با راه‌اندازی کسب‌وکار برای خودتان ممکن است با شدیدترین نوسانات و تغییرات احساسی مواجه شوید، و در تمام مدت به این فکر کنید که آیا این وضعیت مهیب به پایان می‌رسد یا خیر؟‌ هر کسی می‌تواند کسب‌وکاری را آغاز کند، اما حفظ و توسعه‌ آن قطعا دشوارتر است. وقتی شرکتی با چالش‌هایی مواجه می‌شود و روزهای سختی را می‌گذراند (و همیشه هم چنین می‌شود)، این علاقه و تعهد شماست که درنهایت کسب‌وکارتان را از این وضعیت بیرون می‌آورد. اگر واقعا به کارتان علاقه‌ای نداشته باشید، مشتریان‌، اعضای تیم، مشاوران و سرمایه‌گذاران‌ شما می‌توانند این مسئله را حس کنند.
به همین دلیل است که تمرکز بر ماموریت‌تان بیش از هر چیزی حائز اهمیت است. این کار شما را قادر می‌سازد سریع‌ترتصمیم بگیرید و کمک می‌کند در نوسانات و تغییرات، شرایط را اداره کنید.

در این مقاله سه مرحله ذکر شده که کمک می‌کند علاقه‌ خود را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کنید:
مرحله اول: آیا به قدر کافی می‌دانید؟ اگر نه، پرسیدن را آغاز کنید. شما علاقه‌ای دارید و می‌خواهید کسب‌وکاری را آغاز کنید! آیا درباره این صنعت به قدر کافی اطلاعات دارید؟ با داشتن پیش‌زمینه و معلومات، شما از تغییرات جلوتر خواهید بود، و می‌توانید با تولید محصولات، ایجاد پایگاه مشتریان، و ایجاد چشم‌اندازی برای شرکت، کارها را پیش ببرید.

اگر ایده‌ فوق‌العاده‌ای دارید، اما برای شروع کار به قدر کافی با آن حوزه آشنایی ندارید، از شبکه‌ خود استفاده کنید. با افرادی صحبت کنید که در صنعت شما کسب‌وکاری را آغاز کرده‌اند. صحبت با آن‌ها به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری پیش بروید. این کار همانند تشکیل گروه مشاوران غیررسمی‌ از افرادی است که از مسیری مشابه آن‌چه شما در ابتدای راه آن قرار دارید، عبور کرده‌اند.
وقتی من NatureBox را با دوست دانشگاهی‌ام کن چن (Ken Chen) آغاز کردم، غذا یکی از علایق ما بود، اما واقعا چیز زیادی درباره‌ مدیریت یک کسب‌وکار غذایی نمی‌دانستیم. ما شبکه‌سازی را آغاز کردیم و درباره ایده خود با مبتکران صنعت‌های ادویه و چاشنی بحث کردیم تا بینش خود را افزایش داده و استراتژی‌ها، نکات و فوت و فن‌هایی را برای اداره‌ موفق یک شرکت غذایی یاد بگیریم.

مرحله دوم: کار را شروع کنید. برای شروع، واقعا هیچ راهی بهتر از شیرجه زدن با سر در کار نیست. در ابتدا، ممکن است برنامه‌ خود را دقیقا نتوانید اجرا کنید، و احتمالا تغییرات قابل‌توجهی در طرح خود ایجاد کنید. اما منفعت آغاز کسب‌وکاری که بر اساس علایق شما انتخاب شده است این است که می‌دانید چرا به آن کار مشغولید و راحت‌تر می‌توانید بر مشکلاتی که در طول کار اتفاق می‌افتند، غلبه کنید. این تمایل عمیق و شوق شماست که باعث می‌شود همچنان باانگیزه و علاقه‌مند به محصولات‌تان باقی بمانید.
من و کن وقتی اولین وب‌سایت NatureBox را ساختیم، هر دو تمام وقت به کارهای دیگری مشغول بودیم.
ما از عکس‌هایی برای محصولات‌مان استفاده می‌کردیم که با تلفن‌های همراه‌مان گرفته بودیم. می‌خواستیم ببینیم آیا بازاری برای تحویل تنقلات مغذی درب خانه‌ها وجود دارد یا خیر، و فورا متوجه شدیم که چنین فرصتی وجود دارد زیرا در یک آخر هفته بیش از ۱۰۰ نفر ثبت‌نام کردند. بعد باید تصمیم می‌گرفتیم که آیامی‌خواهیم اولین سفارشاتمان را بفرستیم یا پول مشتریان را پس دهیم و این را اولین آزمایش موفق خود در نظر بگیریم. اینجاست که شیرجه زدن بسیار مهم است. واقعا برای انجام کارها هیچ‌وقتی بهتر از الان وجود ندارد.

مرحله سوم: افرادی را پیرامون خود جمع کنید که چشم‌اندازی مشابه شما دارند. این مسئلهکه همه افراد در NatureBox داستان جالب توجهی درباره‌این‌که چه‌طور غذا زندگی‌شان را شکل داده است دارند، اتفاقی نیست. خودم که به شخصه ماجرای شخصی کاهش وزن داشتم، یا مثلا اعضای دیگر تیم تجربه‌ غذایی از کار حرفه‌ای قبلی‌شان، یا پیش‌زمین‌های از بزرگ شدن در یک محیط کشاورزی داشتند. ما افراد را بر اساس این تجارب مشترک استخدام می‌کنیم، زیرا این تجارب به شکل‌گیری کسب‌وکار ما کمک می‌کنند.
از آنجا که در آغاز کار، ساعت‌های طولانی و روزهایی سخت در انتظار شما است، انگیزه شخصی و داشتن ارزش‌های مشابه و مشترک با همکاران‌تان شما را در این دوران یاری خواهد کرد. این اشتیاق به تجربه خوشایند مشتریان تبدیل خواهد شد. و این همان چیزی است که کسب‌وکار شما را می‌سازد.
تبدیل علاقه‌تان به کسب‌وکاری موفق نه‌تنها شما را قادر می‌سازد حین انجام کاری که عاشق آن هستید کسب درآمد کنید، بلکه به شما کمک می‌کند موفقیت ماندگاری داشته باشید. از آن مهم‌تر، داشتن اشتیاق، به گرفتن تصمیماتی که در درازمدت به نفع مشتریان و شرکت شما است، کمک بزرگی می‌کند؛ تصمیم‌هایی که به پایداری و دوام برندتان کمک می‌کند.



فایل صوتی:
۹.۹۴MB


www.entrepreneur.com
چگونه اشتیاق خود را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کنیم ( همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir