چگونه می توان اطمینان سازی کرد و انگیزه کارکنان در سازمان را در سطح بالایی نگه داشت.

ایجاد فرهنگ اعتماد و انگیزه در هر کسب و کار، راهی دو سویه است که عمدتا براساس روابط، ایجاد می شود.
ایجاد فرهنگ اطمینان و انگیزه در هر کسب و کار، راهی دو سویه است که عمدتا بر مبنای روابط ایجاد می شود. کارکنان و مدیران باید هر دو به گفتمانی باز در هیئت مدیره متعهد باشند. این ممکن است در سخن، اسان به نظر آید اما در عمل بسیار دشوار است. به عنوان مثال در حالی که ستایش موفقیت آسان است اما مشخص نیست که تیم چگونه برای بررسی مشکلات باید عمل می نماید.
هدف باید ایجاد مباحث جامع و صادقانه باشد حتی اگر مخالفت هایی هم وجود دارد. به این خاطر است که روند کار از طریق این عدم توافق ها برای داشتن فرهنگ سالم در محیط کار و رعایت اصول اخلاقی، ضروری است
مهم نیست که ساختار شرکت شما یا روش کار صنعت شما چگونه است، چرا که در این جا اصول مهمی که بستر همه ارتباطات برای ایجاد جوی آکنده از اعتماد و انگیزه بالا است فراهم شده است.
کارکنان: صحبت و گفتمان با مقامات سازمان
هر کسب و کاری برای کسب موفقیت، نیازمند مشارکت کامل همه کارکنان است از این رو به خاطر داشته باشید که نظر شما نیز مهم است این به خصوص زمانی صحت دارد که نگرش شما با نگرش همکارانتان متفاوت باشد. از مخالف بودن نهراسید. نقش خاص شما در سازمان به شما دیدگاهی منحصر به فرد داده که از زاویه ای جدید به موضوعات بنگرید و به حل سریع تر مسائل احتمالی کمک نمایید. من خودم این مسئله را در گذشته در شغل خود تجربه نمودم. شرکتی که من در آن زمان در آن کار می کردم استراتژی جدیدی را مطرح نمود. من می دانستم که این استراتژی نیازمند بهبود جدی است و اگر همان طور که تجسم می شد در سازمان اجرا شود مشکلات زیادی به بار می آورد. هر چند در خصوص بیان نگرانی خود نزد همکارانم که در رتبه بالاتری نسبت به من قرار داشتند کمی عصبی بودم اما توصیه های من در نهایت، موجب بهبود طرح کلی سازمان شد. این تجربه به من اعتماد به نفسی داد تا نظرات خود را باز هم به اشتراک بگذارم و اکنون سال هاست که وظیفه رهبری سازمان ها را بر عهده دارم. من اهمیت پرورش روابط باز از بالا به پایین را درک نموده ام.
مدیریت تشویق دیده گاه های متفاوت
شما به عنوان رهبر، قدرت بیشتری برای ایجاد محیطی دارید که در آن همکارانتان می دانند که صدایشان شنیده می شود و به نظر آن ها اهمیت داده می شود. بخش عمده این امر شامل پذیرش دیدگاه های متفاوتی است که مزایایی دو چندان برای کسب و کار شما دارد: چرا که به افراد این اطمینان را می دهد که نظراتشان ارزشمند است و احساس وفاداری در آن ها ایجاد می کند. به علاوه مشوق تفکر بحرانی در مراحل کسب و کار تمامی سطوح است. زمانی که این فرهنگ باز ایجاد شد و به درستی مورد تشویق قرار گرفت، مشکلات مورد بررسی قرار می گیرند یا حتی از ظهور آن ها پیشگیری می شود چرا که شما مراحلی برای مراقبت و حفاظت بهتر از سازمان را تعیین نموده اید.

مدیریت: شناخت رسمی، راهی طولانی در پیش دارد
تعادل، از بسیاری از جنبه های یک کسب و کار، عامل اصلی به حساب می آید و برای ایجاد فرهنگ مبتنی بر اعتماد، لازم است. همان طور که کارکنان باید بتوانند با مدیر خود، روابطی صادقانه برقرار نمایند تا مسائل راه حل کنند، باید موفقیت ان ها به شکلی گسترده نیز شناسایی گردد. من تئوری H2O+beaut را با ایجاد پاداش water walker عملی نمودم. این برنامه، افراد یا گروه هایی را براساس نام نویسی همه اعضای تیم در سازمان شناسایی می کند که ارزش های H2O+beaut را سرمشق خود قرار داده اند. سنت هایی از این دست، ابزاری برای ایجاد انگیزه بالا در کارکنان است چرا که به هر کس نشان می دهد که پیشرفت او در کل سازمان، قابل درک و ستایش است.

کارکنان: مشارکت در سنت های مهم و حائز اهمیت water walke، زائیده افکار تیم رهبری بوده و اعتبار بخشی آن از طریق مشارکت، برای کارکنان، بسیار مهم بود. این گونه سنت ها موید ارزش افراد یا گروه ها در مقابل همتایان یا مافوق آن هاست اما نیازمند نقش صادقانه و مشتاقانه نیروی کار برای رسیدن به اهداف خود نیز هست.
در نهایت، هر عضو سازمان این قدرت را دارد که فرهنگی مبتنی به اعتماد و ارتقاء انگیزه میان همکارانش ایجاد نماید. رهبران ممکن است فرهنگ را از طریق سنت های مثبت و نظرات قوی اعمال کنند اما دوام وجود یک فرهنگ باز و حمایت کننده دو سویه بدون حمایت کارکنان، تضمین شده نیست. اگر افراد در هر سطحی از سازمان، نظرات خود را با اعتماد بیان کنند و احترامی برابر برای سنت های مهم داشته باشند فرهنگ در بلند مدت، پایدار خواهد ماند.



ترجمه از منبع : entrepreneur

اطمینان سازی و ایجاد انگیزه در کارکنان - مجله فرد