وقتی که توانستیم مخاطبان‌مان را جلب کنیم (که چگونگی آن را در گام اول بازاریابی درونگرا: جذب مخاطب توضیح دادیم)، گام دوم بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) این است که بتوانیم این مخاطبان را به مشتریان احتمالی تبدیل کنیم. این کار را با جمع‌آوری اطلاعات لازم از مخاطبان به دست خواهیم آورد. حداقل چیزی که می‌توانید داشته باشید، آدرس ایمیل آن‌هاست.

اطلاعات کاربر، ارزشمندترین چیزی‌ست که یک بازاریاب آنلاین می‌تواند داشته باشد. شما برای اینکه بتوانید چنین اطلاعاتی از او بگیرید، بایستی منفعتی را نیز برای او درنظر بگیرید؛ یعنی او باید به ازای یک چیزی که از شما می‌گیرد به شما اطلاعات بدهد.
این منفعتی که مخاطب از شما در ازای دادن اطلاعات میگیرد، چیزی از جنس «محتوا»ست. محتواهایی نظیر:

  • کتاب‌های الکترونیکی (E-Book)
  • فایل‌های گرافیکی
  • قالب رایگان وب‌سایت
  • قالب رایگان اینفوگرافی
  • بن تخفیف
  • و…

و به طور کلی هر چیزی که می‌تواند برای مخاطبِ به خصوص شما، جذاب و راهگشا باشد.
حالا چگونه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، «گام دوم بازاریابی درونگرا: تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی» را با موفقیت انجام دهیم؟ با Modir TV در این مقاله همراه باشید:
روش‌های تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی





برخی از مهم‌ترین روش‌ها برای تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی در وب‌سایت‌تان، این ۴ مورد است:





  • فُرم‌ها (Forms): مخاطبان بایستی یک فرم را برای دادن اطلاعات پر کنند. تا جایی که می‌توانید این فرم‌ها را ساده و کوتاه طراحی کنید، و به جای سوالات بیهوده، کلیدی‌ترین سوالات را بپرسید.
  • CTA یا Call to Action: همان طور که در مقاله اختصاصی CTA گفتیم، CTA یا Call to Action، به معنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار است، که آن کار باعث می‌شود که مخاطب شما، با برندتان بیشتر سر و کله بزند!
    ممکن است از او دعوت کنید که ایمیل خود را وارد کند، به فلان شماره پیامک بزند، یک فایل خاصی را دانلود کند و…
  • صفحات فرود (Landing Pages): وقتی که مخاطب یک وب‌سایت نسبت به Call to Action واکنش نشان دهد (یعنی عمل Action را انجام بدهد) بایستی به یک صفحه لندینگ پیج منتقل شود. لندینگ پیج آن جایی‌ست که پیشنهاد شما در Call to Action عملی می‌شود. جایی‌ست که مخاطبان شما اطلاعاتی را وارد می‌کنند که تیم بازاریابی شما برای ارتباط با آن‌ها و تبدیل کردنشان به مشتری احتمالی و خریدار نهایی به آن احتیاج دارد.
    زمانی که یک بازدیدکننده وب‌سایت، اطلاعات خود را در یکی از فرم‌های لندینگ پیج شما پر می‌کند، مهم‌ترین گام را در راستای تبدیل او به یک مشتری احتمالی برداشته‌اید.
  • بانک اطلاعات: تمامی اطلاعاتی را که از هر طریقی (چه از طریق لندینگ پیج، چه از طریق شبکه‌های اجتماعی، Call to Actionها و …) از مخاطبان‌تان به دست آورده‌اید، در یک بانک مشخص، گردآوری کنید.
    این اطلاعات بایستی تحلیل شوند (Data Analysis) تا بر اساس آن‌ها بتوانیم این افراد را از طرق مختلف، به خریدار نهایی و در نهایت، هوادار (FAN) برند و محصول خود تبدیل کنیم.

با گام سوم بازاریابی درونگرا: تبدیل مشتری احتمالی به مشتری همراه باشید.

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام دوم - تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی) - شبکه مدیران Modir TV