✍️ قبل از تصمیم‌گیری برای آوردن شریک در کسب‌وکارتان؛ ابتدا فکر کنید که آیا واقعاً نیاز به شریک دارید.
انتخاب شریک تجاری می‌تواند مخل کسب‌وکارتان شود و یکی از معایب اصلی مشارکت در کسب‌وکار هم همین موضوع است. باید بتوانید شریک تجاری خود را عاقلانه انتخاب کنید.

✅ در ادامه چهار نکته مهم که شما را در انتخاب شریک کسب‌وکارتان کمک می‌کند، بیان می‌کنیم:

1️⃣ کسی را پیدا کنید که ارزش‌هایش با شما مطابقت داشته باشد:
◽️ارزش‌های شما هویت حرفه‌ای و شخصی‌تان را شکل می‌دهد، بنابراین مهم است که ارزش‌های شما با باورهای شریک‌تان همسو و سازگار باشد.
هنگامی‌که شرکا زمینه اخلاقی نزدیک به هم دارند؛ بیشتر احتمال دارد که تصمیمات متجانسی بگیرند و اتحادشان حفظ ‌شود.

2️⃣ کسی را پیدا کنید که مجموعه‌ی مهارت‌های‌تان را تکمیل کند:
◽️شرکای موفق باید دارای مجموعه مهارت‌های مکمل هم باشند تا بتوانند کسب‌وکارشان را با موفقیت پیش ببرند.
مثلا اگر شریکی از تفکر خلاقانه برخوردار است، شریک دیگر می‌تواند در نقش مدیر و اجراکننده‌ای خوب ظاهر شود.

3️⃣ کسی را پیدا کنید که صرفا بر حفظ منافع و امتیازات خودش پافشاری نکند:
◽️مشارکت‌ها در بده و بستان‌های تجاری ایجاد می‌شوند. بعضی روزها شما سهم بیشتری به شرکا می‌رسانید و در روزهای دیگر احتمالا از سوی شرکا پول بیشتری به شما می‌رسد.
حفظ روند سودآوری در بلندمدت می‌تواند روابط متعهدانه را تا حدودی ناسالم کند. پس شریکی را پیدا کنید که فقط به تداوم منافع خودش در بلندمدت فکر نکند.

4️⃣ کسی را پیدا کنید که بداند چگونه استراتژی خروج بی‌نظیری تدوین کند:
◽️استراتژی خروج مناسب، نشانه‌ای از سرمایه‌گذاری موفق است. اگر شرکا استراتژی خروج نداشته باشند، مجبورند که تصمیمات بحرانی را در زمان کوتاهی اتخاذ کنند.
شریک هوشمند از ابتدا استراتژی خروج را اتخاذ کرده است.

https://goo.gl/HRgKsg
https://t.me/modirinfo