وبلاگ شما هنوز به قدر کافی مشترک ندارد؟

پست‌های متعددی را در وبلاگ می‌گذارید و هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟ به نظر می‌رسد برای هیچ‌کس آن‌قدر اهمیت ندارد که ایمیل خود را بدهد و ثبت‌نام کند؟
نمی‌دانید چه‌طور از این وضعیت خارج شوید؟
چه کار کنید تا افراد بیشتری مشترک وبلاگ شما شوند؟

انواع مشخصی از پست‌ها توجه خواننده را به خود جلب می‌کنند و آن‌ها را وا می‌دارند مشترک شوند. آن‌ها مشاهده می‌کنند که شما اطلاعاتی دارید که نمی‌خواهند از دستشان بدهند.
اگر نظراتی از این قبیل دریافت نمی‌کنید که «من این را چاپ کردم و کنار کامپیوتر بر دیوار زده‌ام» یا «من این مطلب را ذخیره کرده‌ام، چون باید هرروز صبح دوباره آن را بخوانم»، هنوز به مرحله‌ بهینه‌ ارائه‌ی محتوا نرسیده‌اید.
وقت خود را صرف نوشتن پست‌هایی کنید که استثنائی و باارزش‌اند و باعث می‌شوند شما از دیگران متمایز شوید. به این‌ترتیب کاربران نمی‌توانند در برابر وسوسه اشتراک در وبلاگ شما مقاومت کنند.
این‌ها هفت نوع از بهترین انواع پست‌ها هستند که مشترکین وبلاگ مرا از صفر به ۱۷۰۰۰ نفر رسانده‌اند:

۱- فهرست منابع طولانی و بسیار مفید
آیا می‌توانید خوانندگان را راهنمایی کنید که چه‌طور کاری را به انجام برسانند، یا فهرستی از جاهایی را که می‌توانند در آن کار پیدا کنند را به آن‌ها ارائه دهید؟
منظورم بازسازی متن‌های تکراری اینترنتی نیست، بلکه ارائه‌ی نوعی از اطلاعات مرتبط است که منحصربه‌فرد هستند، بهتر سازمان‌دهی شده‌اند، عمیق‌تر جست و جو شده‌اند و کامل‌تر از چیزی هستند که بازدید کنندگان می‌توانند از سایر منابع به دست آورند.
به فکر فهرستی باشید که می‌توانید از منابع ارزشمندی تهیه کنید که خودتان نتوانسته‌اید در اینترنت پیدا کنید؛ فهرستی که خوانندگان شما به‌شدت به آن احتیاج دارند. به نیازهای اولیه‌ی آن‌ها بپردازید و اطلاعاتی پیدا کنید که به آن‌ها کمک می‌کند سالم‌تر، ثروتمندتر یا شادتر باشند. وقتی این نیازهای ابتدایی را برطرف کنید، خوانندگان وبلاگ عاشق‌تان خواهند شد.
من سال‌ها پیش فهرست‌هایی از کارهای درآمدزا برای نویسندگان تهیه کردم، و خیلی زود این نوشته‌ها به یکی از محبوب‌ترین نوشته‌هایم تبدیل شدند و به‌دفعات به اشتراک گذاشته شدند.
فهرست‌های طولانی معمولا در رسانه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و به این معنی است که وبلاگ شما بیشتر خوانده می‌شود، و همچنین خوانندگان بیشتری به مشترکین شما اضافه می‌شوند. من سعی می‌کنم هر بار که فهرست جدیدی ارائه می‌دهم، فهرستی طولانی‌تر و بهتر تهیه کنم.

۲- افشاگری
آیا مسئله‌ی مشکوکی در حال روی دادن است که بر خوانندگان شما تاثیر می‌گذارد؟ اگر این‌طور است، پرداختن به آن، خوانندگان را به حرف زدن راجع به آن وا می‌دارد و درنتیجه آن‌ها مشترک وبلاگ شما می‌شوند.
سایت‌های بسیاری به دنبال نویسندگان مستقل هستند و من پیشینه‌ای به‌عنوان روزنامه‌نگار محقق دارم، درنتیجه این حوزه‌ی مناسبی برای من بود تا مقاله افشاگرانه‌ای درباره آن بنویسم. من مصاحبه‌های متعددی را درباره‌ی این‌که آیا وب‌سایت‌ها واقعا به نویسندگان پول می‌دهند، و این‌که چه‌قدر پول می‌دهند افشا کرده‌ام. این نوشته‌ها نظرات بسیاری دریافت کردند و بارها به اشتراک گذاشته شدند، چراکه افراد تجارب شخصی‌ خود درباره‌ی این موضوع را بیان می‌کردند.
در واقع، یکی از این پست‌های افشاگرانه‌ی من، که در آن ۱۴ تجربه دست اول درباره‌ی نوشتن متن برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی محتوا را جمع‌آوری کرده بودم، یکی از محبوب‌ترین پست‌های من تابه‌حال بوده است. معمولا افشاگری، ماه‌ها و سال‌ها برای شما بازدید به همراه خواهد داشت، زیرا وبلاگ‌نویسان کمی چنین وقت و تلاشی را صرف نوشته‌‌هایشان می‌کنند و مردم همیشه به دنبال دانستن رسوائی‌ها در حوزه کاری خودشان هستند. اگر بتوانید به خوانندگان‌تان درباره‌ی یک موقعیت بد هشدار دهید، عاشق‌تان می‌شوند.
اگر تمایل دارید که برای صحبت کردن با افراد، تحقیق کردن و به دست آوردن حقایق وقت بگذارید، می‌توانید نوشت‌های شورانگیز ارائه دهید که وبلاگ شما را به یکی از منابع اصلی خوانندگان‌تان تبدیل کند. جنگجو باشید، بی‌عدالتی و اشتباهات رایج را افشا کنید و طرفدارانی وفادار به دست آورید.

۳- تحلیل و پیش‌بینی کنید
ما در جهان پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم که به‌سرعت تغییر می‌کند. خوانندگان از شما می‌خواهند به آن‌ها کمک کنید اتفاقاتی که رخ می‌دهد را درک کنند.
از این هم مهم‌تر، آن‌ها تمایل دارند بدانند بعدازاین چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر شما کسی باشید که پاسخ این سوال را به آن‌ها ارائه می‌دهد، آن‌ها شما را نابغه‌ای بی‌نظیر در نظر می‌گیرند و هر کلمه‌ی شما را جدی می‌گیرند.
برای مثال، من در وبلاگ خودم به بررسی ادغام‌ پلتفرم‌های پست‌نویسی و این‌که این تغییر برای نویسندگانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند به چه معنی خواهد بود پرداختم. همچنین درآمدهای یکی از شرکت‌های معروف تولید‌کننده محتوا را افشا کردم تا نشان دهم چه میزان کمی از درآمدشان را به‌عنوان حقوق به نویسندگان می‌پردازند.
وقت بگذارید تا به خوانندگان نشان دهید در زندگی‌شان چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، مسائل را برای آن‌ها بررسی و روشن کنید. آن‌ها به خاطر این کارها عاشق‌تان می‌شوند.

۴-نظرات مخالف را به چالش بکشید
اگر مسئله‌ی حساسی وجود دارد که افراد پیرامون شما به بحث درباره‌ی آن مشغول‌اند، داشتن موضعی که عمدا مخالف دیگران است ممکن است راه بسیار مناسبی باشد که توجه‌ها را به خودتان جلب کنید و نشان دهید فردی هستید که نقطه نظرهای قدرتمندی دارد. هر دوی این‌ها کارهای فوق‌العاده‌ای برای نزدیک شدن به خوانندگان است و باعث می‌شود احساس کنند لازم است برای این‌که درجریان نظرات هوشمندانه شما قرار بگیرند با شما در ارتباط باشند.

۵- چگونگی انجام کارها را با جزئیات و مثال توضیح دهید
یکی از چیزهایی که خوانندگان آنلاین به دنبال آن هستند این است که کسی به آن‌ها نشان دهد کارهای فنی را که در انجام آن‌ها مشکل دارند دقیقا چه‌طور انجام دهند. از ابتدای کار شروع کنید و به ابتدایی‌ترین سوالات در آن موضوع پاسخ دهید (سوال‌هایی مثل این‌که «موتور جستجو چیست؟»). فرض کنید که خوانندگان شما درباره‌ی آنکه چه‌طور کاری را انجام دهند پیشینه‌ای ندارند.
از صفحات عکس بگذارید و واقعا مرحله به مرحله کار را برای آن‌ها توضیح دهید. خیلی زود به منبعی تبدیل می‌شوید که افراد برای دسترسی به اطلاعات درباره‌ی این موضوع مستقیم به سراغ آن می‌روند.

مثال: از نوشتن تا انجام دادن: چه‌طور با افتخار جلدهای سه بعدی رایگانی برای کتاب‌ها طراحی کنیم

۶-بگذارید نگاهی به پشت پرده بیندازند
مردم عاشق این‌اند که بدانند شما چه‌طور کارتان را انجام می‌دهید. همه‌ی ما دوست داریم بدانیم سوسیس چه‌طور درست می‌شود، و وقتی از فر بیرون می‌آید دقیقا چه مزه‌ای دارد. به همین دلیل است که گزارش‌های درآمد همیشه پرطرفدار بوده‌اند. مثالی دیگر پست‌هایی با موضوع بررسی پیامدهای تأسیس یک شرکت یا کمپین فروش است.
از توئیت یا ایمیلی که دریافت کرده‌اید عکس بگیرید! آماری که وجود دارد را نشان دهید. داستان‌تان را با همه‌ی شواهد و جزئیات ممکن ارائه دهید.

۷- شکست‌های بزرگ‌
جالب است که انسان‌ها خیلی دوست دارند مطالبی را در مورد شکست‌ها و اشتباهات افتضاح دیگران بخوانند، مخصوصا اگر آن ماجرا، درس‌هایی را درباره‌ی این‌که چه‌طور از این اشتباهات خودداری کنیم به همراه داشته باشد. مثلا، یکی از پست‌های من، درباره‌ی این‌که چه‌طور در فروش اولین کتاب دیجیتالم شکست خوردم، و نکاتی درباره‌ی بازاریابی بهینه‌ی کتاب‌های دیجیتال، بسیار مورد استقبال واقع شد.
نکته‌ی اصلی در پست‌هایی که درباره‌ی شکست‌های بزرگ هستند این است که باید چیزی فراتر از بازگویی خشک و خسته کننده‌ی واقعیت‌ها باشند، و احساسات، مشاهدات و عکس‌العمل‌های شما در هنگام شکست را هم بازگو کنند. درست مثل این‌که در نوشته‌ی وبلاگ‌تان یک سریال آموزشی در حال پخش باشد.

بعدازاینکه یاد گرفتید این نوع پست‌های ارزشمند را در وبلاگ‌تان ارائه دهید، می‌توانید یک گام جلوتر بروید و در یک نوشته، از چند نوع این مفاهیم استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید نوشت‌های با جزئیات کامل از نحوه‌ی انجام دادن کاری ارائه دهید که همزمان نگاهی به پشت پرده‌ی کار شما باشد (شماره‌ی ۵ و ۶)، یا نوشت‌های درباره‌ی شکستی بزرگ که همزمان تحلیلی دقیق از آن‌چه اتفاق افتاده است را هم ارائه دهد (شماره ۳ و ۷).
روزهایی که انتشار روزانه پست‌های کوتاه و کم ارزش باعث می‌شد در گوگل مورد توجه باشید به پایان رسیده است. بااین‌حال، به فکر کیفیت باشید، نه کمیت و نوشته‌های مفید و جالبی ارائه کنید که خوانندگان نتوانند هیچ جای دیگری آن‌ها را پیدا کنند. بعدازآن، خواهید دید که که تعداد مشترکان‌تان چگونه افزایش پیدا می‌کند.




فایل صوتی:
۲۹.۶۱MB


writetodone.com
هفت نوع پست جذاب برای مشترکین وبلاگ (همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir