



    تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.
    تجارت الکترونیک، برای نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ و از طریق یک مبادله‌ی الکترونیکی داده‌ها (EDI) بر روی شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، رشد کرد. برای نمونه، وب‌سایت آمازون، کار خود را در سال ۱۹۹۵ و در گاراژ جف بزوس (Jeff Bezos) به عنوان کسب‌و‌کار حمل‌و‌نقلِ کتاب شروع کرد. یا وب‌سایت EBay که امکان خرید و فروش آنلاین میان مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند، در سال ۱۹۹۵ مزایده‌های آنلاین را به جهان معرفی کرد و در سال ۱۹۹۷ و با استقبال شدید از عروسک‌های Beanie Babies، شهرت و محبوبیت بسیار زیادی یافت. با افزایش تعداد کاربران اینترنتی، بسیاری بر این باورند که به زودی تجارت الکترونیک به روش اصلیِ انجام معاملات تجاری مبدل می‌شود.
    تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و پینترست (Pinterest)، شبکه‌های اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شده‌اند. برای نمونه، بر اساس Paymill، از سال ۲۰۱۴، در فروش‌های انجام شده بر روی پلت‌فرمِ تجارت الکترونیکِ Shopify ، که به دلیل تبلیغات موجود بر روی شبکه‌های اجتماعی بوده است، در ۸۵ درصد موارد خریداران با استفاده از تبلیغات موجود بر روی فیس‌بوک به این پلت‌فرم هدایت شده‌اند.




    بازارِ در حالِ تغییر، فرصت بزرگی را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند تا ارتباط خود با مشتری را بهبود دهند و بازار خود را در دنیای آنلاین گسترش دهند. بر اساس Statista، تا سال ۲۰۱۳، میزان فروش جهانیِ تجارت الکترونیک، به ۱.۲ تریلیون (۱۰۰۰ میلیارد) دلار رسید و میزان فروش گوشی تلفن همراه در ایالات متحده نیز، به ۳۸ میلیارد دلار رسید. بیش از ۴۰ درصد از کاربران اینترنت (در مجموع ۱ میلیارد نفر)، کالاهایی را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند. این ارقام همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد، زیرا استفاده از گوشی همراه و اینترنت، هم در ایالات متحده و هم در بازارهای در حال توسعه در سراسر جهان، در حال گسترش است.


    دسته‌بندی‌های تجارت الکترونیک








    در تجارت الکترونیک نیز مانند تجارت سنتی، چهار دسته‌بندی وجود دارد که عبارتند از: B2B، B2C، C2B و C2C.

    • B2B (تجارت به تجارت) – شامل شرکت‌هایی است که با یکدیگر تجارت انجام می‌دهند. برای مثال، تولیدکنندگانی که محصول خود را به توزیع‌کنندگان می‌فروشند و عمده‌فروشانی که محصولاتی را به خرده‌فروشان می‌فروشند.
    • B2C (تجارت به مصرف‌کننده) – شامل تجارت‌هایی است که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و بدون نیاز به هر گونه تعامل با انسان، کالاهایی را به عموم مردم می‌فروشند. این همان تصوری است که بیشتر مردم از «تجارت الکترونیک» دارند. برای نمونه می‌توان به فروشگاه اینترنتی آمازون اشاره کرد.
    • C2B (مصرف‌کننده به تجارت) – در تجارت الکترونیک C2B، مصرف‌کنندگان پروژه‌ای با بودجه‌ای مشخص‌شده را به صورت آنلاین ارسال می‌کنند و شرکت‌ها برای انجام آن پروژه، پیشنهاد قیمت می‌دهند. سپس مصرف‌کننده پیشنهادهای قیمت را بررسی می‌کند و شرکت مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. وب‌سایت Elance نمونه‌ای از این نوع تجارت الکترونیک است.
    • C2C (مصرف‌کننده به مصرف‌کننده) – این نوع تجارت، در تبلیغات دسته‌بندی‌شده‌ی آنلاین، انجمن‌ها یا بازارهایی انجام می‌شود که در آن افراد می‌توانند با یکدیگر، کالا خرید و فروش کنند. Craigslist، eBay و Etsy نمونه‌هایی از این نوع تجارت الکترونیک هستند.

    مزایای تجارت الکترونیک

    ۱. مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان




    • راحتی

    هر محصولی را که بخواهید، به معنای واقعی کلمه، تنها با یک اشاره بر روی اینترنت قابل مشاهده است. فقط کافی است نام محصول مورد نظرتان را در موتور جستجوی مورد علاقه‌تان تایپ کنید تا تمام گزینه‌ها به شکلی سازماندهی شده و مرتب، تنها پس از چند ثانیه ظاهر شوند.

    • صرفه‌جویی در زمان

    با تجارت الکترونیک دیگر نیازی نیست که ساعت‌ها رانندگی کنید و به امید پیدا کردن چیزی که می‌خواهید، مغازه‌ها را نگاه کنید و جستجو کنید. فروشگاه‌های آنلاین، خط کامل محصولات خود را به شما ارائه می‌دهند و به جای استفاده از مغازه برای ارائه‌ی محصولات‌شان، از انبارهای کالا استفاده می‌کنند. محصولات را به راحتی پیدا می‌کنید و ظرف چند روز به درب منزلتان می‌رسند.

    • وجود طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف

    در تجارت الکترونیک، مشتری می‌تواند بدون نیاز به رفتن از این مغازه به مغازه‌ی دیگر، به راحتی محصولات را با یکدیگر مقایسه کند و متوجه شود که کدام فروشنده، بهترین قیمت را ارائه می‌دهد و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارد. در دنیای واقعی هر فروشگاه فضای محدودی دارد، ولی همان فروشگاه می‌تواند بر روی اینترنت، کل موجودی انبار را ارائه بدهد.

    • راحتی در مقایسه

    در تجارت الکترونیک، مقایسه‌های دو به دو به راحتی قابل انجام هستند. وقتی کالاها به صورت آنلاین عرضه می‌شوند، تمام مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها بیان می‌شود و فروشگاه‌های اینترنتی از شما می‌خواهند تا کالاهای آن‌ها را با سایر کالاها مقایسه کنید تا متوجه شوید که آن‌ها بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند و دوباره برای خرید به آن فروشگاه بازگردید.

    • راحتی در یافتن بررسی‌ها و نظرات

    شرکت‌ها به دلیل بالا بودن رقابت، از شما می‌خواهند تا به نظرات و بررسی‌های سایر مصرف‌کنندگان نگاهی بیندازید. بررسی‌های مثبت و منفی در هر وب‌سایتی وجود دارد و علاوه بر آنکه می‌توانید نقدها و نظرات مثبت مربوط به هر کالا را مشاهده کنید، از دلایل کسانی که آن محصول را دوست نداشته‌اند نیز آگاه می‌شوید.

    • کوپن‌ها و تخفیف‌ها

    برای هر تجارت آنلاینی که به دنبال شماست، تعداد زیادی کوپن و تخفیف وجود دارد و این مسئله به طور کلی برای مشتری‌ها بسیار عالی است. با وجود سایت‌هایی که مانند فروشگاه‌های بزرگ عمل می‌کنند، می‌توانید اقلامی را پیدا کنید که شامل تخفیفی تا ۸۰ درصد شده‌اند! نهایت استفاده را از این رقابت ببرید و بهترین قیمتِ موجود را پیدا کنید.


    ۲. مزایای تجارت الکترونیک برای کسب‌و‌کارها



    • افزایش پایگاه مشتریان

    پایگاه مشتریان از دغدغه‌های اصلی تمام کسب‌و‌کارهای آنلاین و غیرآنلاین است. نیازی نیست که کسب‌و‌کارهای آنلاین، نگران برخوردار بودن از بهترین ویژگی‌ها در شهر خود باشند، زیرا مردم از سراسر جهان، به محصولات آن‌ها دسترسی دارند و می‌توانند در هر زمانی برای خرید به آن‌ها بازگردند.

    • افزایش فروش

    کسب‌و‌کارهای آنلاین، نیازی به اداره کردن یک فروشگاه ندارند و می‌توانند فروش آنلاین بیشتری با حاشیه‌ی سود بالاتری داشته باشد. آن‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی پول را از مشتری دریافت کنند تا خرید را برای مشتری سریع‌تر و راحتتر کنند. این کسب‌و‌کارها با در دسترس بودن به صورت بین‌المللی، می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

    • دسترسیِ ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال

    اگر هوا برفی باشد و جاده‌ها بسته باشند یا هوا آنقدر گرم و مرطوب باشد که حتی نتوانیم از خانه بیرون برویم، یا روز تعطیلی باشد و تمام مغازه‌ها در شهر بسته باشند، بازهم تجارت آنلاین شما ۲۴ ساعته و در تمام ۳۶۵ روز سال، برای مشتری‌ها باز است. درها هرگز بسته نمی‌شوند و سود کسب‌شده همچنان افزایش می‌یابد.

    • گسترش حوزه‌ی تجارت

    ترجمه یکی از ابزارهای عالی موجود در اینترنت است! بنابراین کسب‌و‌کار آنلاین مجبور نیست برای هر زبان، یک سایت ایجاد کند. با بازاریابی درست، مشتری‌ها در سراسر جهان می‌توانند وب‌سایت، محصولات و اطلاعات آن کسب‌و‌کار را بدون نیاز به ترک کردن خانه، پیدا کنند.


    • ساده شدن پرداخت‌های دوره‌ای

    با کمی تحقیق، هر تجارتی می‌تواند برای خود پرداخت‌های دوره‌ای را ایجاد نماید. ارا‌ئه‌دهنده‌ای را بیابید که با نیازهای شما بیشترین همخوانی را دارد تا صدور صورت‌حساب به شیوه‌ای منسجم انجام شود و پرداخت‌ها نیز به همین روش و به صورتی منسجم دریافت شوند.

    • تراکنش‌های فوری

    در تجارت الکترونیک، دیگر نیازی به انتظار برای نقد شدن چک یا انتظاری ۳۰ روزه برای انواعِ دیگر پرداخت‌ها نیست. تراکنش‌ها بلافاصله انجام می‌شوند یا حداکثر به ۲ یا ۳ روز زمان نیاز دارید تا پول، از طریق سیستم بانکی وارد حساب‌تان شود.

    معایب تجارت الکترونیک

    ۱. معایب تجارت الکترونیک برای مشتریان



    • حریم خصوصی و امنیت

    پیش از انجام تراکنش‌ها به صورت آنلاین، ابتدا گواهی‌های امنیتی (نظیر نماد اعتماد الکترونیکی و …) آن وب‌سایت را بررسی کنید. درست است که خرید آنلاین ساده و راحت است، ولی هیچ‌کس دوست ندارد اطلاعات شخصی‌اش به سرقت برود. بسیاری از سایت‌ها قابل اطمینان هستند، ولی باز هم همیشه باید تحقیق کنید و سایت‌هایی را که از امنیت کافی برخوردار نیستند، شناسایی کنید.

    • کیفیت

    با وجود اینکه در تجارت الکترونیک، همه چیز به راحتی در دسترس قرار گرفته است، مشتری فقط پس از تحویل گرفتن محصولات می‌تواند آن‌ها را واقعا ببنید و لمس کند. بنابراین حتما باید پیش از خرید، روش بازگرداندن کالا در صورت عدم رضایت از آن را بررسی نمایید. همیشه پیش از خرید مطمئن شوید که گزینه‌ای برای بازگرداندن کالا وجود دارد.

    • هزینه‌های پنهان

    مشتری در زمانِ خرید، از قیمت کالا، هزینه‌ی حمل‌و‌نقل، بارگیری و مالیات آگاه می‌شود. ولی باید مراقب باشید، زیرا ممکن است هزینه‌های پنهانی وجود داشته باشد که بر روی صورت‌حساب خرید شما ذکر نشده‌اند، ولی بر روی فرم پرداخت ظاهر می‌شوند. ممکن است هزینه‌های اضافه‌ای برای جابجایی و بارگیری در محل فروشنده‌ی کالا (handling fee) وجود داشته باشد (به ویژه در مورد خریدهای بین‌المللی).

    • تاخیر در دریافت کالا

    اگرچه در بیشتر موارد، تحویل محصولات، سریع‌تر از زمان مورد انتظار انجام می‌شود، باید آمادگی تاخیر در دریافت کالا را نیز داشته باشید.
    برای مثال، طوفان برف در یک نقطه می‌تواند کل سیستم حمل‌و‌نقل در منطقه را مختل کند. این احتمال نیز وجود دارد که محصول شما گُم شود یا به آدرسی اشتباه تحویل داده شود.

    • نیاز به اینترنت

    استفاده از اینترنت، رایگان نیست و اگر شما از وای‌فای رایگان استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما بر روی وب‌سایتی ناامن به سرقت برود. اگر نمی‌خواهید از اینترنت رایگان استفاده کنید یا نمی‌توانید در منزل‌تان اینترنت یا رایانه داشته باشید، بهتر است خریدهای‌تان را حضوری انجام دهید.

    • نبود تعامل شخصی

    با وجود اینکه قوانین و مقررات هر کسب‌و‌کار در تجارت الکترونیک، برای مطالعه‌ی شما در دسترس قرار گرفته است، مطالب بسیار زیادی وجود دارد که باید مطالعه کنید و ممکن است مسائل قانونی برای شما گیج‌کننده باشد. در مورد سفارش‌های بزرگ یا مهم نیز کسی وجود ندارد که بتوانید در مورد پرسش‌ها یا نگرانی‌های خود، رو در رو با او صحبت کنید.

    ۲. معایب تجارت الکترونیک برای کسب‌و‌کارها




    • مسائل امنیتی

    با وجود اینکه کسب‌و‌کارها اقدامات فراوانی انجام می‌دهند تا امنیت خود و مشتریان‌شان را حفظ کنند، افرادی وجود دارند که می‌توانند از هر دیوار آتشینی عبور کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهند به دست بیاورند. همه‌ی ما در سال‌های اخیر شاهد این مسئله بوده‌ایم که بزرگ‌ترین و مشهورترین کسب‌و‌کارها نیز ممکن است هک شوند.

    • مسائل پرداختی و مالی

    بسیاری از موسسات مالی، در زمان مناقشه در مورد پرداخت صورت‌حساب، طرفِ مشتری را می‌گیرند، زیرا می‌خواهند مشتری خود را حفظ کنند. این مسئله زمانی که کالاها قبلا به مشتری تحویل داده شده‌اند، ولی مبلغ پرداخت‌شده به حساب مشتری برگشته است، موجب تحمیل شدن خسارت به کسب‌و‌کار تجارت الکترونیک می‌شود.

    • نیاز به تخصیص هزینه‌ی بیشتر برای زیرساخت‌های تجارت الکترونیک

    برای اطمینان از اینکه کسب‌و‌کار آنلاین شما به درستی اداره می‌شود، باید هزینه کنید. شما به عنوان مالک آن کسب‌و‌کار، باید مطمئن شوید که معاملات به شکل درستی انجام می‌شوند و محصولات به بهترین شیوه به نمایش گذاشته می‌شوند. برای اطمینان از این مسئله، باید فردی حرفه‌ای را استخدام کنید تا کاستی‌های موجود را برطرف کند.

    • ارجاع کالا و خدمات پس از فروش

    زیرساخت‌های کسب‌و‌کار آنلاین، باید کامل و بی‌عیب باشند. این نیز هزینه‌های دیگری را برای کسب‌و‌کار ایجاد می‌کند، زیرا مشتریانی هستند که پس از تحویل گرفتن کالا، از کیفیت آن راضی نبوده و کالا را ارجاع می‌دهند. به ویژه مصرف‌کنندگانی هم وجود دارند که چیزی بیش از بازپرداخت مبلغ خود را می‌خواهند.

    • وجود خدمات اینترنتی کافی

    امروزه ظاهرا همه‌ی مردم، همیشه می‌توانند از اینترنت استفاده کنند، ولی باید بدانید که هنوز هم مناطقی وجود دارد که پهنای باند شبکه در آن‌ها می‌تواند مشکل‌ساز شود. پیش از راه‌اندازی کسب‌و‌کار تجارت الکترونیک خود، مطمئن شوید که منطقه‌ی شما از پهنای باند مخابراتی‌ای که برای اداره‌ی موثر کسب‌و‌کارتان ضروری است، برخوردار است.

    • نگهداریِ مستمر

    وقتی کسب‌و‌کاری، فعالیت خود را به صورت تجارت الکترونیک شروع کرده است، باید برای سازگار ماندن، آماده‌ی تغییر باشد. با رشد تکنولوژی، سیستم‌های مورد استفاده در کسب‌و‌کار شما نیز باید به روز نگه داشته شوند یا در صورت نیاز، جایگزین شوند. یا ممکن است برای ادامه‌ی کارِ پایگاه‌های داده و نرم‌افزارها، مخارج کلی‌ای وجود داشته باشد.





    برگرفته از: businessnewsdaily.com enkivillage.com


    https://www.chetor.com/21111-%d8%aa%...7%db%8c%d8%a8/
    ویرایش توسط SARA : 2018/07/03 در ساعت 20:50
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    ۵ مهارت مهم بازاریابی دیجیتال برای سال آینده

    به منظور موفقیت استراتژیهای بازاریابی دیجیتال کسب و کارها در سال پیش رو، همینطور که تکنولوژی ها، کانال ها و پلتفرم های بازاریابی تکامل پیدا می کنند، مجموعه مهارتهای متخصصان بازاریابی نیز باید به همین ترتیب تکامل یابد. آیا تیم بازاریابی شما مهم ترین مهارتهایی که برای موفقیت مستمر و تلاش های مثمر ثمر لازم است را دارد؟

    برای تشخیص استعدادهایی که جای خالی شان در کسب و کارتان حس می شود، به این پنج مهارت بازاریابی دیجیتال توجه کنید:

    1. تحلیل داده ها

    شاید بتوان ادعا کرد که مهم ترین مهارت در بازاریابی دیجیتال در سال آینده و پس از آن، تحلیل داده ها است. به لطف اهمیت و حجم رو به رشد داده ها و اطلاعاتی که از مشتری به دست می آوریم (که با توسعه اینترنت اشیا بیشتر هم خواهد شد)، متخصصان بازاریابی دیجیتال باید کاملا با سنجش و اندازه گیری، معیارها و شاخص ها و تحلیل داده ها آشنایی داشته باشند.
    مهارت تحلیل داده ها به بازاریاب کمک می کند تا به این سوال حیاتی پاسخ دهد: «آیا این موثر واقع شده است؟» پاسخ به این سوال، این مزایا را -در کنار مزایای متعدد دیگر- با خود به ارمغان می آورد:

    • کمپین های موثرتر و هدفمندتر
    • افزایش شناخت نسبت به شخصیت خریدار
    • بهبود شخصی سازی ها
    • کاهش نرخ بازگشت (bounce rate)
    • افزایش میزان حفظ مشتری

    کوتاه سخن اینکه، اگر کسب و کاری می خواهد که بازاریابی دیجیتال موثری داشته باشد و مشتریان بیشتری را جذب کند، باید از متخصصانی استفاده کند در تحلیل داده ها تبحر دارند.

    1. آگاهی نسبت به HTML/CSS

    یکی دیگر از مهارت های مهم بازاریابی دیجیتال برای سال آینده، تجربه و دانش مقدماتی در HTML و CSS است. البته نیازی نیست که تیم بازاریابی شما سایت تان را از پایه کدنویسی کند، اما در اختیار داشتن بازاریاب هایی که مهارت پایه کدنویسی را دارند به ارائه واضح تر پیام های کسب و کار شما از طریق طراحی های بصری کمک خواهد کرد، و این خود یکی از بخش های مهم بازاریابی دیجیتال است.
    بازاریاب هایی که در کار با HTML و CSS مهارت دارند می توانند طراحی و ظاهر هر چیز، از صفحات فرود گرفته تا کمپین های بازاریابی ایمیلی شما را به روز کرده یا تغییر دهند؛ و از این طریق، آنها را به کانال های موثرتری برای جذب مشتری تبدیل کنند که در نهایت به فروش بیشتر منجر خواهد شد.

    1. مهارت در استفاده از ابزارهای اتوماسیون (خودکارسازی) بازاریابی

    با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در کار کردن با این پلتفورم های متنوع مهارت داشته باشند.
    کسب و کارها رفته رفته بیشتر به اتوماسیون تکیه می کنند، چرا که به بازاریاب های دیجیتال اجازه می دهد در حین اینکه برای شرکت پولسازی می کنند، کار بهتری را در زمان کمتر ارائه کنند. ایمیل ها، کمپین های رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی خودکار، مشتری و فروش بیشتر و بهتری را عاید کسب و کار می کند.
    تیم های بازاریابی دیجیتال به منظور استفاده از مزایای این تکنولوژی ها، باید در استفاده از ابزارهای متنوع اتوماسیون بازاریابی – از جمله نمونه های خارجی آنها می توان به HubSpot، Marketo و Pardot اشاره کرد- که مورد استفاده شرکت های مختلف هستند مهارت داشته باشند.

    1. بازاریابی محتوایی

    بازاریابی محتوایی طی سالهای اخیر تبدیل به ستون استراتژی های بازاریابی شده است.
    به جای ارسال پیام ها و تبلیغاتی که مخاطبان دیرزمانی است آنها را نادیده می گیرند یا اینکه به طرق مختلف آنها را مسدود می کنند، تولید محتوای باکیفیت درباره موضوعاتی که برای مخاطب شما اهمیت دارد و در نتیجه به تعامل با آن خواهد پرداخت به کسب و کار شما کمک خواهد کرد تا نظر مخاطبان و مشتریان را جلب کند.
    سرمایه گذاری روی بازاریاب های دیجیتالی که مهارت بازاریابی دیجیتال و نویسندگی فوق العاده ای دارند به افزایش ترافیک و رتبه طبیعی بالاتر وبسایت کسب و کار شما در نتایج جستجو منجر خواهد شد، که در نتیجه افزایش فروش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

    1. SEO

    و سرانجام، فهرست مهم ترین مهارت های بازاریابی دیجیتال گویا آی تی برای سال پیش رو، با مهارت های بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO؛ در فارسی «سِئو» خوانده و اغلب نوشته می شود) ختم می شود. برای اینکه محتوا، وبسایت، محصولات یا خدمات و اَپ های شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنند، ترافیک سایت افزایش پیدا کند و در نتیجه مشتریان بیشتری به سمت کسب و کار شما هدایت شوند، باید بازاریاب شما در مبحث سئو متبحر باشد.
    با توجه به اینکه موتورهای جستجو رفته رفته هوشمندتر می شوند و الگوریتم های آنها پیوسته تغییر یافته و به روز می شود، انتظار می رود که در سال پیش رو اهمیت مهارت های سئو برای متخصصان بازاریابی دیجیتال به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.
    سخن آخر
    مهم ترین اولویت ها برای به خدمت گرفتن استعدادهای بازاریابی دیجیتال در سال آتی، تبحر در موضوعات اتوماسیون بازاریابی، تحلیل داده ها، HTML و CSS، بازاریابی محتوایی و سئو خواهد بود. کسب و کارهایی که بازاریاب های آنها می توانند به داشتن مجموعه این مهارت ها افتخار کنند، موفق ترین و موثرترین بازاریابی دیجیتال را در سال پیشِ رو در اختیار خواهند داشت.
    بنابراین، برای تحلیل مهارت های تیم بازاریابی دیجیتال خود وقت صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که رقبا با استفاده از بازاریاب های توانمندتر در حوزه های بالا، شما و کسب و کارتان را پشت سر نمی گذارند.



    https://ipt24.com/blog/%db%b5-%d9%85...3%d8%a7%d9%84/
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    آیا تلگرام و اینستاگرام جایگزین مناسبی برای سایت است؟

    با ظهور شبکه های اجتماعی مختلف در سطح اینترنت و همه گیر شدن تلفن های همراه هوشمند امروزه شاهد حضور پررنگ و پرتعداد کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مختلف می باشید در این میان نرم افزارهای تلگرام و ایستاگرام به دلایل مختلف مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته و استفاده از آنها هر روز بیشتر و بیشتر می شود که همین مسئله باعث ایجاد روش های جدیدی جهت بازاریابی و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت شده است.
    اما سوال مهمی که هر شخص یا شرکت از خود بپرسد این است که آینده این شبکه های اجتماعی چه خواهد بود و آیا این نرم افزارها جایگزین مناسبی برای سایت هستند یا خیر؟ برای پاسخ به این سوالات کافی است معایب و مزایای آنها را بررسی می کینم.
    رایگان بودن

    نرم افزار مانند تلگرام و ایستاگرام کاملا رایگان ارائه می شود اگر یک مخاطب ساده هستید یا یک بازاریاب حر فه ای در هر صورت از تمامی خدمات ارائه شده این محصول بصورت رایگان بهره خواهید برد


    در دسترس بودن و سهولت استفاده

    این نرم افزار به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابل استفاده بوده و در زمان بسیار کوناهی می توان تمامی کاربردهای آنها را فرا گرفت.









    اعتیاد آور بودن

    متاسفانه یا خوشبختانه این نرم افزار ها بسیار اعتیادآور بوده و کاربران زیادی به دلیل وجود تنوع محتوا و آسان شدن ارتباط با دیگران زمان زیادی از وقت روزانه خود را به آنها اختصاص می دهند.


    انبوه کاربران

    وجود تعداد کاربران بسیار زیاد این نرم افزارها در ایران آنها را به بازار هدف مناسبی تبدیل نموده است.









    درصد اعتماد پایین

    به دلیل اینکه استفاده از این نرم افزار برای همه فقط با ارائه یک شماره امکان پذیر است می توان گفت که امکان سوء استفاده و انجام کارهای غیر قانونی از قبیل کلاهبرداری و سوء استفاده های شخصی در این نرم افزار بسیار زیاد است.


    عدم امکان مدیریت محتوا

    اگر شما صاحب یک کانال تلگرام یا یک صفحه ایستاگرام باشید مطمئنا تاکنون متوجه شده اید که تنها با یک توالی از اطلاعات مواجه هستید و امکان دسته بندی اطلاعاتی که به مخاطبان خود ارائه می نمائید وجود ندارد شاید در ابتدا این مشکل به چشم نیاید اما با گذشت زمان و افزوده شدن به اطلاعات کانال شما دیگر مدیریتی بر نحوه ارائه محتوا به کاربران خود را ندارید.









    محدودیت های جدی

    شاید اگر بیشتر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که محدودیت های مختلفی در این نرم افزار نسبت به سایت شما وجود دارد از جمله این موارد می توان به عدم امکان تغییر طراحی یا انتخاب یک طراح هماهنگ با کسب و کار شما و یا عدم امکان ارائه مواردی از قبیل فرم های ثبت نام درگاه های اینترنتی، عدم امکان آمارگیری و سنجش دقیق کاربران و…… اشاره کرد.
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    سهم ناچیز صنعت نرم‌افزار در تولید ناخالص داخلی ایران

    وقتی از نرم‌افزار به عنوان یک «صنعت» نام برده می‌شود، انتظاراتی مثل اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش اقتصادی، کسب درآمد برای کشور و رشد صادرات، از آن وجود خواهد داشت.
    بررسی تحلیلی جهان اقتصاد از بازار نرم‌افزار کشور نشان میدهید که کلیه اجزاء و عواملی از کسب‌و‌کار و دانش، که فرآیند تولید نرم‌افزارهای رایانه‏ای و ارائه خدمات نرم‏ افزاری را به نحوی اقتصادی و مبتنی بر نیاز مشتری و بازار،‌ پشتیبانی و تسهیل می‏ کند، صنعت نرم‌‏افزار نامیده می‌شود.
    وقتی از نرم‌افزار به عنوان یک «صنعت» نام برده می‌شود، انتظاراتی مثل اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش اقتصادی، کسب درآمد برای کشور و رشد صادرات، از آن وجود خواهد داشت.
    برای برآورده شدن این انتظارات باید عوامل تاثیرگذار بر این صنعت را شناسایی و مورد بررسی قرار داد. از جمله این عوامل می توان به عوامل محیطی صنعت، تامین‌کنندگان صنعت، تولیدکنندگان صنعت و توزیع و فروش در صنعت نرم‌افزار اشاره کرد.
    برای تولید محصول و خدمات در این صنعت عواملی مانند منابع مالی، نیروی انسانی، داده‌ها و اطلاعات، دانش، امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و شبکه، روش‌ها و ابزارهای تولید و عوامل دیگر به عنوان ورودی به این صنعت عمل کرده که بعد انجام مراحل فرآیندهای تولید نرم‌افزار، به محصول و خدمات تبدیل می‌شود. بازار و تقاضا برای این محصولات و خدمات به بازارهای خارجی و داخلی تقسیم می شود.


    خلاصه وضعیت صنعت نرم‌افزار

    • طبق آمارهای ارائه شده توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که یکی از بزرگترین نهادهای مردم‌نهاد در حوزه فناوری اطلاعات است، حدود ۱۱۰۰۰ شرکت در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت می کنند، حدود ۸۰ درصد این شرکت‌ها زیر ۱۰۰ نفر، حدود ۱۵ درصد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر و حدود ۵ درصد بیش از ۵۰۰ نفر هستند.
    • سهم بازار نرم‌افزار از کل بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict) ایران، حدود ۱۰ درصد برآورد شده است.
    • سهم بازار نرم‌افزار از کل gdp ایران حدود ۰٫۱۸ درصد بر آورد شده است. (این درحالی است که براساس هدف‌گذاری بخش دوم بند الف ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه، رسیدن به حداقل ۲ درصد سهم تولید ناخالص داخلی برعهده متولی بخش نرم‌افزار و امنیت فناوری اطلاعات کشور قرار داده شده است).
    • متوسط نرخ رشد صنعت نرم‌افزار جهان ۸٫۵ درصداست.
    • کل حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان در سال ۲۰۱۶ معادل ۳۶۶۳ بیلیون دلار برآورد شده است.
    • میزان صادرات نرم‌افزار ایران در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. (تضاد آماری زیادی در این حوزه وجود دارد.)
    • تعداد شرکت‌های فعال در حوزه صادرات نرم‌افزار حدود ۲۰ شرکت تخمین زده می‌شود.
    • حضور شرکت‌های نرم‌افزاری ایرانی‌ در هیچ‌کدام از بازارهای خارجی محسوس نیست.
    • کمبود متخصص کارآمد در صنعت نرم‌افزار مشهود است.
    • عدم رعایت مالکیت‌های فکری در بازار نرم‌افزار کشور، یکی از مشکلات جدی این صنعت است.
    • سطح نوآوری در صنعت نرم‌افزار ایران پائین‌تر از متوسط جهانی است.
    • کیفیت محصولات نرم‌افزاری پائین‌تر از سطح استانداردهای جهانی است.
    • ضعف ‌حضور در بازارهای جهانی، به دلیل محدودیت رقابت با محصولات خارجی، وجود دارد.
    • مهارت‌های مدیران و همچنین مهارت‌های حرفه‌ای کارشناسان از ضعف نسبی برخوردار است.
    • به دلیل شرایط بازار، شرکت‌ها عمدتاً در چند زمینه کاری نرم‌افزار، سخت‌افزار، مشاوره، و ارائه و خدمات فناوری اطلاعات به شکل همزمان فعالیت می‌کنند.
    • تقریباً هیچ‌گونه پشتیبانی فنی در خصوص سکوهای نرم‌افزاری استفاده شده توسط محصولات نرم‌افزاری (مانند پایگاه داده‌ها و سامانه عامل) در ایران وجود ندارد.
    • دسترسی به انواع نرم‌افزارها و ابزارها (بدون دریافت خدمات مستمر پشتیبانی)به سادگی و ارزانی امکانپذیر است.
    • دولت برای صادرات محصولات و خدمات نرم‌افزاری اولویت قائل است.
    • بازار نرم‌افزار ایران به واسطه رشد نامتناسب بر مبنای تقاضا، ناهمگون است.
    • شرکت‌های نرم‌افزاری داخلی، به طور عمده در چهار زمینه مجزای ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری و لوح فشرده اطلاعاتی تولید داخل، سیستم و ابزارهای نرم‌افزاری وارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای خارجی، سیستم‌های ویژه و تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری فعالیت می کنند.
    • بازار داخلی رشد نموده و پررونق شده است. این امر بنیه مالی شرکت‌ها را تقویت کرده که این می‌تواند یکی از عوامل محرک برای توسعه صادرات محصولات و خدمات نرم‌افزار می باشد.
    • بازار نرم‌افزار ایران از تنوع کمی برخوردار است. نگاه سریعی به بازار نشان می‌دهد که در برخی نواحی تمرکز تولید محصول وجود دارد در حالی که در بسیاری از موارد دیگر مطلقاً محصول نرم‌افزاری خاصی وجود ندارد.
    • توجه بیش از پیش مدیران دولتی و غیردولتی به کاربرد فنّاوری اطلاعات در حوزه‌های کاری خود، و حرکت عمومی برای رفع پاره‌ای از مشکلات ساختاری، باعث شده تا در طرف تقاضا کشش برای محصولات جدید نرم‌افزاری و یا ارتقای کیفیت محصولات قبلی بوجود آید. بنابراین با توجه به موارد فوق می‌توان انتظار داشت که تنوع و کیفیت محصولات نرم‌افزاری در طی چند سال آینده بهبود یابد.
    • درک نقش نرم افزار در توسعه و بهبود کسب‌و‌کار شرکت‌های بین‌المللی و تحلیل اثرات آنها موجب توجه بیشتر مدیران به حوزهای مرتبط با فناوری اطلاعات در کسب و کارشان شده است.
    • با افزایش رقابت، تنوع و تخصصی شدن استراتژی‌های کسب‌و‌کار، نیاز به استفاده از ابزارهای تخصصی برای پشتیبانی و کمک به تصمیم گیری و تحلیل مدیران بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

    یک گزارش از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مشکلات اصلی صنعت نرم‌افزار را بررسی و دسته‌بندی کرده است.
    دیوان‌سالاری در دولت، تغییر سیاست‌های کلان و عدم پایداری آنان، ضعیف بودن مدیریت پروژه در پروژه‌های دولتی و عدم حمایت از بخش خصوصی، رتبه‌بندی غیراثربخش شورای عالی انفورماتیک و ناسالم بودن فضای رقابت از جمله مواردی است که در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان ضعف در صنعت نرم‌افزار عنوان شده است. در این گزارش با اشاره به نقش دولت در سیاست‌گذاری کلان آمده که صنعت نرم‌افزار از آغاز تاکنون با بی‌مهری‌ها از جانب مدیریت کلان مواجه بوده و این در حالی است که هر سال بر متولیان این صنعت افزوده می‌شود. این گزارش تاکید می‌کند که بررسی شوراهای عالی و شرح وظایف آنها نشان می‌دهد که در بسیاری از این شوراها وظایف موازی وجود داشته و هر یک از شوراها خود را متولی این بخش می‌دانند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ کدام از این شوراها نتوانسته‌اند خلأهای موجود در این صنعت را پر کنند.
    این مرکز با مطالعه روی هشت کشور به این نتیجه رسیده است که این کشورها با به کار بستن راهکارهایی نظیر مشارکت با کشورهای خارجی و تاسیس شرکت‌های چندملیتی، برگزاری سمینارهای داخلی، تشویق صادرات و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی، اصلاح در قوانین مالکیت خارجی، حمایت از مالکیت فکری، حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و… به این موفقیت‌ها دست پیدا کرده اند. این مرکز پیشنهاد می‌کند با استفاده از این راهکارها می‌توان از چالش‌های به وجود آمده در صنعت نرم‌افزار کشور خارج شد و بسیاری از نابسامانی‌ها و عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.
    تدوین برنامه و راهبرد مشخص برای این صنعت، تامین سرمایه انسانی با کیفیت، ایجاد مزیت‌های رقابتی، ارتقای کیفیت تولید و خدمات، ایجاد انعطاف‌پذیری و قابلیت نوآوری، تسهیل دسترسی به زیرساخت فناوری، ارتقای مهارت‌های تخصصی تولید و تجارت و ارتقای دانش کاربردی در حوزه های تخصصی صنایع کشورهای خارجی از جمله بخش‌هایی است که برای تولید و توسعه صادرات در صنعت نرم افزار باید به آنها توجه کرد.
    چشم‌انداز و اهداف صنعت نرم‌افزار کشور
    حدود ۱۱ هزار شرکت در صنعت فناوری اطلاعات کشور مشغول به کار هستند که بازار را در آن به دو دسته بازار خارجی و بازار داخلی تقسیم کردیم.

    بازار خارجی
    اکثر شرکت‌های داخلی به دلیل تولید نرم‌افزار به زبان فارسی، بومی بودن نرم افزار و سطح کیفی کمتر نسبت به نرم‌افزارهای خارجی، شانس کمتری برای ورود به بازارهای خارجی دارند؛ و از طرفی دیگر به دلیل عدم حضور این شرکت‌ها در بازارهای خارجی شناخت کافی نسبت به این شرکت‌ها در خارج از کشور وجود نداشته و تقاضایی برای محصولات این شرکتها وجود ندارد.
    یکی از ضعف‌های اصلی موجود در این بخش، فاصله عمیق با دانش کاربردی روز در بازارهای خارجی است که این امر روی کیفیت و منطق اجرایی نرم افزارهای تولید داخل اثرگذار است.
    در سالهای قبل تعداد اندکی شرکت ‌داخلی برای شرکتهای خارجی و طبق استانداردهای درخواستی آنها به صورت سفارشی نرم‌افزار تولید کرده و موجبات ورود ارز به کشور را فراهم کردند که متاسفانه به دلیل شرایط تحریم تولید این نرم‌افزارها متوقف شد ولی جای امیدواری وجود دارد که در شرایط پساتحریم و آینده نزدیک زمینه این امر دوباره فراهم شده، که خود مستلزم توسعه نیروی انسانی و فراگیری فناوری‌های نوین است.

    بازار داخلی
    در شرایط پساتحریم ، بازار داخلی نرم‌افزار مورد توجه شرکت‌های خارجی قرار گرفته و تمایل زیادی برای ورود و گرفتن سهم از این بازار وجود دارد.
    نرم‌افزارهای خارجی برای ورود به بازار داخلی نیاز به فارسی‌سازی و در اکثر حوزه‌ها نیاز به بومی‌سازی داشته که بهای تمام شده توسعه ، پیاده سازی و نگهداری آنها را بالا خواهد برد.

    دو نوع تقاضا در بازار داخلی وجود دارد:

    • تقاضای دولتی

    اکثر تقاضاهای بخش دولتی توسط ۵ درصد از ۱۱هزار شرکت (بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل دارند) مرتفع می شوند.(حوزه الف)

    • تقاضای بخش خصوصی

    بیشترین تقاضا در صنعت نرم‌افزار مربوط به بخش خصوصی است که توسط ۹۵ درصد از ۱۱ هزار شرکت انجام می‌شود.حدود ۳۰ درصد از این تقاضا مربوط به محصولات سفارشی و تخصصی است (حوزه ب) و ۷۰ درصد الباقی در بازه نرم‌افزارهای عمومی و نرم افزارهایی که قیمت آنها زیر ۱۰۰ میلیون تومان است قرار می گیرد.(حوزه ج)
    شرایط موجود در بازار داخلی
    در شرایط پساتحریم با توجه به کاهش قیمت نفت، کاهش درآمدهای ارزی و افزایش تقاضای ارز قطعا با افزایش قیمت ارز مواجه خواهیم شد و با توجه به در اولویت نبودن پروژه‌های نرم‌افزاری سهم کمی از ارز به این پروژه ها تخصیص داده خواهد شد.
    با توجه به هزینه های زیاد خرید، نصب و راه اندازی ، بومی سازی ، فارسی سازی و آموزش سیستم های خارجی لااقل تا ۳ الی ۵ سال آینده، مقرون به صرفه نیست که شرکتهای خارجی در حوزه (ج) وارد شوند و قسمت اعظم این تقاضا توسط شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.
    ۲۰ تا ۳۰ درصد تقاضای حوزه الف و ب در شرایط مناسب، توسط شرکتهای خارجی که در ایران شریک تجاری دارند انجام خواهد شد و الباقی بنا به دلایل ذکر شده توسط شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.
    برای جلوگیری از خروج ارز و توسعه صادرات نرم‌افزار، نیاز است هر چه زودتر اهداف زیر مورد توجه دولت و شرکت‌ها قرار گیرد:

    • افزایش بازدهی سرمایه‌‏گذاری و توسعه اقتصادی صنعت نرم‏‌افزار
    • افزایش سطح نوآوری در صنعت نرم ‏افزار
    • کسب تدریجی سهم مناسبی از بازار جهانی
    • توسعه نیروی انسانی صنعت نرم‌افزار
    • ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات نرم‌‏افزاری
    • تولید محصولات تخصصی در تمام حوزه‌ها
    • حرکت به سوی فناوری‌های نوین مانند رایانش ابری
    • ارایه سامانه‌ها و محصولات مبتنی بر تلفن همراه و اینترنت اشیاء



    • محمد نوفلاح– کارشناس فناوری اطلاعات

    __________________________________________________ ______________
    منابع :
    وبگاه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
    وبگاه شورای عالی اطلاع‌رسانی
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    فراهم کردن زیرساخت های صادرات مهمتر از تبلیغات است

    به طور قطع در همه کشورها و همه بازارها، تبلیغات در توسعه صادرات مثمرثمر و نتیجه‌بخش است و نمی‌توان تأثیرات آن را بر این موضوع نادیده گرفت، اما مسئله مهم‌تر از تبلیغات در فرآیند بازاریابی، این است که زیرساخت‌های صادرات را باید به درستی فراهم کنیم.
    در واقع تبلیغات در خصوص کالاهایی انجام می شود که در درازمدت امکان بهره‌برداری از آن فراهم باشد. طی یک بازنگری متوجه می‌شویم که حدود 20 تا 30 سال گذشته، با وجود هزینه‌هایی که بخش خصوصی یا دولت برای تبلیغات کالاهای صادراتی کرده، در حال حاضر بهره‌برداری لازم را از این موضوع نمی برد و دلیل آن کاهش صادرات ما است.
    اگرچه بخشی از این هزینه‌های تبلیغاتی را دولت متقبل شده و پرداخت کرده یا سوبسیدهایی برای این منظور اختصاص داده، اما عمده آن را بخش خصوصی از سرمایه خود پرداخت کرده است. با این حال امروز به دلایل مختلف بیشترین خسارت را بخش خصوصی دیده است، چراکه با وجود هزینه‌های صرف شده، نمی توانند بهره‌برداری لازم را از این موضوع ببرند و دلیل آن نیز زیرساخت‌های غلط در حوزه صادرات کشور است که منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی شده است.
    اگرچه در خصوص توسعه صادرات شعارهای بسیاری داده می شود، اما بخش عمده‌ای از حمایت‌ها در حوزه واردات اعمال می شود و تا زمانی که این نگاه تغییر پیدا نکند و نگاه واقعی دولت به امر صادرات اتفاق نیفتد، قطعا نه در حوزه تبلیغات و نه در سایر بخش‌ها نمی‌توان مثمرثمر واقع شد.
    از طرفی نگاه بانک‌ها هم به مقوله صادرات در حد مورد انتظار نیست و تا وقتی که این وضعیت برقرار باشد، نمی توانیم در مسیر صادرات موفق عمل کنیم.

    اگرچه به طور کلی حمایت‌های درست و قابل قبولی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش صنعت کشور انجام نگرفته و در واقع بر صنایع کشور جفا شده است، اما وزیر مربوطه به طور کلی بخش صادرات را فراموش کرده و این امر جای تاسف دارد.
    هر زمانی که کشور دچار مشکل می شود، به فکر صادرات می افتند، اما تاکنون ارائه تسهیلات لازم برای بخش صنعت و تجارت، فراموش شده و حال شرایط به گونه‌ای است که ظاهراً نمی‌خواهند از این خواب غفلت بیدار شوند و به فکر حمایت واقعی از صادرات بیفتند.

    با این حال هزینه‌هایی که خود صادرکنندگان در بخش تبلیغات انجام داده اند مبلغ کمی نبوده است. برای مثال یک شرکت صادراتی ممکن است اقلام مختلفی از کالاها را در اختیار داشته باشد و برندهای مختلف و اقلام متعددی را صادر کند.
    به این ترتیب سرمایه در گردش این شرکت صادراتی تا حد قابل توجهی صرف پوشش و بسته‌بندی آن کالا می شود چرا که برای هر کدام از کالاها طراحی، کلیشه، چاپ و دپو به صورت جداگانه انجام می شود. اما در پاسخ به اینکه چرا دوام پیدا نکرده و همه این سرمایه‌ها از دور خارج شده است، باز به این جواب می رسیم که حمایت‌های لازم از صادرات انجام نشده است.
    بنابراین نمی توان از صادرکننده انتقاد کرد که چرا در حوزه تبلیغات وارد نشده، چرا که او خسارت دیده و بابت خسارت‌هایی که دیده، متأسفانه دولت پاسخگو نبوده است. به این دلیل صادرکننده از دور خارج می شود و در چنین شرایطی انتقاد می‌شود که چرا بازارهای صادراتی خود را از دست داده‌ایم.
    حتی همواره چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی، صحبت از موفقیت در امر صادرات عنوان می‌شود و آمارهای خوبی در بخش صادرات ارائه می شود، اما با کمی دقت در افزایش روزافزون موج بیکاری در کشور، می توانیم دلیل واقعی این چالش را متوجه شویم.
    ما باید باور کنیم که صادرکنندگان، سربازان واقعی جبهه اقتصادی کشور هستند و در ابتدای امر و قبل از هر اقدامی باید از آنها حمایت کنیم تا بتوانند چرخ صنعت و تجارت را به گردش در بیاورند، اما متأسفانه صادرکنندگان فراموش شده‌اند و از سوی دیگر در حوزه وزارت امور خارجه هم حمایت‌های لازم از تجار را در بین وزرای هدف بسیار ضعیف و کمرنگ می‌بینیم، چرا که همه مسئولان ذی‌ربط در این وزارتخانه درگیر مسائل سیاسی یا سایر مباحث شده‌اند و انجام حمایت‌های لازم از اقتصاد توسط سفارتخانه‌ها یا وزارت امور خارجه مورد غفلت قرار گرفته است. از همین رو مشکلات متعددی برای تجار و صادرکنندگان ایجاد شده و بخش‌های مسئول هم حاضر به کمک و حمایت از آنها نیستند.
    حتی کالاها و محصولات صادرکنندگان بیمه نمی‌شود و بنابراین با توجه به ریسک‌های سنگینی که تجار و صادرکنندگان ایرانی به صورت یکطرفه پذیرفته اند، هر بار که برای یکی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در دیگر کشورها مشکلی ایجاد می شود، به تبع آن تعداد زیادی از آنها از دور صادرات خارج می شوند.
    صادرکننده نمونه ملی

    نویسنده محمد رضا میخچی
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    ۱۴ ایده بازاریابی که شرکت‌های کوچک می‌توانند از برندها یاد بگیرند

    مهم نیست که در چه کاری هستید و چه خدمت یا محصولی ارائه می‌کنید، مهم نیست که ابعاد کسب‌وکار شما چقدر است و شرکت نوپایی هستید یا یک برند. همیشه استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها رشد و موفقیت کسب‌وکارتان را تضمین کنید.
    به همین دلیل ۱۴ نکته مهم برای تضمین رشد موفقیت را در ادامه با هم مرور می‌کنیم. تعهد و انجام دادن این فعالیت‌ها می‌تواند زمینه موفقیت بیشتر کسب و کار شما را فراهم کند.
    ۱: تعهد

    اجازه بدید این موضوع را با یک مثال شروع کنیم. فرض کنید برای کم کردن وزن ورزش را شروع کرده‌اید. برای ورزش به باشگاه می‌روید و تمرین می‌کنید. خیلی بعید است که شما فقط با یکبار انجام دادن حرکات ورزشی انتظار داشته باشید که وزن کم کنید و بدن سالم‌تری داشته باشید. شما حرکات ورزشی را بارها و بارها انجام می‌دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. در واقع به زبان ساده‌تر به انجام حرکات ورزشی متعهد می‌شوید.
    به احتمال زیاد اگر در مورد کمپین‌های تبلیغاتی از شما پرسیده شود که چند بار این کار را انجام داده‌اید، پاسخ شما همان یکی دو بار بیشتر نیست. حتی اگر کمپین‌های شما هوشمندانه و خیلی خاص نباشد، تکرار کردن آن‌ها در طول زمان می‌تواند به نفع شما تمام شود.
    ۲: سرمایه‌گذاری

    وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، منظور فقط سرمایه‌گذاری مالی نیست. برای داشتن یک تجارت خوب و سودبخش باید مطمئن باشید که زمان و انرژی کافی برای آن کار اختصاص می‌دهید تا به سطوح ویژه و مناسب دست پیدا کنید. اگر در حال اجرای یک کمپین هستید مطمئن باشید که اجرای خوب این کمپین می‌تواند به نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده حساب شود و به شیوه‌ای سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

    ۳: ثبات

    در گفته‌های بازاریابی موضوعی وجود دارد که می‌گوید برای انتقال یک پیام به مشتری ۷ تا ۹ بار باید تلاش کنید. در واقع وقتی مشتری به شما اعتماد می‌کند، پول و زمان خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن بهره ببرید.
    اگر شما در این بین ثبات مورد نظر را نداشته باشید و نتوانید در این پیغام‌هایی که ارسال می‌کنید یک روند ثابت و منطقی را به اجرا بگذارید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مشتری هم به شما اعتماد کند.
    هرچه پیغام‌هایی که به مشتری ارسال می‌کنید یک‌دست‌تر و ثابت‌تر و بر اساس اصول اعتمادسازی باشد، او هم بیشتر به شما اعتماد می‌کند. به خاطر داشته باشید اعتمادسازی اصلی است که باید به آن بپردازید و در طول زمان آن را ثابت نگه‌دارید.
    ۴: اعتماد به نفس

    در یک تحقیقی که در آمریکا انجام شده است، یکی از دلایلی که مردم از کسب‌وکارهای مختلف خرید می‌کنند و به نوعی پول خود را در اختیار آن‌ها می‌گذارند، اعتماد به نفسی است که از برند یا آن کسب و کار به دست آورده‌اند.
    مهم نیست که در چه کشوری زندگی می‌کنید یا از چه سایتی می‌خواهید خرید کنید؛ این نتیجه همیشه و در همه جا ثابت است؛ بنابراین داشتن اصول اولیه ارائه مناسب محصول، مهارت‌های فروش، شکل مناسب سایت و شیوه‌های ارتباطی و همچنین خدمات مشتریان مناسب می‌تواند در ایجاد چنین اعتماد به نفسی بسیار کمک کننده باشد.
    ۵: صبر و شکیبایی

    خیلی دیده می‌شود که کسب‌وکارهای مختلف خیلی زود در مقابل عدم نتیجه‌گیری از کمپین‌های تبلیغاتی خود خسته شده و بلافاصله این کمپین‌ها را تعطیل کرده یا از آن‌ها خارج می‌شوند. شما باید مطمئن باشید که تمام اقداماتی که انجام می‌دهید در طول زمان و با گذشت زمان نتیجه‌بخش خواهد بود و رسیدن به نتایج مناسب آن‌ها در طول زمان ممکن است. پس صبر و شکیبایی در رسیدن به آن‌ها بسیار مهم است.
    ۶: تنوع داشتن

    بازاریابی فقط نمایش یک بنر تبلیغاتی یا یک تیزر تلویزیونی نیست. بازاریابی یعنی همه کارهایی که شما انجام می‌دهید تا نظر مشتری به شما جلب شده و از خدمات شما استفاده کنند؛ بنابراین استفاده از کانال‌های مختلف تبلیغاتی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد و به شما حق انتخاب‌های بیشتری بدهد. همچنین به زودی و با کسب تجربه بیشتر در خواهید یافت که ترکیب کانال‌های مختلف می‌تواند به شما در داشتن کمپین‌های بازاریابی موفق‌تر کمک کند.

    ۷: راحت بودن

    چقدر کار کردن با شما راحت است؟ این سؤال از این جهت مهم است که امروزه زمان برای افراد و کسب‌وکارها بسیار مهم است؛ بنابراین باید به فکر کسب و کاری باشید که کار کردن با شما بسیار برای مشتریانتان راحت و ساده باشد. شاید شما هم دیده باشید که افراد مختلفی در ساعت ناهارشان به بانک‌ها مراجعه می‌کنند. شاید این زمان برای بسیاری از افراد مناسب باشد اما به این موضوع هم دقت کنید که زمان ناهار صندوق‌دار هم در همین زمان خواهد بود و با بسته بودن تعدادی از این صندوق‌ها، خدمات رسانی به مشکل بر می‌خورد؛ بنابراین خدمات رسانی بانک‌ها در چنین ساعاتی رضایت بخش نیست و راحتی موضوعی که بیان کردیم چندان در دسترس نخواهد بود.

    ۸: قدرت دنبال‌کنندگی

    سود اصلی چه زمانی حاصل می‌شود؟ وقتی که فروش انجام می‌شود؟ شاید پاسخ بسیاری از افراد این باشد ولی پاسخ صحیح و دقیقی نخواهد بود. یک فروش فقط می‌تواند درصد کمی از یک سود را تأمین کند. شاید فقط هزینه‌ها و زمانی که برای آن وقت گذاشته‌اید.
    سود اصلی و مزیت شما در اصل زمانی است که به عنوان «پیوستگی در کار» صرف کرده‌اید. در واقع هر چه بیشتر از پس کارها بربیایید و به ادامه آن‌ها بپردازید سود اصلی را برده‌اید.
    شاید سود اصلی از زمانی که فروش اولیه شروع شود به دست بیاید، ولی سود اصلی جایی و زمانی خواهد بود که پیوستگی در کار را نشان دهید.
    ۹: سورپرایز

    این اصل مهم را فراموش نکنید. در واقع زمان‌هایی پیش می‌آید که شما باید مشتریان خود را با دادن تخفیف یا پروموشن‌های خاص سورپرایز کنید. این اصل را به صورت مستمر دنبال کنید و اجازه دهید مشتری به سورپرایزهای شما عادت کند. عادت به موضوع خوب او را به مشتری وفادار شما تبدیل می‌کند.
    ۱۰: اندازه‌گیری

    اگر در مورد موفقیت یا شکست کمپین‌های قبلی شما سؤال شود، پاسخ شما چگونه است؟ چطور پاسخ می‌دهید؟ همه پاسخ‌هایی که شما به این سؤال می‌دهید همه و همه به اندازه‌گیری شما بر می‌گردد. شما باید در مورد موفقیت یک کمپین یا حتی شکست آن با عدد صحبت کنید. به طور مثال دو برابر شدن فروش بعد از یک کمپین را باید بتوانید با عدد و رقم توضیح دهید و توجیه کنید. پس موضوع مهم آمار و اندازه‌گیری را فراموش نکنید.
    ۱۱: در ارتباط بودن

    خیلی ساده است که رابطه شما و مشتری شما باید همواره برقرار باشد. در واقع شما نمی‌توانید بدون ارتباط با مشتری و درگیر کردن او با خود نتیجهٔ مناسبی به دست بیاورید. این در ارتباط بود بیشتر شاید به نفع شما باشد تا بتوانید با اصلاح اشکالات خود و تقویت نقاط مثبت تان خدمات بهتری به مشتری ارائه کنید تا او هم از شما و خدمات شما راضی بوده و نتیجه بهتری به دست بیاورید.
    ۱۲: همکاری کردن

    بسیاری از کسب‌وکارها با رقیبان خود در تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت رقابت می‌کنند. این یک دیدگاه سنتی در این راه است. یکی از فعالیت‌های مفیدی که در مقابل این کار می‌توان از آن بهره گرفت، همکاری با شرکت‌های رقیب در تولید بهتر یک محصول است. این کار می‌تواند نقش ما را در تولید و بهتر کردن یک محصول در بازار بیشتر نشان دهد و در واقع به فروش شما بیشتر از هر زمانی کمک کند.
    ۱۳: استفاده از تجهیزات مناسب

    در دنیای تجاری امروز تجهیزات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای توسعه فعالیت‌های تجاری خود از آن‌ها بهره بگیرید و با استفاده از آن فروش خود را بیشتر کنید. همه ابزارهایی مثل تلفن، فکس، اینترنت، تلویزیون و رادیو، همه و همه در اختیار شماست تا بتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کرده و فروش خود را بالاتر ببرید.

    ۱۴: مشتریان راضی را بشناسید

    شما می‌توانید وقت و هزینه خود را صرف ارسال پیغام‌های مختلف به همه مخاطبین خود بکنید یا می‌توانید به آن دسته از مشتریانی که رضایت بیشتری از شما دارند خدمات خود را بهتر معرفی کنید. اینکار باعث توصیه کردن این دسته از مشتریان به مشتریان دیگر شده و به زودی شاهد تکمیل شدن یک زنجیره کامل از مشتریان خواهید بود که پیش از این با آن‌ها در ارتباط نبوده‌اید.

    در بالا به ۱۴ نکته و توصیه تجاری پرداختیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رونقی به کسب و کار خود بدهید. شما از کدام یک از آن‌ها استفاده کرده‌اید و چه توصیه دیگری دارید؟
    منبع: آرمین رنجبر
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    12‌ کارآفرین موفق بهترین پندهایی که تاکنون گرفته‌اند را با ما سهیم می‌شوند

    یک کارآفرین موفق، در طول مسیر خود از افرادی که قبلا این کار را انجام داده‌اند پند می‌گیرد و به اندازه کافی باهوش هست که به پندهایشان گوش دهد و آنها را بکار گیرد.




    جان تافر، صاحب رستوران برتر: ”همه جزئیات کار خود را ببینید.”
    ۱. جان تافر، صاحب رستوران برتر: ”همه جزئیات کار خود را ببینید.”
    وقتی خیلی جوان بودم، شخصی به من گفت که تو می‌بینی اما نگاه نمی‌کنی! و من از او آموختم که تنها یک تصویر کلی نداشته باشم و به همه جزئیات کار، محیط کارم و نیاز مشتریانم دقیقا نگاه کنم.
    ۲. اسکات آدامز، مؤسس شرکت دیلبرت: ” هرگز تسلیم نشوید!”
    پیش از آنکه رسماً وارد کار انیمیشن شوم، از یک انیماتور حرفه‌ای خواستم که نصیحتی به من بکند. او در جواب گفت: ”این شغل، پر از رقابت است، ولی هیچگاه تسلیم نشو!”
    ۳. سارا راتمن، مؤسس شرکت موفق تبلیغاتی مدکو: ”آسودگی دشمن است.”
    بهترین پند را از اولین حسابدارم گرفتم، زمانی که می خواستم شرکتم را راه‌اندازی کنم از او مشورت خواستم که بدانم برای شروع کارم چه مقدار وام باید بگیرم و او پاسخ هوشمندانه ای به من داد: ”فقط به اندازه ای پول داشته باش که زنده بمانی و نه به اندازه ای که آسوده باشی! این مهم است که در آغاز، گرسنه بمانی.” این پند او در تمام زندگی برای من بسیار کارآمد بود. این گرسنه ماندن، انگیزه لازم را برای کار و تلاش به شما می دهد. شما تلاش خواهید کرد تا زنده بمانید و رشد کنید.
    ۴. مارک کوبان، بیلیونر: “هیچ میانبری وجود ندارد.”
    بهترین نصیحت را پدرم به من می کرد. او می گفت: ”کارت را انجام بده، خیلی تلاش کن، عمیقاً فکر کن و توقعاتت را دور بریز. هیچ میانبری وجود ندارد.”
    ۵. چیپ ویلسون، مؤسس شرکت لولولمون: ”این خوب است که درخواست کمک کنید.”
    این پند را در یک دوره آموزشی آموختم. یاد گرفتم که من همه چیز را نمی‌دانم و باید اعتماد کنم و کنترل امور را به دیگران واگذار کنم. مهمترین عامل موفقیت شرکت من، بکارگیری همین پند بود.

    ۶. تیم فریس، مؤلف و کارآفرین: ”شما همانی هستید که با او معاشرت می کنید.”
    شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین ارتباط را با آنها دارید. این پند را از مربی کشتی ام در دبیرستان آموختم و همیشه آن را بکار می گیرم. در انتخاب سرمایه گذار، در انتخاب تیم ورزشی، در انتخاب کسانی که با آنها غذا می‌خورم، دوست می‌شوم و یا کار می‌کنم. دائماً این پند را بخاطر دارم.

    ۷. مارکوس لمونیس، رئیس شرکت دنیای کمپینگ: ” وارد کاری شوید که در آن برجسته باشید و تغییری ایجاد کنید.”
    کاری انجام دهید که در آن معمولی نباشید، بلکه آنقدر در آن خوب و مستعد باشید که بتوانید تفاوتی ایجاد کنید.
    ۸. دن هوران، رئیس مزارع پنج جریب: ”سادگی همه چیز است.”
    زمانی که با مردم مواجه هستید، وقتی آنها چیزی از شما می‌خرند و یا خدماتی از شما دریافت می‌کنند، همه چیز باید ساده و قابل فهم باشد. آنها خدمات و یا خرید آسان می خواهند، نه سخنرانی شما و یا طی کردن مراحل پیچیده را. گاهی برای ساده کردن یک چیز شما باید مدتها مطالعه نمایید و نتیجه‌ای که می گیرید هم ممکن است پیچیده باشد، اما شما باید آن را آسان و قابل فهم به مردم عرضه کنید.
    ۹. دیوید لای، رئیس شرکت طراحی هللو: ”زمان شما, کالای ارزشمندی است.”
    پدرم همیشه می‌گفت: ”ما تنها ۲۴ ساعت در شبانه روز در اختیار داریم و انتخابهای ما در این ۲۴ ساعت است که هویت ما را تعیین می کند.” زمان تنها چیزی است که قادر به بازگرداندن آن نیستید، پس درست از آن استفاده کنید.
    ۱۰. باربارا کرکران، یکی از با نفوذترین مشاوران املاک: بهترین پند به من، در واقع یک توهین بود. وقتی جوان بودم، شخصی در زندگی‌ام به من توهین کرد، طبیعتا در آن زمان بسیار رنجیده شدم اما همان توهین باعث شد تا من همه تلاشم را بکنم تا او مرا شکست خورده نبیند.
    ۱۱. شفقت اسلام، رئیس شرکت نیوکردز: ”اگر شما دائما [نه] نمی‌شنوید، یعنی احتمالاً کارتان را درست انجام نمی دهید و یا به اندازه کافی تلاش نمی‌کنید.”
    شما بارها در طول مسیرتان، نه می شنوید و این کاملاً طبیعی و نشانه خوبی است. این یعنی شما تلاش می کنید کاری غیرمعمول و نو انجام دهید و طبیعتا در ابتدا ممکن است بارها از سوی دیگران پذیرفته نشوید.

    ۱۲. دین آتکینسون، رئیس شرکت سامال: ”یاد بگیرید که نه بگویید و روی بهترین کاری که می توانید انجام دهید تمرکز کنید.”

    تمرکز بسیار مهم است. نه گفتن به طرحها و اندیشه‌های خوب لازم است برای اینکه به طرحها و اندیشه‌های عالی دست پیدا کنید. این کار بسیار سختی است ولی برای دستیابی به موفقیت بسیار ضروری است.
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    ایران فرصت رشد یک تریلیون دﻻری؟

    بر اساس پیش بینی مک کینزی از دو دهه آینده اقتصاد ایران، کشور ما پتانسیل رشد تولید ناخالص داخلی سالانه ۶٫۳ درصد و در کل افزایش یک تریلیون دلاری در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ۹ میلیون شغل تا سال ۲۰۳۵ را دارد.

    چشم‌انداز اقتصاد ایران پس از اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلستان در ژانویه ۲۰۱۶ و سبک شدن تحریم‌های بین‌المللی متعاقب این توافق، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. نمایندگان دولتی و تجاری متعددی به تهران و شهرهای دیگر ایران سفر نموده‌اند تا فرصت‌های احتمالی را بررسی و توافقات تجاری را امضا نمایند. ایران برای سالهای متمادی از روند جهانی شدن که پشتیبان رشد در سرتاسر دنیا است، کنار گذاشت شده بود. با لغو برخی از تحریم‌ها، این کشور در حال حاضر فرصت ارتباط مجدد با اقتصاد جهانی را دارد، اما سوالات زیادی همچنان باقی مانده است.
    بزرگی این فرصت برای ایران و اقتصاد جهانی چقدر است؟
    شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی چگونه میتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند؟
    چه ابزارهایی باید اتخاذ شوند تا به ایران در ورود به این عصر جدید شکوفایی کمک کنند؟
    این گزارش و پیش بینی موسسه جهانی مکینزی در مورد نقاط قوت و چالش‌های اقتصادی ایران و پتانسیل‌های آن طی دو دهه آینده تا سال ۲۰۳۵ بحث می‌کند. این ثمره چندین ماه تحقیقات عمیق از جمله بررسی بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران از نفت و گاز تا کالاهای مصرفی روزانه، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که ایران پتانسیل افزودن یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی و ایجاد ۹میلیون شغل جدید را تا سال ۲۰۳۵ دارد. تحقق این پتانسیل مستلزم بسترسازی عوامل کلیدی رشد سریع، شامل اقداماتی برای افزایش جذابیت کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی، تضمین ثبات اقتصاد کلان، تقویت و تعمیق نظام مالی و ارتباط بین‌المللی آن، افزایش بهره‌وری و ارتقای زیر ساخت‌های صنعتی است.
    بنابه پیش بینی موسسه جهانی مکینزی در بهترین حالت سالانه ۴۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد. کارشناسان مک کینزی معتقدند که چنین رشدی مستلزم سرمایه گذاری ۳٫۵ تریلیون دلاری در ۲۰‌سال و به عبارت دیگر سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در هر سال است.
    با خروج از دوران تحریم ها ایران قادر خواهد بود رشد آینده خود را بر مبنای شش توانمندی اصلی پایه‌ریزی کند. اقتصاد متنوع، سطح بالای تحصیلات علمی، طبقه مصرف کننده در حال رشد، درجه بالای شهرنشینی، فرهنگ ریشه دار کارآفرینی و موقعیت جغرافیایی ایران بین شرق و غرب می توانند به ارتباط مجدد این کشور با اقتصاد جهانی و چشم‌انداز آینده آن کمک کنند.




    پیش بینی مک کینزی از دو دهه آینده اقتصاد ایران

    بنا به این گزارش، ذخایر عظیم نفت و گاز ایران، محرک های اساسی برای رشد اقتصادی هستند، اما ایران دارای بخش‌های متعدد دیگری نیز هست که پتانسیل کمک به رشد تولید ناخالص داخلی و اشتغال را دارند.

    اینها سایر صنایع مبنی بر منابع همچون پتروشیمی و معدن، بخش هایی همچون خودروسازی، کالای مصرفی روزانه و گردشگری که توانایی رقابت بین المللی را دارند، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بانکداری و بیمه و خدمات حرفه ای برای تبدیل ایران به یک اقتصاد دانش بنیان ضروری هستند و صنایع مرتبط با زیرساخت همچون حمل و نقل، خدمات عمومی و ساختمان که زمینه ساز رشد هستند را شامل می شوند.
    بنا به پیش بینی مک کینزی، ایران برای رشد یک تریلیون دلاری و ایجاد ۹ میلیون شغل تا سال ۲۰۳۵، به بهبود بهره‌وری و ارتقای زیرساخت های صنعتی به گونه ای که اقتصاد بهتر بتواند سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، فناوری‌های نو و روش‌های نوین مدیریت را جذب و جلب کند، یک نظام مالی که به طور کارا، پس اندازها را به سمت سرمایه گذاری مولد هدایت کند و به خوبی با نظام‌های بین‌المللی ارتباط برقرار کند، یک بازار نیروی کار با انعطاف پذیری بیشتر و مهارت‌های کاری و مشارکت بالاتر نیروی کار و یک محیط کسب‌و‌کار که مشوق رقابت و نوآوری پویاتر باشد، شفافیت، حاکمیت قانون، حاکمیت شرکتی و سرعت اصلاحات نیاز دارد.
    *ایران بزرگترین بازار خودرو در منا

    در پیش بینی مک کینزی، به توسعه صنایع رقابتی در سطح بین‌المللی با پتانسیل صادرات اشاره شده است.
    بنا به اعلام مک کینزی، با وجود بازار داخلی بزرگ، ایران در اکثر بخش‌های صنعتی همچون خودرو و کالاهای مصرفی روزانه خودکفا شده و برخی از این صنایع می توانند در سطح بین المللی قابل رقابت باشند.

    این امر مستلزم تلاش چشمگیر برای بهبود بهره وری و کارایی و کاهش تدریجی موانع و تعرفه‌های حامی تولید کنندگان داخلی است چرا که وجود تعرفه‌های بالا، مانعی برای نوآوری، بهسازی و تبدیل آنها به صنایع رقابتی در سطح بین‌المللی محسوب می شود.
    بنا به این گزارش، ایران بزرگترین بازار خودرو در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) است و هم یک تولید کننده بزرگ در این بخش است و با فروش ۱٫۱ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۴ بازاری بزرگ تر از بازار اسپانیا دارد.
    در حال حاضر تولیدکنندگان قطعات، ۹۰ درصد تقاضای داخلی را تامین می کنند اما خودروهای تولیدی از جمله مدل های رنو و پژو نسبتا قدیمی و منسوخ هستند و نظرسنجی از مشتریان نشانگر نارضایتی قابل توجه آنها از کیفیت این محصولات است.
    به علاوه کارخانه ها در سال ۲۰۱۴ کمی بیش از ۴۰ درصد از ظرفیت تولید خود بهره برداری کردند. بنابراین اگر بخش خودروی ایران بتواند از طریق افزایش بهره وری و نزدیک شدن به سطوح استانداردهای بین‌المللی رقابتی تر شود می تواند به مرکز منطقه ای تولید خودرو تبدیل شود
    مک کینزی برآورد کرده که بخش خودرو بتواند ارزش افزوده ناخالص خود را از ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۵۸ میلیارد دلار با نرخ ارز واقعی در سال ۲۰۳۵ افزایش دهد، سالانه بیش از ۸ درصد رشد کرده و حتی با وجود بهبود قابل توجه بهره وری ۱۸۰ هزار شغل تولیدی ایجاد کند.
    این گزارش همچنین به بررسی گسترش و نوسازی زیرساخت‌ها، پرورش صنایع قابل رقابت در سطح بین‌المللی و معاملات بین‌المللی بعد از توافق هسته ای پرداخته است که متن کامل آن در فایل پی دی اف زیر قابل مشاهد است.
    McKinsey Global Institute Report on Iran Economy
    به گزارش مرکز تحقیقات گروه بازرگانی آرتان بیز، به نظر می رسد این گزارش بسیار خوش‌بینانه تهیه شده و مهمترین متغیر رشد تولید که رشد سرمایه گذاری است به هیچ وجه امکان تحقق سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری را ندارد و حتی نیمی از این مقدار هم بعید است براحتی به دست آید.
    به اعتقاد این کارشناسان، از سوی دیگر با این رویکرد خوش بینانه نیز، باز بیکاری یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور ما باقی خواهد ماند. چرا که در طی این دوره بیست ساله با ایجاد اشتغال سالانه ۴۵۰ هزار نفر، سالانه حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار نفر امکان پیدا کردن شغل پیدا نمی کنند و در نتیجه در ۲۰ سال چیزی حدود ۳ میلیون بیکار به عدد فعلی بیکاران که آن هم حدود ۳ میلیون نفر است اضافه خواهد شد.
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    16 نکته مهم که بیانگر ضرورت بازاریابی رسانه های اجتماعی در تجارت است

    آیا می دانستید که تأثیر گذاری بازاریابی در رسانه های اجتماعی نسبت به بازاریابی خارج از شرکت بسیار بیشتر است. آیا می دانستید که حدود 84 درصد از بازاریابان B2B از رسانه های اجتماعی جهت انجام فعالیت هایشان استفاده می کنند.
    آیا می دانستید که تأثیر گذاری بازاریابی در رسانه های اجتماعی نسبت به بازاریابی خارج از شرکت بسیار بیشتر است. آیا می دانستید که حدود 84 درصد از بازاریابان B2B از رسانه های اجتماعی جهت انجام فعالیت هایشان استفاده می کنند.
    این موضوع که چه چیزی را می فروشید و مشتریان تان چه کسانی می باشند دارای اهمیت بسیاری است. باید این نکته را در ذهن داشته باشید که رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار مناسبی در بازاریابی شناخته شده اند و موجب رشد برند می گردند.

    اهمیت رسانه های اجتماعی در ترافیک وب

    1. پست های به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی می توانند در جهت جذب ترافیک بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. خلق صحنه ای جدید در وب سایت تان همانند گرفتن عکس سلفی است که میخواهید تمام دنیا آن را مشاهده کند و از آن لذت ببرد. با ارسال پستی مناسب می توانید در یک هفته بیش از 20000 بیننده داشته باشید که همین امر موجب بالا رفتن تصاعدی ترافیک وب سایت می گردد.




    1. بهره مندی از رسانه های اجتماعی موجب افزایش رنک SEO سایت تان می گردد. موتورهای جستجو قادر به شناسایی وب سایت هایی که دارای ترافیک بالا هستند و یا وب سایت های غیرفعال می باشند. همچنین استفاده از محتوایی خارق العاده بهترین روش در کسب بالاترین رتبه SEO است که کسب بازدید و ترافیک بیشتر سایت در نهایت SEO را افزایش می دهد.


    • رسانه اجتماعی بهترین ابزار جهت برقراری ارتباط با مشتریان و رهبران صنعت شناخته می شوند



    1. اگر به درستی عمل کنید، رسانه های اجتماعی باعث ایجاد ارتباط بالقوه خواهند گشت. آنچه که بازاریابی در اینستاگرام و توییتر را متفاوت می سازد تبلیغات شما و پایگاه مشتریان است چرا که می توانید پست های روزانه آنها را بخوانید و استراتژی بازاریابی تان را متناسب با نیازهای آنها انتخاب نمایید. علاوه بر این، می توانید از طریق رسانه های اجتماعی با دیگر تجار، مدیران، صاحب نظران و روزنامه نگاران ارتباط برقرار کنید.



    1. کاربران پذیرای پیام های شما می باشند.

    افراد، توییتر و فیس بوک را به عنوان شبکه های اجتماعی می شناسند و نه ابزاری برای بازاریابی. از این رو علاقه ای به بازدید از پست تبلیغاتی که ارسال می کنید ندارند و بیشتر مایل به شنیدن نظرات شما هستند. پس می توان با پست نظرات و محتواهای جذاب باعث افزایش ترافیک و جذب مخاطبان بیشتر شد.


    1. تبلیغات در رسانه های اجتماعی به گونه ای می باشند که امکان شناسایی مشتریان بالقوه را به بازاریابان می دهد. یکی از دلایلی که رسانه های اجتماعی با اهمیت شمرده می شوند، ویژگی شخصی سازی تبلیغات است. تبلیغات در فیس بوک امکان شناسایی کاربران را از طریق موقعیت مکانی، سطح تحصیلات، فعالیت های صنعتی و پیشینه خرید به بازاریابان می دهد. به علاوه، می توانید نرم افزار Facebook Pixel را نصب نمائید تا به راحتی کاربرانی که از صفحه شما بازدید کرده اند را مجددا بیابید چرا که چنین کاربرانی جزو مشتریان بالقوه به حساب می آیند.



    1. رسانه های اجتماعی شما را از رویدادها مطلع می سازد که در نهایت می توانید به تولید محتوا بپردازید. این موضوع که آیا تجارت شما از موسسه خیریه ای حمایت می کند و یا در نمایش تجاری شرکت می کند و یا خیر، می تواند تأثیر بسیاری بر دیده شدن برند شما در رسانه های اجتماعی داشته باشد. با پست نمودن محتواهای مرتبط با رویدادها می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.





    1. بازاریابان می توانند به سرعت مشکلات را حل نمایند. اگر در خصوص کالا و یا خدماتی که ارائه می کنید مشکلی پیش می آید، به سرعت از آن مطلع خواهید گشت چرا که بازخوردهای بسیاری را در فرآیند بازاریابی رسانه های اجتماعی دریافت خواهید نمود. لازم به ذکر است که تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان قدردان شرکت هایی می باشند که به شکایت مشتریان پاسخ می دهند.
    2. فعالیت های گسترده در رسانه های اجتماعی موجب فعال سازی مخاطبان برند می گردد. بدون شک برندهایی که در رسانه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند، مشتریان بیشتری را مجذوب خود می کنند چرا که هرچه فعالیت تان بیشتر باشد از حالت سازمانی بی روح در می آیند و به فرد حقیقی تبدیل می گردند که با دیگران در ارتباط است.



    1. از آنجایی که رقیبانتان در رسانه های اجتماعی فعالیت گسترده ای دارند شما نیز می بایست که فعال باشید. حدود 4 درصد از برند ها در بیش از یک شبکه اجتماعی فعالیت دارند. از این رو پیروز شدن در چنین صحنه ی رقابتی بسیار دشوار می باشد چرا که اگر رقیبانتان زودتر از شما کاربری را شناسایی کنند قطعا آن را مجذوب برند خود می کنند و کاربران کمتری را متعاقباً بدست خواهید آورد. پس اگر فعالیت بیشتری داشته باشید مشتریان بیشتری را کسب خواهید نمود.




    1. بازاریابی در رسانه های اجتماعی ارتباطی به سرمایه ندارد. برخی از برند ها دارای بودجه ی تبلیغاتی بیشتری نسبت به دیگر رقبای شان می باشند ولی تمام شرکت ها در زمینه ی بازاریابی در شبکه های اجتماعی با بودجه ای و شرایطی کاملا برابر شروع به انجام فعالیت های خود می کنند. از این رو برند هایی که در میان دیگر رقبایشان پیروز می شوند، از تکنیک های هوشمندانه ای استفاده می کنند که به بودجه ارتباطی ندارد. برای مثال ارزش بسیاری برای مخاطبان خود قائل می شوند.



    1. شبکه های اجتماعی بهترین بستر برای خبرسازی در خصوص برند تان محسوب می شوند گاهی اوقات نام برند شما در برنامه های تلویزیونی ذکر می شود و برخی اوقات این اتفاق رخ نمی دهد. ولی اگر به اندازه کافی هوشمندانه رفتار کنید می توانید نام برند خود را در بین اتفاقات مهم روز جای دهید چرا که با استفاده از حضور مستمر و زیرکانه در رسانه های اجتماعی همچون Twitter می توانید برای برند خود خبرسازی نمایید.



    1. بازاریابی در رسانه های اجتماعی باعث افزایش فروش می شود. آیا می دانستید که حدود 70 درصد از بازاریابان مشتریان خود را از طریق فیس بوک بدست آورده اند و همچنین 84 درصد از مدیران اظهار داشته اند که رسانه های اجتماعی در امر تصمیم گیری در خریداری کمک بسیاری می کنند. رسانه های اجتماعی نه تنها موجب دیده شدن نام برند شما می گردند بلکه مخاطبان را ترغیب به خرید می کند. شما می توانید با کد گذاری بر روی محصولاتی که در رسانه های اجتماعی به فروش می روند در نهایت میزان تأثیر آن شبکه ها را بسنجید و به این مسئله پی ببرید که کدام کانال اجتماعی تأثیر بیشتری بر فروش برندتان گذاشته است.



    1. با بهره مندی از این شبکه ها، به شناسایی مشتریان جدید خواهید پرداخت. اگر از کلمات کلیدی استفاده کنید می توانید افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند را بیابید و از آنها به عنوان مشتریان بالقوه یاد کنید.



    1. مشتریان جدیدی ترغیب به خرید خواهند شد.


    با عضویت در برخی از شبکه های اجتماعی می توانید به گروه های مرتبط با حرفه و صنعت تان ملحق شوید و با تأثیرگذاری بر مخاطبان؛ فروش خود را افزایش دهید و برندتان را ارتقا بخشید..


    1. این شبکه ها رایگان میباشند

    یکی از بی هزینه ترین روش ها جهت بازاریابی و تبلیغ برند، استفاده از شبکه های اجتماعی است. ولی باید این مسئله را در ذهن داشته باشید که انتخاب محتوای مناسب و به اشتراک گذاری صحیح مطالب از نظر زمانی بسیار هزینه بر است.


    1. بازگشت سرمایه در تبلیغات شبکه های اجتماعی حتمی میباشد.

    قطعاً هر هزینه ای که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی صرف می شود پس از مدتی موجب برگشت سرمایه به صورت چندین برابر خواهد شد زیرا یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات و جذب مشتریان بیشتر محسوب می گردد.

    تهیه و ترجمه واحد دیتای گروه سمین
    منبع: http://www.contentfac.com
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    پنج گام برای موفقیت در بازاریابی صادرات

    بازاریابی صادرات در حقیقت مترادف با اجرای دقیق فرآیند تدوین شده در قالب یک استراتژی بازاریابی با هدف کسب موفقیت در بازارهای بین‌المللی می‌باشد.
    کم رنگ شدن مرزهای تجارت در جهان امروز، علاوه بر گسترش ارتباطات میان ملت‌ها، توجه به موضوع صادرات را برای همه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به ضرورتی گریزناپذیر تبدیل کرده است.
    این پدیده، درک مفهوم بازاریابی صادرات را برای همه فعالان اقتصادی که در اندیشه رشد بنگاه‌های خود هستند، واجد اهمیت می‌نماید. شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که در اندیشه گسترش بازارهای بین‌المللی برای محصول یا خدمات خود هستند باید ابتدا در مورد ورود به بازار صادرات به قطعیت برسند و سپس در مورد انتخاب مقاصد صادراتی و روش‌های انجام صادرات به مقاصد تعیین شده، جمع‌بندی لازم را به عمل آورند.
    باید توجه داشت که بازاریابی صادرات، تنها به معنی شناسایی خریداران یا واردکنندگان کشور مقصد و ترغیب آنها به ارائه سفارش خرید نیست.
    بازاریابی صادرات در حقیقت مترادف با اجرای دقیق فرآیند تدوین شده در قالب یک استراتژی بازاریابی با هدف کسب موفقیت در بازارهای بین‌المللی می‌باشد.
    عزاز موتیوالا بنیانگذار و مدیرعامل مشاوران بازاریابی IKON هندوستان بر این باور است که دلیل ناکامی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در ورود به عرصه صادرات یا عدم موفقیت آنها در حفظ و گسترش بازارهای بین‌المللی برای محصولات یا خدمات، فقدان برنامه اجرایی برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی بنگاه یا شرکت می‌باشد.
    از این رو شاید بتوان گفت کلید حل معما، یافتن پاسخی برای این پرسش است که برنامه اجرایی برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی چیست.
    برنامه اجرایی برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی، دربرگیرنده مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه بازاریابی صادرات است که اجرای گام به گام و دقیق آنها منجر به کسب موفقیت در آن حوزه می‌گردد. با کمی تساهل و تسامح، می‌توان این اقدامات را در پنج گام کلی به شرح آنچه در ادامه خواهد آمد، بیان نمود. شاید اغراق نباشد اگر گفته شود، اجرای دقیق مراحل زیر می‌تواند منجر به افزایش سود و رشد بازار فروش محصولات یا خدمات شرکت در بازارهای بین‌المللی هدف شود.


    گام نخست: شناسایی بازار هدف
    طبیعتا نخستین گام در بازاریابی صادرات تعیین بازار هدف و مشخص نمودن نیازهای آن بازار است که برای محصولات یا خدمات شرکت ایجاد تقاضا می‌نماید. انتخاب درست کشورهای هدف از میان حدود ۲۰۰ کشور در جهان، برای ارائه محصولات یا خدمات بسیار مهم است. چنانچه بازار هدف و نیازهای آن بازار با دقت تعیین شود، اخذ سفارش برای صادرات محصولات یا خدمات به کشورهای هدف، چندان دشوار نخواهد بود. انجام تحقیقات بازار بین‌المللی برای شناسایی فرصت‌های موجود در بازارهای فرا مرزی، بهترین ابزار برای تعیین بازارهای هدف صادرات است.


    گام دوم: تدوین استراتژی‌های بازاریابی صادرات
    پس از تعیین بازار هدف، گام بعدی، تدوین بسته استراتژی‌های صحیح بازاریابی صادرات شامل استراتژی ورود به بازار، استراتژی جایگاه یابی در بازار، استراتژی محصول یا خدمت، استراتژی قیمت گذاری، استراتژی برندینگ، استراتژی تامین و استراتژی‌های مرتبط با حوزه ترویج می‌باشد.

    بدیهی است که تدوین این بسته استراتژی‌ها با لحاظ کردن نیازهای بازار هدف انجام خواهد شد. نتایج حاصل از انجام تحقیقات بازار بین‌المللی، بنگاه‌ها و شرکت‌ها را در تدوین بسته استراتژی‌های متناسب با نیازها و خواسته‌های بازار هدف، کمک می‌نماید.
    استراتژی‌های بازاریابی در صورتی کارآ و موثر شناخته می‌شوند که شرکت یا بنگاه اقتصادی را در نیل به اهداف تجاری زیر توانمند سازند:
    ۱- انتخاب صحیح بازار هدف به نحوی که تقاضای بالقوه و کشش مطلوب برای خرید محصولات یا خدمات در بازار مذکور موجود باشد.
    ۲- جایگاه شرکت و محصولات یا خدمات آن نسبت به رقبا، برتر و بالاتر باشد.
    ۳- محصولات یا خدمات، پاسخگوی خواسته‌ها و نیازهای خریداران در بازار تعیین شده باشد.
    ۴- قیمت‌گذاری به گونه‌ای صورت گیرد که همزمان برای شرکت و مشتریان، سودآور باشد. به عبارت دیگر، قیمت گذاری در فرآیند ارزش آفرینی توامان برای شرکت و مشتریان، ایفای نقش نماید.
    ۵- در مورد نحوه برندینگ محصول یا خدمت، تصمیم‌‌گیری صحیح انجام شود. (ورود به بازار با برند مشخص یا استفاده از برچسب و عنوان ناشناس).
    ۶- در مورد تامین نیاز مشتریان براساس موجودی انبار یا طراحی و تولید محصول یا خدمت کاملا منطبق بر خواسته مشتری تصمیم درست اخذ شود.
    ۷- پیش‌بینی مشوق‌های صحیح و انگیزاننده و بهره‌گیری مناسب از تکنیک‌های ترویج، به نحوی که در میان خریداران و واردکنندگان کشور هدف، نسبت به شرکت، شناخت مناسب و مطلوب ایجاد شود.
    هر شرکت یا بنگاه اقتصادی در صورت تدوین صحیح بسته استراتژی‌های بازاریابی، می‌تواند با خیالی آسوده وارد بازارهای بین‌المللی شده، نسبت به کسب سهم بازار مناسب و همچنین برخورداری از رشد مطلوب فروش و سود حاصل از صادرات، اطمینان داشته باشد.


    گام سوم: آماده‌سازی ابزارهای ارتباطات بازاریابی
    پس از تدوین استراتژی‌های بازاریابی با در نظر گرفتن نیازهای بازار هدف، گام سوم عبارت از آماده سازی ابزارهای ارتباطی بازاریابی همچون شناسنامه شرکت، نامه فروش( این نوع نامه، به منزله تلاش برای فروش یک نوع محصول خاص یا خط محصول است و بیشتر برای کالاها و خدمات دارای قیمتی بالاتر از حد متوسط، کاربرد دارد.)، کاتالوگ محصول، بروشور، وب سایت و نظایر آن می‌باشد.

    ابزارهای ارتباطی مورد استفاده باید علاوه بر برخورداری از جذابیت لازم، از عنصر آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی نیز بهره بگیرند تا در جایگاه یابی شرکت در بازار هدف و ایجاد انگیزه در مشتریان بالقوه برای برقراری ارتباط با شرکت تاثیرگذار باشند. به عبارت دیگر، کلیه ابزارهای ارتباطی بازاریابی باید ضمن بهره‌مندی از طراحی مناسب، آگاهی بخش، جذاب و حرفه‌ای باشند تا در عین ارائه همه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با شرکت و محصولات یا خدمات آن به مخاطب (مشتری بالقوه یا واردکننده در کشور مقصد)، انگیزه لازم را برای آغاز ارتباط با شرکت در مشتریان بالقوه ایجاد کنند.
    می‌توان گفت که ابزار ارتباط بازاریابی، می‌تواند در نحوه تصمیم‌گیری مشتریان یا خریداران به منظور تامین نیاز خود به محصول یا خدمات از یک شرکت خاص، تاثیر بسزایی داشته باشد.


    گام چهارم: ترویج
    ترویج یکی از بخش‌های چهارگانه (و البته به اعتقاد بعضی از صاحبنظران بازاریابی، پنجگانه) هر آمیزه بازاریابی است که پس از مرحله آماده سازی ابزارهای ارتباطات بازاریابی صورت پذیرفته، نقشی اساسی در بازاریابی صادرات ایفا می‌نماید.
    مهم‌ترین هدف ترویج، آگاه‌سازی مشتریان یا خریداران از ماهیت یک شرکت و محصولات یا خدمات پیشنهادی آن است. به طور کلی هر آمیزه ترویجی از پنج جزء، شامل فروش چهره به چهره، تبلیغات، تکنیک‌های مشوق خرید (مانند کوپن‌های تخفیف و…)، بازاریابی مستقیم و ابزارهای روابط عمومی تشکیل می‌شود که توضیح مشروح هر یک از این اجزا خارج از حوصله این مقال است.

    ترکیب مورد استفاده در هر آمیزه ترویجی باید از لحاظ هزینه، مقرون به صرفه بوده و قادر به تسلیم پیام درست در موقعیت زمانی درست و در مکان درست باشد. آمیزه ترویجی باید مشتری یا وارد کننده در کشور مقصد را به گونه‌ای هدایت نماید که ضمن جلب توجه او به سمت محصولات یا خدمات شرکت، در او انگیزه و علاقه‌مندی لازم برای آغاز ارتباط کاری با شرکت را ایجاد کند. بدون اغراق می‌توان اینترنت را، مقرون به صرفه‌ترین و سریع‌ترین ابزار ترویجی در میان سایر ابزارها و روش‌های موجود در بحث بازاریابی صادراتی نامید.

    بررسی‌های گوناگون نشان‌دهنده این واقعیت است که بیشتر مشتریان یا خریداران برای یافتن تامین‌کنندگان مناسب و برقراری ارتباط با آنها از موتورهای جست‌وجوگر، پورتال‌های تجاری B2B و بانک‌های اطلاعاتی موجود در فضای مجازی استفاده می‌کنند. از این رو، معرفی محصولات یا خدمات شرکت‌ها در موتورهای جست‌وجوگر مطرحی چون گوگل و یاهو یا پورتال‌های تجاری نظیر Alibaba و ArtanBiz حتی شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند فیس بوک، به آنها امکان جلوه گری در یک ویترین عمومی در ابعاد جهانی و بین‌المللی داده، در آگاهی بخشی موثر مشتریان یا خریداران بسیار تاثیرگذار می‌باشد. مشارکت مستقیم در نمایشگاه‌های تخصصی و تجاری یا توزیع کاتالوگ محصولات یا خدمات شرکت در چنین رویدادهایی از دیگر ابزارهای مناسبی است که می‌تواند منجر به برقراری ارتباط رودررو با مشتریان یا خریداران شود.
    گام پنجم: ایجاد درخواست
    دریافت درخواست خرید از مشتریان یا خریداران بالقوه، به منزله آغاز موفقیت در مقوله بازاریابی صادرات و نه پایانی برای آن است. این امر مستلزم بهره‌گیری از بسته ترویجی حرفه‌ای و هدفمند، شناسایی مشتریان یا خریداران بالقوه و نزدیک شدن به آنها می‌باشد. به این منظور باید شناسنامه مشتریان بالقوه یا درخواست‌های خرید قبلی آنها مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا امکان تامین خواسته‌ها و نیازمندی‌هایشان وجود دارد یا نه؟
    متاسفانه یکی از آفاتی که گریبانگیر بسیاری از شرکت‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی در مقوله بازاریابی می‌شود، عدم وجود یک طرح یا برنامه مشخص برای شناسایی و برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. در این حالت شرکت‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی بدون بررسی نوع فعالیت یا نیازمندی‌های مخاطبان اقدام به مکاتبه یا برقراری تماس با آنها می‌نمایند. در نتیجه انبوهی از تماس با مخاطبانی برقرار می‌شود که شاید به هیچ عنوان نیازی به محصولات یا خدمات شرکت نداشته باشند. در بسیاری از مواقع، مشتریان یا خریداران در حال تامین نیاز خود از طریق سایر تامین‌کنندگان هستند، اما در عین حال در پی یافتن منبعی هستند که در فاکتورهایی همچون کیفیت، قیمت و خدمات دارای برتری نسبت به تامین‌کننده موجود باشد یا اینکه به دنبال افزایش تعداد تامین کنندگان می‌باشند. در تماس با چنین مشتریانی باید سعی در تبیین و پررنگ نمودن مزایای رقابتی شرکت و محصولات و خدمات آن نمود تا مشتری نسبت به ارائه درخواست ترغیب گردد.
    بدیهی است که پس از دریافت درخواست خرید، با برقراری ارتباط موثر با مشتری و بهره‌گیری از تکنیک‌های مذاکره می‌توان اقدام به اخذ سفارش از مشتری نمود. مراحل پنجگانه مورد اشاره در این نوشتار، با یکدیگر مرتبط بوده و در صورتی منجر به نتیجه مطلوب می‌گردد که هر یک به درستی انجام گیرد. نباید فراموش کرد که بازاریابی صادرات فرآیندی پیوسته و دائمی است که با در نظر گرفتن الزامات زمانی و شرایط کلی حاکم بر بازار و اقتصاد در عرصه بین‌المللی می‌توان مراحل گوناگون آن را مورد بازنگری قرار داد.
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 123 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 26

موضوعات مشابه

  1. به لیست کارهایتان نشان دهید رئیس کیست
    توسط SARA در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/28, 20:14

مجوز های ارسال و ویرایش