هیچ‌گاه برای تحقیق بخشیدن به رؤیاها و تبدیل‌شدن به یک کارآفرین زود یا دیر نیست. موفقیت در همه سنین به دست آمدنی است، از سام والتون گرفته که والمارت را در ۴۴ سالگی به راه انداخت تا موزیا بریج که در ۱۲ سالگی، ۱۵۰٫۰۰۰ دلار از شرکت خود، موسبو، به دست آورد. حال که دیدیم کارآفرینی مرز و محدودیتی نمی‌شناسد و هرکسی می‌تواند آن را پی بگیرد، خواهیم گفت که چرا اگر این کار را در دهه سوم زندگی‌تان آغاز کنید مزایای بسیاری خواهد داشت، مخصوصاً اگر بخواهید سراغ راه اندازی کسب و کار اینترنتی بروید:

۱-وقتی جوان هستید تعهدات کمتری دارید

بگذارید کمی صادق باشیم: همه ایده‌ها به موفقیت نمی‌رسند و پول‌ساز نمی‌شوند. کسب‌وکارهای اینترنتی جدیدی هرروز شروع به کار می‌کنند و تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها موفق می‌شوند. درصورتی‌که کسب‌وکارتان از بین برود، از نو شروع کردن بدون مسؤولیت‌های مالی و تعهداتی که بیشتر افراد بزرگ‌سال با آن مواجه هستند، آسان‌تر خواهد بود.

۲-تا مدت‌ها ازلحاظ مالی تأمین خواهید بود

یک کسب‌وکار اینترنتی می‌تواند توسعه یافته و به یک منبع درآمد ثابت و تقریباً خودکار تبدیل شود. درواقع، چندین راه برای ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که در سال درآمدی ۷ رقمی خواهند داشت. تصور کنید می‌توانید دهه سوم زندگی خود را این‌گونه بگذرانید که کسب‌وکاری اینترنتی و موفق ایجاد نمایید و درحالی‌که کارهای جدیدی را آغاز می‌کنید و منابع درآمدی بیشتری به داشته‌های خود می‌افزایید، این کار برای شما درآمدزایی کرده و از آن کسب پول می‌نمایید.

۳-سریع‌تر به رشد و بلوغ فردی خواهید رسید

هیچ‌چیز سریع‌تر از داشتن مسؤولیت‌های یک کسب‌وکار موجب نمی‌شود کسی به پختگی برسد. قوانین کسب‌وکار با سن تغییر نمی‌کنند. کسی که در ۵۰ سالگی کسب‌وکاری راه می‌اندازد با همان خطرها و مسؤولیت‌هایی مواجه است که افراد در ۲۰ سالگی مواجه می‌شوند. مدیریت یک کسب‌وکار درس‌های بسیاری در زندگی به شما می‌دهد و هرچه در سن پایین‌تری این درس‌ها را بیاموزید، زودتر به کمال خواهید رسید.

۴- از طریق فضای مجازی می‌توانید در همه جای دنیا کار خود را انجام دهید

سال گذشته مقاله مشهوری در سایت تریلیست منتشر شد که به‌صورت ویروسی همه‌جا پخش شد و در آنجا چندین دلیل آورده شده بود که چرا شما باید در دهه سوم زندگی‌تان کار خود را رها کرده و به سفر بروید. این دلایل از تجربه کردن دنیای واقعی گرفته تا حسرت نخوردن در سنین بالاتر به خاطر نرفتن به این سفرها را شامل می‌شد. واقعا نیازی نیست کار خود را متوقف کرده و خرد خرد پول جمع کنید تا به سفر دور دنیا بروید. اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را از هر گوشه جهان مدیریت کنید.مدیریت چنین کسب‌وکاری در سواحل کاستاریکا سخت‌تر از انجام این کار در آپارتمانی در نیویورک نخواهد بود و شما همان مشکلات و چالش‌هایی را خواهید داشت که هر کارآفرینی با آن‌ها مواجه می‌شود؛ اما این گزینه که کار را در هرجایی یا در حین مسافرت انجام دهید، عین واقعیت است. شما الزاماً چنین آزادی‌ئی را در ۳۰ یا ۴۰ سالگی نخواهید داشت.

۵- برای شروع، تعهدات مالی و مخارج کمتری خواهید داشت

پیش از رونق اینترنت و تجارت الکترونیک، راه‌اندازی کسب‌وکار در ۲۰ سالگی بسیار سخت بود. دستیابی به وام‌های بانکی، اعتبار و اجاره املاک برای جوانانی که می‌خواستند کارآفرین باشند، به‌آسانی امکان نداشت.
با مقایسه کسب‌وکارهای اینترنتی با کسب‌وکارهای سنتی و غیر اینترنتی متوجه می‌شویم که کسب‌وکارهای اینترنتی مخارج کم‌تری داشته و تعهدات مالی کمتری نیز ایجاد می‌کنند. این امر موجب می‌شود کارآفرینان جوان پس از دوران کالج بتوانند به رؤیاهایشان تحقق بخشند یا حتی همگی کالج را ترک کنند.


راه اندازی کسب و کار اینترنتی ؛ پیشنهادی برای 20 تا 30 ساله ها