در هنگام شروع یک استارت آپ جدید به یاد داشتن این شش نکته به شما کمک می کند.


  1. ارزیابی بازار

در مورد نیازهای بازار تحقیق کنید و آنها را بشناسید و همچنین بدانید چگونه امروزه این نیازها باعث رضایت بخشی می شوند. بازیکنان اصلی چه کسانی هستند؟ محصولات و سرویس های موجود چه هستند؟ قیمت های فعلی چیست؟ اگر شما محصول یا سرویس جدیدی را راه اندازی می کنید، کمی تحقیقات بازاری برای ارزیابی میزان بازار و احتمال موفقیت انجام دهید. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که همه چیز را در مورد مشتری های آینده کسب و کار خود می دانید.

  1. طرح کسب و کار

اطمینان حاصل کنید که یک طرح کسب و کار دارید که استراتژی شما را بیان می کند و اینکه چگونه می خواهید آن را اجرا کنید. طرح کسب و کار شما باید شامل یک خلاصه اجرایی، ارزیابی بازار، توضیحات جزئیات محصول / سرویس، جزئیات فروش و بازاریابی، تجزیه و تحلیل رقابتی، جزئیات عملیات / تولید، سازمان های شرکتی و منابع انسانی، امور مالی، سرمایه و پیش بینی ها، خلاصه ای از خطرات کاری، سرمایه گذاری و منابع مربوط به اطلاعات و تحقیقات. طرح کسب و کار شما باید کامل و روشن باشد. نیازی نیست لزوما طولانی باشد، اما باید جامع بوده و تمام زوایای مهم کسب و کار شما را مورد توجه قرار دهد.

  1. تیم شما

اعضای تیم تان را با انتخاب افراد مناسب تشکیل دهید. این تیم شامل شرکا، کارکنان، اعضاء مستقل، مشاوران و … خواهد بود. نتایج از طریق “مردم” به دست می آید. اینکه چقدر گروه خوب باشد و نحوه هدایت و مدیریت تیم، کلیدی برای موفقیت استارت آپ جدید شما است.

  1. منابع سرمایه

اطمینان حاصل کنید که برای کسب و کار، سرمایه مالی مناسب در اختیار دارید. چه منبع سرمایه، پول شما باشد و چه قرض گرفته شده باشد (معمولا ترکیبی از این دو است)، شما باید با یک ریسک جدید اقدام به جمع آوری سرمایه کافی بنمایید.

  1. اصول

اصول اولیه مانند فرم حقوقی کسب و کار (مالکیت، شراکت یا مشارکت)، توافقنامه سهامداران، امتیازنامه و حق تکثیر، ثبت (نام نویسی) شغل، حفاظت از نام تجاری خود، مقررات محلی، و غیره را تا جایی که امکان دارد نادیده نگیرید. من همچنین انتخاب یک وکیل، حسابدار و مشاور کسب و کار برای رایزنی با شما در هنگام شروع کسب و کارتان، توصیه می کنم.

  1. مسائل شخصی و خود ارزیابی

این آخرین مورد به ندرت توسط کارشناسان ذکر شده است، اما به نظر من بسیار مهم است. آیا شما جرات کافی برای راه اندازی کسب و کارتان را دارید؟ با ریسک جدیدی که انجام می دهید، زمان های سختی نیز پیش روی خود خواهید دید. هیچ تضمینی برای درآمد وجود ندارد و جریانات مالی نیز بالا و پایین بسیار دارد. اگر شروع به انجام یک کسب و کار کوچک کنید، ممکن است در این راه “تنها” نیز باشید. در حالی که این مسائل “شخصی” هستند، اما بسیار مهم اند. بهتر است برای پیشبرد و پیشرفت در کارتان به این سوالات جواب دهید. وب سایت BDC یک راهنمای راه اندازی دارد که یک مرور کلی از روند راه اندازی از الف تا ی ارائه داده است که شامل لینک هایی به ابزارهای آنلاین و سایت هایی است که ممکن است مفید باشد. منبع خوب دیگر پرسیده سوالاتی از دو یا سه نفر دیگر که کسب و کاری راه انداخته اند می باشد تا در صورت امکان تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارند.


6 نکته هوشمندانه برای مدیریت یک استارت آپ - مجله فرد