ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/15
    نوشته ها
    1,670
    19
    مدیر بخش

    چگونه نامی مناسب برای برند یا محصول خود انتخاب کنیم؟


    در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ می دهیم:

    • چرا انتخاب نامی مناسب برای برند یا محصولم مهم است؟
    • چگونه می توانم اسامی مناسبی را پیدا کنم؟
    • چطور می توانم به کمک نامگذاری خود را از رقبا متمایر کنم؟


    انتخاب یک اسم مناسب برای برند یا محصول می تواند به کاری اضطراب آور تبدیل شود، اما پروسه بسیار مهمی است و نباید به سادگی از کنار آن بگذریم، زیرا اسم برند بیانگر داستان آن و عاملی برای شناختن شدن توسط مردم از بین رقباست. پس در بازاری که تعداد بسیار زیادی برند در آن وجود دارند داشتن نامی مناسب بسیار ارزشمند خواهد بود.
    تصور کنید سران فروشگاه ادوات موسیقی “مارلیک” می خواهند برای جعبه موزیکال جدید خود اسم انتخاب کند. آنها می خواهند تا اسمی را برای این وسیله انتخاب کنند که بیانگر داستان منحصر به فرد برند آنها باشد و فقط اسمی که عملکرد دستگاه را توضیح می دهد نباشد. به نظر شما کدامیک از اسامی زیر برای جعبه موزیکال مناسب تر است؟

    • جعبه آهنگزن
    • ملودی مارلیک

    گزینه دوم صحیح است. جعبه آهنگزن عبارتی است که فقط عملکرد دستگاه را توضیح داده و فراتر از آن حرفی برای گفتن ندارد اما عبارت دوم ریتم مناسبی داشته و همچنین به نوعی وابسته به داستان برند است.

    راهنمایی برای انتخاب اسم مناسب

    معمولاً نام هایی که اکثر مردم برای برند، محصولات یا خدمات خود از آنها استفاده می کنند در 3 دسته بندی قرار می گیرند: تحت اللفظی، استعاره ای یا رؤیاپردازانه. اسامی تحت اللفظی به طور واضح ویژگی یا عملکرد برند، محصول یا سرویس را بیان می کنند. (مثلاً: سوپرمارکت برادران دریانی) اسامی استعاره ای مخاطب را وادار می کنند تا فراتر از کلیشه ها فکر کند تا مفهوم پسِ برند یا محصول را متوجه شود. مثلاً در نام اپلیکیشن Tap30 اسامی Taxi و Tap (ضربه زدن) ترکیب شده اند و لغت جالب Tap30 بجود آمده است که کاربر به کمک آن می تواند تاکسی بگیرد.
    اسامی رؤیا پردازانه به طور مستقیم برند یا عملکرد محصولات ما را نشان نمی دهند. این اسامی معمولاً به این علت انتخاب می شوند تا به برند کمک کنند هویت و داستانش را از صفر بسازد. (مثلاً نام فروشگاه اینترنتی Bamilo اینگونه است.)
    بوسیله استفاده از اسامی رؤیا پردازانه یا استعاره ای می توان هویت برند را ساخت. این کار روشی عالی برای برندهایی است که می خواهند سریعاً پیشرفت کنند اما به زمان بسیار زیادی برای بازاریابی و شناخته شدن نیاز دارند. معمولاً برندهایی که شناخته شده هستند از نام های تحت اللفظی برای نامگذاری محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. انتخاب نام رؤیا پردازانه می تواند به برندهایی که قصد دارند در بازاری که از رقیبان متعدد اشباع شده خودی نشان دهند اقدامی هوشمندانه باشد.
    برای انتخاب نام های این شکلی بهتر است لیستی از اسامی تمام برندهای رقیب ایجاد کرده و ببینیم آنها از چه ادبیاتی استفاده کرده اند. بعد می توان با ایده پردازی و بازی با حروف، چند نام را گلچین کرده و پس از بررسی های متعدد نام مناسب را انتخاب کنیم. باید نامی را انتخاب کنیم که داستان برند را روایت کرده و به آسانی به ذهن سپرده شود. باید حتماً نامی منحصربه فرد را انتخاب کنیم که قبلاً رقبا از آنها استفاده نکرده باشند.
    برای شروع انتخاب نام، به برند، محصولات و خدمات خود نگاه کنید و ببینید آنها چه شباهت هایی به رقبا دارند. اگر شباهت وجود دارد آیا خوب است یا بد؟ انتخاب نام رؤیا پردازانه می تواند روشی عالی برای متمایز شدن از رقبا باشد. از طرف دیگر در بسیاری از اوقات لازم است تا برای تأکید کردن بر شباهت ها و معرفی خود یا محصولمان به طور مستقیم، از نام های تحت اللفظی استفاده کنیم.
    قبل از انتخاب نام باید بازار را به خوبی بشناسیم. نام های zoodfood و NetBarg اسامی مناسبی هستند چون هم راحت تلفظ می شوند و هم اینکه جنبه سنتی و مدرن دارند. برای پیدا کردن اسم فقط به زمینه کاری خود بسنده نکنید، می توانید در کتاب ها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و مجلات به دنبال نام های مناسب بگردید. یک روش خاص برای پیدا کردن اسم وجود ندارد، اما مواردی هستند که معمولاً باید آنها را برای نامگذاری در نظر داشته باشید. منظور از این روش ها اما مراجعه به دیکشنری و انتخاب اسم به طور تصادفی نیست!

    اقدامات لازم برای انتخاب اسم مناسب برای برند یا محصول

    برای شروع 5 تا 7 نفر از همکاران یا دوستان خود را جمع کرده و برای مدت 15 دقیقه با ایشان طوفان فکری کنید. بعضی از آنها ممکن است با زمینه کاری شما آشنا باشند و بعضی هم نباشند. با آنها در مورد عملکرد محصول، داستانی که قرار است تعریف کنید و احساساتی که می خواهید برانگیخته کنید بحث کنید. بعد به هر کدام از افراد برگه ای داده و به هر کدام 20 دقیقه زمان بدهید تا هر اسمی که فکر می کنند به موضوع بحث نزدیک است را روی آن بنویسند. در اینجا باید روی کمیت تمرکز کنید نه کیفیت. (آنقدر این جلسات را تکرار کنید تا حس کنید به اندازه کافی اسم های مرتبط پیدا کرده اید).
    بعد از شرکت کنندگان بخواهید تا مقابل اسم های مورد علاقه شان تیک بزنند، سپس با صرف زمانی حدوداً 15 دقیقه ای در مورد نقاط قوت و ضعف محبوب ترین اسم ها بحث کنید. بعد با ترتیب دادن جلسات انگیزشی با مخاطبین هدف خود گفتگو کنید. هدف از برپایی این جلسات انتخاب اسامی نهایی نبوده و صرفاً برای نظرخواهی و دریافت بازخورد آنها در مورد اسم هایی که پیدا کرده اید انجام می شوند. حالا که طوماری از اسامی مرتبط و مناسب داریم، عملیات حذف شروع می شود.
    آن اسم هایی را که فکر می کنید خوب نیستند حذف کنید. آنقدر اسامی نامربوط را حذف کنید تا در نهایت به لیستی که در آن 25 اسم قرار گرفته است برسید. با انجام سرچ های وسیع در گوگل و همچنین تحقیقات در بازار و مؤسسات ثبتی، ببینید که آیا قبلاً از این اسامی استفاده شده است یا نه تا به مشکلات قانونی بر نخورید، بعد مطمئن شوید که نام انتخابی در دیگر زبان ها معنی نامناسبی نمی دهد.
    اگر شما تصمیم گیرنده نهایی نیستید باید نام های منتخب را به سرمایه گذاران نشان بدهید. با ایشان جلسه تشکیل داده و در مورد تفکری که پشت هر اسم نهفته است حرف بزنید و اگر از شما خواستند تا شما هم اسم مورد نظر خود را پیشنهاد دهید، اسم هایی را که فکر می کنید اولویت بیشتری دارند بیان کنید.
    فراموش نکنید که هیچ نام کاملی وجود ندارد و تا زمانی که آن را به مخاطب نشان نداده و واکنش آنها را نبینیم نمی توانیم بفهمیم که اسم خوب است یا نه. اما به کمک پروسه ای که ذکر کردیم شانس بهتری برای پیدا کردن نام هایی خوب، که برای برند و محصول ما مناسب هستند خواهیم داشت.
    در انتها از شما دعوت میکنیم که ادامه این مقاله که چگونه هویتی قدرتمند برای برندمان بسازیم نام دارد را مطالعه کنید.


    چگونه نامی مناسب برای برند یا محصول خود انتخاب کنیم؟ – زرافه
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/25
    نوشته ها
    1
    0
    عضو انجمن

    میتونم یه منیع خوب برای این کار معرفی کنم

    با تشکر از مقاله بسیار خوبی که نوشتین ممنون از شما
    من هم میتونم یک مقاله و یک سایت رو معرفی کنم که به این موضوع یعنی انتخاب اسم برند پرداخته
    امیدوارم بهتون کمک خوبی بکنه.
    صفحه نخست | سایت آموزش ساخت نام تجاری هزارمدیر

    لینک یک مقاله رو هم براتون می‌فرستم:
    انتخاب اسم برند، متدولوژی2018
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوعات مشابه

  1. بازاریابی محصول و اصول پیاده‌سازی آن در استارتاپ‌ها
    توسط SARA در انجمن آموزش های مارکتینگ
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/15, 16:01
  2. انواع کمینه محصول پذیرفتنی: جذب سرمایه از مشتریان
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/03, 18:21
  3. چهار راز برای عرضه موفق محصول به بازار
    توسط SARA در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/06, 18:17
  4. اصول بازاریابی آنلاین که هر کارآفرینی نیاز دارد بداند.
    توسط SARA در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/05, 19:53
  5. ترفندهای بازاریابی برای معرفی یک محصول جدید
    توسط SARA در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/02, 20:37

مجوز های ارسال و ویرایش