دنیای امروز ما بیش از پیش، از دنیای حقیقی به سمت دنیای آنلاین و مجازی سوق پیدا کرده است، تا جایی که برای پایه ای ترین نیازهای خود که خورد و خوارک محسوب می شود نیز دست به دامان این فضا می شویم و از این رو مفهوم بازاریابی اینترنتی یا آنلاین روز به روز شکل جدی تری بخود می گیرد.





همه چیز از معرفی اولین آیفون شروع شد!
بعد از آن هم دهها و صدها مدل تلفن هوشمند را دیدیم که با اپها و ویجتهای آنلاینش ما را به شدت محتاج اینترنت کرد!
فیس بوک آمد و ارتباطاتمان را هم به دنیای مجازی برد!
گوگل کاری کرد که هر چه را بخواهیم بتوانیم از اینترنت پیدا کنیم!
و ضربه نهایی را هم که شرکتهای خدمات اینترنت و خطوط موبایل زدند که دسترسی ما را به اینترنت پرسرعت بیشتر از قبل کردند و ما رفتیم تا در دنیای مجازی باشیم!
به قول شخصیت مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network:
ما انسانها در غار زندگی میکردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان میرویم تا در اینترنت زندگی کنیم!
و واقعا هم همین شد!
بالاخره هر صاحب کسب و کاری کافیست تا بشنود که در یک جایی جمعیت زیاد است و برود و خودش را جلوی آنها به نمایش بگذارد!
بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابیست که در آن، از ابزارها و رسانههای آنلاین استفاده میکنند.
اگر نمیدانید چه برنامهای دارید و یا این که روش اصولی آن را نمیدانید پس در این مقاله همراه Modir TV باشید تا چند روش اصلی “بازاریابی اینترنتی” را به شما نشان بدهیم!
تبلیغات بصری (Display Advertising)

با این روش کم و بیش آشنا هستیم.
در تبلیغات بصری، بنر یا عکسی با محتوای تبلیغاتی شرکت شما، در وبلاگ یا وب سایت پربازدید (و ترجیحا مرتبط) دیگری، به نمایش گذاشته میشود.
این روش، میتواند به طرز مطلوبی سطح آگاهی مخاطب را نسبت به شما، بالا ببرد.
بسته به اهدافتان می توانید یا به طور کلی برند خود را معرفی کنید و یا برای مثال برای کمپین نوروزیتان مخاطب جذب کنید.
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

با توجه به نامش، در این روش مخاطبان را با ایمیلهای تبلیغاتی، مورد هدف قرار میدهید.
برای اطلاعاتی مفیدتر به مقاله “ایمیل مارکتینگ چیست؟” نگاهی بیندازید.
بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)

بازاریابی درون گرا بسیار کلیتر از مدل آنلاین آن است.
اما در بازاریابی آنلاین، این روش این گونه عمل میکند که برای مثال شما با رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات و یا خدمات برند خودتان، مخاطبان خود را جذب می کنید.
مهم ترین روش پیادهسازی آن، بازاریابی محتوایی میباشد. با مراجعه به مقاله “بازاریابی محتوایی چیست؟” دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید.
بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)

در این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت میگردد، نام برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو میبیند.
روش کار آن هم این طور است که بودجهای را در نظر میگیرید و به گوگل میدهید، تعدادی عبارت انتخاب میکنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبههای نخست نشان میدهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم میکند.
مبلغی که به ازای هر کلیک میپردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر است.
نکته جالب این که میتوانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را میخواهید) کاربران بتوانند وبسایت شما را در نتایج ببینند.
بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)

با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبههای اول بالا میآورید.
تفاوت این روش با قبلی این است که در SEO شما خودتان بالا میآیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمیآورد!
به ازای کلیکها دیگر لازم نیست پولی پرداخت کنید، منتها رساندن وبسایت شما در کلمات کلیدی رقابتی مستلزم 2 تا 6 ماه زمان است و این روش نیازمند نیروهای متخصص در این حوزه میباشد تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و هم بتوانید بر روی ماندگاری نتایج خود حساب کنید.
با مطالعه مقاله “سئو (SEO) چیست؟” بیشتر برای سئو کردن سایتتان قانع میشوید!
سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جست و جو (SEO) بازاریابی شبکههای اجتماعی

همانطور که از نام این بخش برمیآید، این روش (بازاریابی رسانه های اجتماعی) با استفاده از شبکههای اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی، نام برند شما را در خاطر مخاطبان هک میکند (“بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟” را ببینید).
بازاریابی زنجیرهای

در این روش، شما به خرده فروشان اینترنتی، تبلیغاتچیهای آنلاین و یا طراحان وبلاگ، بودجهای را اختصاص میدهید تا برای برند شما، مطلب بنویسند.
دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی

اینترنت توانایی ارتباط با میلیونها انسان در جای جای دنیا را دارد. و میتواند برای شما بازارهای هدفی تازه و جهانی تعریف کند. این روش نسبت به دیگر روشها، کم هزینهتر و پربازدهتر میباشد.
اتفاقاتی که در هر 60 ثانیه در دنیای اینترنت اتفاق می‌افتد نتیجه بخش بودن بودجهای که به این روش اختصاص میدهید به راحتی با ابزارهای تحلیلی دقیق قابل ارزیابی و تشخیص است.
اما به یاد داشته باشید که در این روش حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV