ایده های استارتاپی خوب، یک ویژگی مشترک دارد و آن این همه ی آن ها سعی می کنند تا یکی از مشکلات روزمره ی مردم را حل کنند.
مهم تر از خلاقانه بودن یک ایده استارت آپی، به درد بخور بودن آن برای مردم است!
خب حالا چطور بتوانیم ایده های استارتاپی خوبی را خلق کنیم و بعدش کارمان را شروع کنیم! با Modir TV همراه باشید تا 10 مکان مناسب را برای پیدا کردن ایده های استارتاپی به شما معرفی کنیم:
1) اسمارت‌فون شما:

لابد با دیدن کافه بازار و دیگر مارکت‌هایی که برای اپلیکیشن های موبایل طراحی شده اند پیش خود بگویید که تمامی اپ‌های مورد نیاز تا الان ساخته شده اند دیگر!
اما واقعیت این است که به اندازه تمام ایده های کامل شده، ایده های بکری نیز در همان زمینه وجود دارد!
شما میتوانید اپ‌هایی را که در مارکت ها «هستند» ولی «به درد نمی خورند» یا «نواقص زیادی دارند» یا «کار کردن با آن ها خیلی سخت است» یا «بیش از حد گران است» و… درنظر بگیرید و یک نسخه بهبود یافته از آن ها را تولید کنید.
از دوستان، آشنایان، باتجربه ها (مثلا بچه های گروه تلگرام استارت آپ) و… می توانید مشورت بگیرید که ایده ی خود را بتوانید به بهترین شکل پیاده کنید.

مقاله‌ی مرتبط: [اینفوگرافی]: ۱۰ ستون اصلی و پایه‌ای کارآفرینی

حتی می توانید در این نوع اجتماع‌ها افرادی را نیز برای پیوستن به تیم تان پیدا کنید (مثل یک Developer، Video Maker و…)
2) موتورهای جست و جو:

وقتی که در گوگل جست و جو می کنید، 3 اتفاق ممکن است بیفتد:

  1. نتیجه دلخواتان را پیدا می کنید.
  2. به نتیجه دلخواهتان نزدیک می شوید.
  3. نتیجه دلخواتان را پیدا نمی کنید.


درصورت وقوع دو حالت آخر،شما شانس این را دارید که مطالب مناسب و قوی تر را در موتورهای جست و جو قراردهید و با این کار علاوه بر توسعه موضوع مورد نظرتان،کسب و کاری با موضوع تولید محتوای مورد طراحی کنید.البته اگر فردی باشید که از تلاش کردن و شکست خوردن و تحقیق کردن خسته نمیشود!
3) شبکه‌های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی معمولا روش مودبانه ای برای سرک کشیدن به زندگی دیکران است و این امر شاید اصلا ارتباطی با شما و کسب و کارتان نداشته باشد در نگاه اول،اما با اندکی جست و جو به جملاتی مانند “چطور می توانم…” یا “کسی میداند چطور میشود…” برمیخورید.اینها همان اید های آغازین شما برای کسب و کارتان هستند که در بستر پست های اجتماعی پنهان شده اند!
4) کامنت‌های دنیای اینترنت:

افراد پس از خرید محصولی،یا قبل از آن در صفحات و وبلاگ ها در مرود آن محصو به صحبت و تبادل نظر می پردازند.نظرات افراد درباره نقاط قوت و کم و کاستی های یک محصول یا خدمات را میتوانید در سایت هایی مانند آمازون یا دیگر فروشگاه های ایترنتی پیدا کنید و با بهبود و رفع آن مشکلات کسب و کار جدیدی را صورت بدهید برای خودتان.حتما هم نیاز نیست سراغ کالاهای پیچیده همچون گوشی های هوشمند بروید،بسیاری از وسایل ساده و پیش پا افتاده،با وجود مخاطبان زیاد،پر از ایرادهای پنهان هستند!
5) منزل خودتان:

نگاهی به منزل خود و مشکلاتش بیاندازید،چه چیزهایی دردسر ساز هستند برایتان؟اتاق نامرتب؟لوله کشی نامناسب خانه؟عدم وجود مراقب مناسب برای غذاها؟این مشکلات با شانس بسیار بالایی در دیگر خانه ها نیز مشترک هستند.کافی است شما برای حل آنها کمر همت ببندید،و به راحتی مخاطبین بسیاری را برای خود جذب کنید!
6) محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید:

ویژگی دموگرافیک یکسان در یک محله به شما میتواند کمک کند تا با یک ایده بکر بتوانید حجم انبوهی از مخاطبین را جذب کنید.اگر همسایه های شما افراد کارمندی هستند که نیازمند یک سرویس و خدمات برای مراقبت از فرزندانشان کی باشند،این کسب و کار آینده شما میتواند باشد!یک محله همواره مانند معدنی از ایده ها و خلاقیت ها با مخاطبین آماده می تواند عمل کند!
7) اداره‌ی خودتان:

اگر به دنبال یک شغل نیمه وقت هستید،از همکاران خود در باره مشکلات و دغدغه هایشان بپرسید،برخی از آنان نیازمند خدمات منزل هستند،برخی غذای آماده میخواهند و…تمامی این ایده ها را شما میتوانید با عملی کردنشان،به دستیابی مخاطب و مشتری برسانید و مشکلات همکارانتان را نیز حل کنید.
8) مغازه‌ی خواربار فروشی:

اگر عاشق غذا و مواد غذایی باشید،به راحتی میتوانید جای خالی محصول و غذای مورد نظر خود را در قفسه ها حس کنید.این جای خالی را شما میتوانید با تولیدات خودتان و یک روند اداری-بهداشتی تولید و ارائه کنید.و برای این کار اندکی نیاز به مهارت آشپزی و یا فردی با چنین مهارتی خواهید داشت.اما مطمئنا کسب و کار شما با توجه به خالی بودن قفسه هاجایگاهش را در فروشگاه ها پیدا کند.
9) فروشگاه‌ها:

به فروشگاه ها بروید،اما نه برای خرید،بلکه برای تولید.دقت کنید که کدام یک از محصولات فروشگاه را میتوانید خودتان تولید کنید . یک خط تولید خانگی راه اندازی کنید؟شاید یک لباس دست بافت،یا وسیله های دست ساز جایشان در فروشگاه خالی باشد و این شما باشید که باید جای خالی آنها را پر کنید.
10) مدرسه فرزندتان یا کودکی که از او مراقبت می‌کنید:

اگر یک فرزند داشته باشید،میدانید که هرچیزی که فرزند شما کمک کند،ارزش خریدن دارد.به مدرسه او بروید و از پدر و مادرهای دیگر در مورد فقدان ها و خلا هایی که حس میکنند بپرسید.یا میتوانید از اقوام و دیگر افراد خانواده در مرود مشکلاتی ککه بنظرشان میرسد سوال بپرسید.و تولیدات خودتان را باتوجه به نیاز خانواده ها برای فرزندانشان طراحی کنید.
به خاطر بسپارید که هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید،بینهایت ایده بکر و خام وجود دارد.

10 مکان برای پیدا کردن ایده‌های استارتاپی - شبکه مدیران Modir TV