ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    در جمع‌های کاری چطور باید رفتار کنیم؟

    شما احتمالا به خوبی از وظایف شغلی خود آگاه هستید، ولی برای بقای کارتان این فقط کافی نیست. اینکه در یک جمع کاری چطور باید رفتار کرد، اهمیت ویژه‌ای دارد. مثلا آیا می‌دانید این روزها پوشش مناسب در محیط کاری چیست؟ یا اینکه هنگام صرف غذا در یک قرار کاری، چه موقع باید طرف مقابل را به سفارش غذا ترغیب کرد؟ و یا اگر در ملاقات‌ها، نام فرد مهمی را فراموش کردید، چه کار باید کنید؟ پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

    پوشش



    نوع لباس و ظاهر افراد، بی‌تردید توجهات را جلب می‌کند. بر خلاف باور رایج، طرز لباس پوشیدن افراد در منازعات اقتصادی، جدی‌تر و قاطعانه‌تر است زیرا افراد باید محکم و حرفه‌ای به نظر برسند.
    همیشه باید متناسب با سن، موقعیت شغلی و فرم بدن لباس بپوشید. فرم و ویژگی‌های بدن خانم‌ها در تعیین اینکه چه بپوشند، تأثیرگذار است. سادگی و تواضع را فراموش نکنید چون هرگز از مد نمی‌افتد.
    کار آقایان ساده‌تر است، تنها باید از میان چند کت‌وشلوار و کراوات، یکی را انتخاب کنند. مردان باید با توجه به طرز لباس پوشیدن همکاران و مشتریان خود، سعی کنند خوش‌پوش‌تر از آنها به نظر برسند. اگر تردید دارید و نمی‌دانید چه دوست دارید، یکی از خوش‌پوش‌ترین همکارانتان را به ناهار دعوت کنید و از او بخواهید در خرید لباس به شما کمک کند. لباس خوب، بی‌شک گران تمام می‌شود، پس غیرمنطقی نیست اگر تنها تعداد محدودی لباس با کیفیت بالا داشته باشید.
    در مواقع غیررسمی می‌توان به روش‌های گوناگونی لباس پوشید. یک ژاکت همراه با پیراهن یقه‌باز سفید یا صورتی با شلوار خاکستری، ظاهر مناسبی برای آقایان است. بهتر است برای مواقع ضروری که یک ملاقات‌کننده مهم از راه می‌رسد، یک کراوات قرمز یا آبی همراهتان باشد. پوشیدن تی‌شرت‌های خاکی لک‌دار با لوگوهای شرکتیِ رویشان، خیلی قدیمی و از مد افتاده است.
    برخی معتقدند اشکالی ندارد که با کفش ورزشی به محل کار بروند. خوب، آنها در اشتباهند. یک جفت کالج شیک بپوشید و کفش ورزشی را برای دویدن نگه دارید. تا پیش از آخر هفته‌ها، جای صندل‌هایتان در کمد لباس امن است. بهتر است پاها پوشیده باشند، پوشیدن صندل با جوراب هم مخصوص توریست‌هاست، نه بازرگان‌ها و کاسب‌ها.

    صرف غذا







    اگر با همکاران یا مشتری(ها) قرار شام دارید، از پیش به جای نشستن هر شخص فکر کنید. متأسفانه در قرارهای کاری به ندرت به این مسئله توجه می‌شود. وظیفه‌ی میزبان است که جای هر کس را تعیین کند، این موجب می‌شود که مهمان‌ها نگرانی انتخاب یک جای نامناسب را نداشته باشند. مهمان‌ها باید در جایی که برایشان تعیین شده بنشینند. تغییر جا و از این میز به آن میز رفتن، نشانه‌ی بی‌ادبی است.
    میزبان باید از پیش به پیشخدمت تأکید کند که نخست سفارش مهمان‌ها و در آخر سفارش او را بگیرد. اگر میزبان به طور مشخص اشاره کند «باقالی‌ پلوی اینجا فوق‌العاده است!»، مودبانه است که مهمان‌ها همان مورد را سفارش دهند. هنگامی که تنها یک نفر مایل به صرف پیش‌غذا است، ادب حکم می‌کند که او هم از سفارش خود صرف نظر کند. این امر در مورد دسر هم صدق می‌کند. بی‌ادبانه و موقعیت ناخوشایندی است که در میان یک جمع، تنها یک نفر مشغول خوردن «ژله» باشد در حالی که دیگران منتظر او هستند. هنگام سفارش غذای اصلی، فورا به سراغ «آبگوشت بزباش» نروید، با توجه به قیمت غذاها، غذایی با قیمت متوسط انتخاب کنید.
    نکات بسیاری درباره‌ی آداب غذا خوردن در جمع وجود دارد. مرتب از دستمال استفاده کنید تا لیوان آب‌تان چرب نشود. اگر چند قطره آب روی میز ریختید، آن را تمیز کنید. چنانچه ناخواسته چیزی روی لباس یکی از همراهان ریختید، ادب حکم می‌کند هزینه شست‌وشو را تقبل کنید. اگر احساس کردید چیزی بین دندان‌هایتان گیر کرده است، پوزش بخواهید و به دست‌شویی بروید. یک بار من خانمی را دیدم که با سوهان ناخن، دندان‌هایش را تمیز کرد! با خودم فکر کردم «این آدم از کدام جنگل فرار کرده است؟!»
    لقمه‌های بزرگ بر ندارید و اگر برداشتید تا پیش از پایان بلع صحبت نکنید. اگر در این میان کسی سؤالی از شما پرسید، وظیفه‌ی اوست که عذر بخواهد و طرف صحبتش را عوض کند.
    مؤدبانه‌تر است که هنگام صرف غذا، آقایان کت‌شان را در نیاورند، مگر اینکه میزبان این کار را بکند. پیشنهاد شریک شدن در غذا را ندهید. افراد باید از مصاحبت با یکدیگر و از غذایشان لذت ببرند و همچنین از رفتار و برخورد خوب دیگران.


    شما؟!





    برای همه‌ی ما پیش آمده است که گاهی نام شخصی را که نباید، فراموش کرده‌ایم. دفعه‌ی بعد که این اتفاق افتاد، صادقانه آن را بیان کنید؛ با جمله‌ای مانند «این روزها خیلی فراموشکار شده‌ام! اسم شما را به یاد نمی‌آورم!» معمولا طرف مقابل لبخندی می‌زند و نامش را به شما می‌گوید. اگر دیگران درباره‌ی نام شما تردید داشتند، راهنمایی کردن آنها به شما بستگی دارد. یک بار من رئیس شرکتی را به همراه همسرش به دیگران معرفی کردم، اما نام همسر سابق او را به کار بردم. آن دو به حدی متعجب شدند که اشتباه مرا اصلاح نکردند. نخستین معرفی، اشتباه من بود، اما در مورد معرفی دوم و سوم و چهارم، آن مدیر و همسرش مقصر بودند که هیچ حرفی نزدند.
    سعی کنید فرد خاصی را از جمع جدا نکنید. از آن دسته افرادی نباشید که به عضو تازه‌وارد گروه بی‌توجهی می‌کنند یا درباره‌ی دیگران سخن‌چینی می‌کنند. بهتر است به دیر رسیدن و تا دیروقت ماندن معروف نشوید.
    رفتار و برخورد مناسب بیش از هر چیز ناشی از آگاهی از آنچه در اطرافتان می‌گذرد و داشتن واکنش مناسب است.




    برگرفته از: cio.com



    https://www.chetor.com/13658-%d8%af%...c%d9%85%d8%9f/
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

مجوز های ارسال و ویرایش