بیش از ۵۰ درصد جمعیت دارای شغل برای کسب‌وکارهای کوچک کار می‌کنند. بسیاری از مشاغل و صنایع کوچک در آمریکا، نقشی مهم در چرخش اقتصاد کلان این کشور ایفا می‌کنند. بیش‌تر اقتصاد آمریکا را کسب و کارهای کوچک تشکیل می‌دهند و میلیاردها دلار را وارد چرخه اقتصادی ایالات‌متحده می‌کنند.
کسب‌وکارهای کوچک با ارائه ایده‌ها، نوآوری و خلاقیت خود، در اقتصاد ایجاد اشتغال می‌کنند و با استخدام افراد جویای کار به‌عنوان نوعی محرک موفق عمل می‌کنند
البته برخلاف باور مردم راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک و حفظ انگیزه کار آسانی نیست.
تفاوت این کسب‌وکارها با کسب‌وکارهای بزرگ و مطرح در این است که قبل از رسیدن به سوددهی، کارمندان در قبال کار طولانی‌مدت دستمزد کمی را دریافت می‌کنند که همین امر باعث از دست رفتن امید و انگیزه آن‌ها خواهد شد.
در طول تاریخ بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک با سرمایه اندک ولی باپشتکار و تلاش موفق شده‌اند به غول‌های بزرگ صنعتی یا برندهای موفق بین‌المللی بدل شوند. در ادامه کسب‌وکار کوچکی که پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند را باهم بررسی خواهیم نمود.
Facebook


اگر به شما بگویند که فیس‌بوک در ابتدای شروع یک کسب‌وکار کوچک بوده است اولین مطلبی که به ذهن شما خطور می‌کند این است: “چطور ممکن است؟”
ایده این کسب‌وکار ابتدا در سال ۲۰۰۴ زمانی که مارک زاکربرگ در خوابگاه دانشگاه هاروارد زندگی می‌کرد به ذهن او خطور کرد. او در ابتدا با راه‌اندازی یک وب‌سایت باهدف هک کردن سیستم نمرات دانشگاه و نیز جمع‌آوری ایده‌ها و اطلاعات آن‌ها آغاز به کار کرد.
امروزه کمتر پیش می‌آید که کسی از این رسانه اجتماعی استفاده نکرده باشد. Facebook امروزه یکی از پردرآمدترین وب‌سایت‌ها به شمار می‌رود که در ابتدا یک کسب‌وکار کوچک بوده است.
Google



گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو در جهان است که ارزش آن ۶۰۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. شرکت گوگل توسط Larry Page و Sergey Brin تأسیس شد که در دانشگاه استنفورد به‌عنوان داوطلب phd حضور داشتند.
دلیل رشد سریع گوگل، محصولات زنجیره‌ای و شریک شدن با شرکت‌های دیگر بود. شرکت گوگل امروزه سرویس‌هایی زیادی همچون جی میل و شبکه‌های اجتماعی اورکات و گوگل پلاس را شامل می‌شود و برنامه‌هایی همچون مرورگر وب گوگل کروم، ویرایشگر تصویر پیکاسا و سیستم پیام‌رسانی فوری گوگل تاک را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.
Youtube

ایده یوتیوب توسط Chad Hurley و Steven Chen برای ایجاد روشی ساده برای اشتراک‌گذاری آنلاین ویدیوهای خود با دوستانشان مطرح گردید. این ایده به‌سرعت به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های آنلاین دنیا مبدل گردید و ارزش آن ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
Walt Disney


شرکت والت دیزنی یک استودیوی چندمنظوره است که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این کمپانی ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ توسط والت و روی دیزنی با نام استودیوی کارتون برادران دیزنی افتتاح شد و پیش از آنکه در عرصه تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی وارد عمل شود به سلطان انیمیشن‌سازی هالیوود تبدیل شد. ارزش این شرکت در حال حاضر حدود ۹۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
Mattel

بدون شک کمتر کسی است که با محصولات این شرکت معتبر اسباب‌بازی آشنا نباشد. این شرکت توسط یک دختر مهاجر لهستانی تأسیس گردید که اکنون معادل ۶ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. Ruth و همسرش Elliot Handler تجربه چندانی در کسب کار خود نداشتند اما در آن زمان بازار مناسبی برای عرضه اسباب‌بازی وجود داشت و توانستند از این فرصت به‌خوبی استفاده کنند.
Apple


تأسیس شرکت اپل به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد،Steve Jobs و Steve Wozniak در سال ۱۹۷۷ میلادی با ساخت کامپیوتر اپل ۱ (Apple I) که درواقع اولین کامپیوتر ساخته‌شده اپل است، در گاراژ خانه جابز به‌صورت دستی، کار خود را آغاز کردند.
اپل یکی از برترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا است. اپل اکنون به یکی از ارزشمندترین برندهای جهان تبدیل‌شده و محصولات گوناگونی را به بازار عرضه کرده است.
Amazon

Jeff Bezos مؤسس سایت آمازون– در عرض ۱۶ سالی که از زمان برپا شدن آمازون می‌گذرد، توانسته است این سایت را از استارت‌آپ کوچکی که از حمل و فروش کتاب در گاراژ شخصی‌اش آغاز به کار کرد، متحول کند و با توسعه آن، آمازون را به یک شرکت جهانی بزرگ خریدوفروش تبدیل کند. آمازون اکنون حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.
Ben & Jerry’s


Ben Chohen و Jerry Greenfield دوستان دوران کودکی یکدیگر بودند که با ۵ دلار در یک کلاس آموزش تهیه بستنی شرکت کردند و با سرمایه ۱۲ هزار دلاری خود فروشگاه‌های خود را Burlington و Vermont راه‌اندازی کردند.
شاید تصور این مسئله برای شما دشوار باشد که چگونه می‌توان با راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک و محیط کاری نه‌چندان بزرگ مانند شرکت‌های یادشده موفق شد.
به خاطر داشته باشید که تفاوتی ندارد در چه رشته‌ای فعالیت دارید، با پشت‌کار و علاقه می‌توانید در دنیای کسب‌وکار موفق شوید. ممکن است ایدهٔ شما همانند این ایده‌ها روزی تبدیل به کسب‌وکارهای بزرگ شود و زندگی روزمره مردم به آن بستگی پیدا کند.


منبع bluehost

https://mag.hostiran.net/10-small-businesses-that-made-it-big/