هر پست وبلاگ، نوعی تلاش برای ایجاد اعتماد در خواننده است.


  • اگر خواننده به شما اعتماد نداشته باشد، از شما خرید نخواهد کرد.
  • اگر خواننده به شما اعتماد نداشته باشد، گفته‌های شما را باور نخواهد کرد.
  • اگر خواننده به شما اعتماد نداشته باشد، به مشتری دائمی شما تبدیل نخواهد شد.

بنابراین هر بار که قصد نوشتن پست وبلاگی را دارید، باید به موضوع بسیار مهم اعتماد توجه داشته باشید. اما چه‌طور باید اعتماد مخاطب را جلب کنید؟ فرآیند اعتمادسازی چگونه است؟ در این مقاله فهرستی از ۱۱ جمله را تهیه کرده‌ایم که ثابت شده است در اعتماد‌سازی موثر هستند.
باید به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید صرفا با چند کلمه اعتماد آفرین، انتظار داشته باشید که خوانندگان به‌طور خودکار به شما اعتماد کنند. بلکه باید از عوامل دیگری که جلب‌کننده اعتماد آن‌ها هستند هم استفاده کنید؛ مانند توضیحات مفصل، لحن قاطع، خروجی منسجم، کیفیت بالا، نشانه‌های اجتماعی و خوشنامی.
در کنار این موارد، می‌توانید کلمات و جملاتی را اضافه کنید که باعث می‌شود اعتماد مخاطب به شما بیشتر شود.

چگونه از فهرست کلمات اعتمادساز استفاده کنیم؟
کلمات و عبارات این فهرست، صرف‌نظر از روش استفاده شما از آن‌ها، باعث می‌شود اعتماد کاربران به وبلاگ شما بیشتر شود.
به خاطر داشته باشید که قرار است از این کلمات در وبلاگ خود استفاده کنید. ما ضمن مطالعه‌ای که در مورد اعتمادسازی وبلاگ‌ها انجام دادیم متوجه شدیم که اعتماد بیش از هر چیز به کیفیت محتوا بستگی دارد. جف بولاس (Jeff Bullas) طی یک نظر سنجی از مردم پرسید: «آیا وبلاگ‌ها به‌تنهایی می‌توانند به اعتبار یک وب‌سایت اضافه کنند؟» تعداد بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، به این پرسش پاسخ مثبت دادند.



زمانی که او بررسی‌های عمیق تری را آغاز کرد و عوامل خاصی را که به اعتبار سایت اضافه می‌کنند مورد مطالعه قرار داد، دریافت که « کیفیت محتوا » اولین مورد در فهرست این عوامل است.



بولاس با بررسی‌های بیشتر متوجه شد که محتوای بی‌کیفیت، اصلی‌ترین عامل تخریب اعتبار بلاگ است. بنابراین همه‌چیز بستگی به محتوا، کیفیت و «اعتمادپذیری» آن دارد. نتیجه گیری منطقی این ماجرا این است که کلمات و عبارات خاصی که در وبلاگ خود از آن استفاده می‌کنید، به افزایش اعتماد مخاطب کمک می‌کند. این کلمات به شما هم کمک می‌کنند تا از طریق پست‌های وبلاگ خود به آن سطح از موفقیت که مورد نیازتان است دست پیدا کنید. در اینجا شیوه استفاده از این کلمات و عبارات را بیان می‌کنیم:


  • این کلمات را به انتهای مطلب اضافه کنید. راجر دولی (Roger Dooley) که مطالبی را در مورد بازاریابی عصبی می‌نویسد، در این باره می‌گوید: «یک جمله کوتاه در انتهای آگهی می‌تواند باعث افزایش چشمگیر میزان اعتماد مشتریان به شما شود. شاید باور نکنید، ولی این حقیقت دارد. محققان دریافته‌اند که قرار دادن جمله ... در پایان یک آگهی برای یک شرکت خدمات خودرو باعث شده است میزان اعتماد به این شرکت ۳۳ درصد افزایش پیدا کند.» هر چه بیشتر از این کلمات استفاده کنید، اعتمادپذیری پست وبلاگ شما بیشتر می‌شود.



  • این کلمات را در سرتاسر متن به‌صورت پراکنده استفاده کنید. این کلمات، مجزا هستند و می‌توانید در تمام متن آن‌ها را پراکنده کنید تا حسی حاکی از اعتماد نسبت به کل متن در مخاطب ایجاد شود. این کلمات را به بخشی از واژگان روزمره خود تبدیل کنید. بدین ترتیب زمانی که مقاله‌ای می‌نویسید، بهتر می‌توانید اعتماد خوانندگان را به خود جلب کنید.

۱ـ اعتماد
تعجبی ندارد که خود کلمه «اعتماد»، باعث اعتمادسازی می‌شود. اگر می‌خواهید کسی به شما اعتماد کند، کافی است به او بگویید که می‌تواند به شما اعتماد کند.
در اینجا چند روش برای تاثیرگذاری روی حس اعتماد مخاطب را مشاهده می‌کنید، اما صریح‌ترین روش برای این کار، خود کلمه «اعتماد» است. می‌توانید از این کلمه به روش‌های مختلفی استفاده کنید:

  • به ما اعتماد کنید
  • به ما اعتماد کنید
  • به داده‌های ما اعتماد کنید
  • به تحقیقات ما اعتماد کنید
  • ما قابل‌اعتماد هستیم
  • همه به ما اعتماد دارند

۲ـ قیمت منصفانه
هنگام بحث در مورد قیمت‌گذاری، به خوانندگان بگویید که برای آن‌ها «قیمت منصفانه‌ای» در نظر گرفته‌اید. همه مشتریان هنگام خرید، مقاومت نشان می‌دهند. از خود می‌پرسند آیا این معامله منصفانه است؟ آیا قرار است پولشان به هدر برود؟ آیا این محصول ارزش این قیمت را دارد؟ به خوانندگان بگویید که قیمت پیشنهادی شما «منصفانه» است. بدین ترتیب اعتماد نسبت به سایت شما افزایش می‌یابد.
طبق تحقیقات راجر دولی (Roger Dooley)، این عبارت باعث شده میزان اعتماد مخاطبان ۷ درصد افزایش پیدا کند.

۳ـ توجه
مردم دوست دارند بدانند که با آن‌ها به‌خوبی رفتار می‌شود. اگرچه آن‌ها صرفا خوانندهی مطالب هستند و به ظاهر غیرفعال اند، اما دوست دارند احساس کنند که مورد احترام هستند، به آن‌ها ارزش داده می‌شود و دارای اهمیت اند. کلمه «توجه» می‌تواند این مفهوم را منتقل کند.
طبق تحقیقات راجر دولی، کلمه «توجه» میزان اعتماد مخاطب را ۱۱ درصد افزایش داده است.

۴ـ رفتار عادلانه
عبارت «رفتار عادلانه» به همان دلایلی که برای کلمه «توجه داشتن» گفته شد، باعث افزایش اعتماد مخاطبان می‌شود. در تحقیقات انجام شده، این کلمه باعث شده میزان اعتماد به وب‌سایت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
«رفتارعادلانه» بسیار کاربرگرا است و تمرکز روی کاربر، برای ایجاد یک تجربه مطلوب ضروری است. برای آنکه کاربر، تجربه خوبی داشته باشد، صرفا طراحی خوب و منوهای کاربردی کافی نیست. بلکه گفتگوی صریح و مستقیم با کاربر در قالب مطالبی که می‌نویسید نقش مهمی در شکل گیری این تجربه‌ایفا می‌کنند.

۵ـ کیفیت
کیفیت یکی از آن کلماتی است که به افراد اطمینان خاطر می‌دهد. همه ما می‌دانیم وقتی محصول یا خدمت بی‌کیفیتی را دریافت می‌کنیم، چه حسی پیدا می‌کنیم. زمانی که تاکید می‌کنید محصول یا خدمت شما باکیفیت است، می‌توانید اعتماد کاربر را جلب کنید. مطالعات نشان داده که این کلمه توانسته اعتماد کاربران را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

۶ـ شایستگی
اگرچه «شایستگی» کلمه‌ای طولانی است، اما اگر در مطالب خود از آن استفاده کنید معجزه می‌کند. درواقع طبق مطالعات راجر دولی، این کلمه بیشتر از تمام کلمات دیگری که او آزمایش کرده است، به افزایش اعتماد کاربران کمک کرده و اعتماد آن‌ها را ۳۳ درصد بیشتر کرده است.

۷ـ معذرت خواهی
زمانی که برای معذرت خواهی وقت می‌گذارید و برای آن تلاش می‌کنید، مردم بیشتر به شما اعتماد می‌کنند. این مساله در وبلاگ خود من اتفاق افتاده است. وقتی مردم با یک غلط املایی ساده یا یک لینک معیوب مواجه می‌شوند، خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند. در چنین مواقعی، من مشکل را برطرف می‌کنم، عذرخواهی می‌کنم و به کارم ادامه می‌دهم. همین عذرخواهی ساده نشان می‌دهد که شما به کاربران خود اهمیت می‌دهید، فروتن هستید و آن‌قدر شفافیت دارید که به اشتباهات خود اعتراف کنید.

۸ـ تغییر
وقتی به خوانندگان می‌گویید که قرار است تغییراتی انجام دهید، اعتماد آن‌ها به شما افزایش پیدا می‌کند. تغییر، سخت و ناخوشایند است اما تلاش شما را برای بهتر شدن و پیشرفت کردن نشان می‌دهد. جملات ساده و تغییرگرا، اعتمادپذیری شما را افزایش می‌دهد:

  • «متوجه شدیم که بعضی از مقالات قبلی ما فاقد توضیحات کافی بوده‌اند. بنابراین تصمیم گرفتیم تغییراتی را اعمال کنیم. از ماه اکتبر به بعد، تمامی مقالات ۲.۰۰۰ کلمه‌ای یا کوتاه‌تر خواهند بود و تیمی متشکل از سه ویراستار، آن‌ها را ویرایش خواهند کرد.»
  • «متاسفانه مدیر بازاریابی شرکت ما عوض شده است و قصد داریم ساختار کلی شرکت را تغییر دهیم تا بتوانیم خدمات بیشتری به مشتریان ارائه کنیم.»


۹
ـ هرگز
کلمه «هرگز» کلمه‌ای منفی است اما وقتی برای اهداف مثبت استفاده می‌شود می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر اعتمادپذیری وبلاگ شما بگذارد. در اینجا نمونه‌هایی از کاربرد کلمه «هرگز» را مشاهده می‌کنید:

  • هرگز منتشر نمی‌کنیم
  • هرگز به اشتراک نمی‌گذاریم
  • هرگز توضیح اشتباه نمی‌دهیم
  • هرگز گران نمی‌فروشیم
  • هرگز شما را ترک نمی‌کنیم
  • هرگز قطع نمی‌شویم
  • هرگز بی‌اعتنایی نمی‌کنیم


۱۰
ـ همیشه
کلمه «همیشه» هم شباهت زیادی به کلمه «هرگز» دارد و حس ثبات، اطمینان و محافظت را منتقل می‌کند.
زمانی که شما کاری را «همیشه» انجام دهید، مردم راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

  • همیشه با ما راحت باشید
  • همیشه از هویت شما محافظت می‌کنیم
  • همیشه پایین‌ترین قیمت‌ها را داریم
  • همیشه محتوای باکیفیت ارائه می‌دهیم

اگر چند بار از کلمه «همیشه» استفاده کنید، اعتمادپذیری وبلاگ شما افزایش می‌یابد.

۱۱- حریم خصوصی
مردم به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهند. این مساله به‌خصوص در عصر حاضر که عصر نقض امنیت، سرقت هویت، هک سازمانی و از دست رفتن اطلاعات است بیش از همیشه مصداق دارد. زمانی که به افراد می‌گویید از حریم خصوصی آن‌ها محافظت خواهید کرد، به حریم شخصی آن‌ها احترام خواهید گذاشت، مراقب اطلاعات شخصی آن‌ها هستید، و برای این حریم ارزش قائلید، آن‌ها بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

نتیجه گیری
دفعه بعد که خواستید پستی را در وبلاگ خود منتشر کنید، به اعتماد فکر کنید.
آیا مردم به این مطلب اعتماد خواهند کرد؟
دلیل اعتماد یا عدم اعتماد آن‌ها چیست؟
برای اعتماد بیشتر مردم به پست خود چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟
این کلمات و عبارات ساده در افزایش اعتماد پذیری وبلاگ شما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.




www.entrepreneur.com
یازده کلمه که باعث افزایش اعتماد نسبت به پست‌های وبلاگ می‌شود - ictstartups.ir