در این اینفوگرافی قصد داریم تا یک سری از ابتدایی‌ترین مفاهیم سئو را برای کسانی که به دنبال یادگیری و یا مرور مبانی سئو هستند آموزش دهیم. با Modir TV همراه باشید. این شما و این هم و الفبای سئو:
اینفوگرافی الفبای سئو
A – Anchor Text:

یک متن یا کلمه که به جایی لینک است و بایستی شامل کلمات کلیدی باشد.

BBack Link:

لینک‌هایی هستند که از وب‌سایت دیگران به وب‌سایت ما داده شده‌اند. بهتر است که لینک‌هایی کمتر و باکیفیت‌تر داشته باشیم تا لینک‌هایی بیشتر و کم کیفیت.

CContent:

هر نوع اطلاعات مانند نوشته، تصاویر، ویدیوها، انیمیشن‌ها و… جزو محتوای وب‌سایت است. محتوای باکیفیت، مهم‌ترین بخش از سئو می‌باشد.

D – Deep Linking:

لینک‌سازی برای وب‌سایت، به نحوی که این لینک‌ها علاوه بر صفحه اصلی، به دیگر صفحات وب‌سایت نیز لینک بدهند.

EExternal Links:

به معنی لینک‌هایی‌ست که از طرف وب‌سایت شما به یک وب‌سایت خارجی داده می‌شود. اگر این لینک Nofollow باشد و به یک وب‌سایت با Authority بالا داده شود، می‌تواند برای سئوی شما تاثیر مثبت داشته باشد (ولی زیاده‌روی نکنید!).

FFresh Content:

محتوایی جدید و مرتبط با سلیقه‌ها و ذوق‌ها، شامل تصاویر، متن و ویدیوهای جذاب تولید کنید. بسیار مهم است که حداقل ماهی یک بار وب‌سایت‌تان را با محتوایی مفید، آپدیت کنید.

GGoogle Search:

پراستفاده‌ترین موتور جست و جوی دنیا با بیش از 3 میلیارد جست و جوی روزانه. بنابراین مهم‌ترین موتور جست و جویی که باید وب‌سایت‌تان را برایش بهینه‌سازی کنید، گوگل است.

HHeadings:

برای معرفی کلی محتوایی که در ادامه‌ی آن خواهد آمد، استفاده می‌شود (H1، H2، H3 و…). Headingها بایستی شامل کلمات و عبارات کلیدی مدنظرمان باشند.

IInternal Links:

لینک‌هایی از که از یک وب‌سایت، به همان صفحه یا صفحه دیگری از وب‌سایت داده می‌شوند و به دلیل راحتی بیشتر کاربر در استفاده از وب‌سایت، برای سئو مفید می‌باشند.

JJavascript:

یک زبان برنامه نویسی برای نوشتن اسکریپت‌هایی که امکاناتی مفید را به وب‌سایت‌مان اضافه می‌کند.
دسترسی به این نوع محتوا برای هر کسی مقدور نیست. بنابراین دقت کافی را به خرج دهید!

KKeyword:

کلمه یا ترکیب کلماتی که کاربران، آن‌ها را سرچ می‌کنند و برای رتبه داشتن در آن‌ها باید از این کلمات کلیدی در وب‌سایت‌مان استفاده کنیم (البته نه بیش از حد). توصیه می‌شود که از ترکیب‌های مختلفی برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت استفاده کنیم (مثال: تور آنتالیا | تورهای آنتالیا | تور آنتالیا 95 | سایت تور آنتایا)

LLink Building:

پروسه‌ای که در آن سعی می‌کنیم تا از وب‌سایت‌هایی دیگر، به وب‌سایت‌مان لینک داده شود تا Authority سایت‌مان را بالا ببریم و نتایج بهتری در گوگل کسب کنیم. بهتر است که حتی‌الامکان این لینک‌ها طبیعی بوده و از طرف وب‌سایت‌هایی با محتوای مرتبط با سایت شما و با داشتن Authority بالا باشند.

MMeta Description:

توضیحی کوتاه و مختصر (در حدود 160 کاراکتر) در مورد محتوای یک صفحه از وب‌سایت که بایستی مرتبط، منحصر به فرد و شامل کلمات کلیدی باشد.

NNiche:

یک تاپیک اصلی، که محتوای تولیدی وب‌سایت ما با تمرکز بر آن نوشته شده است. این تاپیک به ما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای سئو بتوانیم بیابیم.

OOrganic Search Results:

وب‌سایت‌هایی که بدون پرداخت پول (Adwords) در نتایج جست و جو رتبه دارند، ترافیکی را جذب می‌کنند که به این ترافیک، ترافیک ارگانیک می‌گویند.

PPenalty:

تنبیهی از طرف موتورهای جست و جو (که شامل حذف از نتایج جست و جوست)، برای وب‌سایت‌هایی که طبق الگوریتم‌های آن موتور جست و جو، یک اسپمر تلقی می‌شوند. معمولا با یک کمپین لینک‌سازی بد یا یک سئوی On-Site خیلی بد این اتفاق می‌افتد (مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را بخوانید).

QQuality over Quantity:

همیشه و همه جا، هم در مورد لینک‌ها و هم در مورد محتوا، «کیفیت» اولویت بالاتری بر «کمیت» دارد. مجددا تکرار می‌کنیم که همیشه و همه جا!

RRedirect:

روش‌هایی برای تغییر آدرس یک صفحه فرود، که اغلب برای صفحاتی (یا وب‌سایت‌هایی) استفاده می‌شود که آدرس URL (یا Domain) آن‌ها تغییر کرده است. این کار برای پنالتی نشدن از طرف گوگل و جلوگیری از افت نتایج است. به این دلیل که لینک‌هایی که قبلا برای صفحات‌مان ساختیم، لینک‌هایی شکسته به حساب نیایند.

SSocial Media:

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تولید مستمر محتوا در آن‌هاست. به طوریکه بتوانیم مخاطبانی را در این شبکه‌ها درگیر برند خود کرده و حتی‌الامکان، ترافیکی را از طریق اعضای این شبکه‌ها، به سمت وب‌سایت خود روانه کنیم.

TTrust Rank:

بر مبنای الگوریتمی‌ست که میزان مرتبط بودن و معتبر بودن لینک‌هایی را که از طرف دیگر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما داده شده است، می‌سنجد. هر چه وب‌سایت شما از سایت‌هایی مرتبط‌تر و با Authority بالاتر لینک بگیرند، Trust Rank بالاتری خواهید داشت.

UURL:

بهتر است که URL صفحه‌ای که می‌خواهید سئو کنید، شامل کلمات کلیدی باشد. همچنین فارسی بودن یا انگلیسی بودن یک URL تاثیر مستقیمی در سئو ندارد اما بهتر است که انگلیسی باشد (به دلیل اینکه URLهای فارسی در برخی از فرآیندهای لینک‌سازی به مشکل بر می‌خورند و تبدیل به لینک شکسته می‌شوند).

VVisits:

تعداد کاربرانی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند و با تولید محتوای خوب، سئوی قوی و فعالیت قدرتمندانه در شبکه‌های اجتماعی، قابل ارتقاست. بازدید بالای وب‌سایت می‌تواند تاثیر مثبتی در سئوی یک وب‌سایت داشته باشد (به شرطی که مخاطب در آن وب‌سایت راحت باشد، سرعت لود مناسب، محتوای باکیفیت، سئوی داخلی قوی و… داشته باشد).

WWordPress:

یک CMS بسیار قوی که بسیاری از فرآیندهای سئوی On-Site، به راحتی با استفاده از آن میسر است. CMS، مستقیما ربطی به سئو ندارد، اما معمولا سئوکارها راحت‌تر می‌توانند یک سایت وردپرسی را سئو کنند (نگاهی به اینفوگرافی حقایقی جالب درباره‌ی WordPress و تاثیر CMS بر سئو بیندازید).

XXML:

متنی ساده و بسیار قابل انعطاف برای قالب‌دهی اطلاعاتی که مبتنی بر تکنولوژی‌های خاصی نظیر RSS می‌باشد.

YYahoo:

یک وب‌سایت و موتور جست و جوی پربازدید و پرطرفدار که رتبه‌ی سوم الکسای ایران را دارد و هنوز هم برخی از ایرانیان (بیشتر در بین سنتی‌ترها) از این موتور جست و جو استفاده می‌کنند.

Z-Zipping:

فشرده‌سازی برخی از فایل‌ها (به خصوص فایل‌های دانلودی) برای کاهش حجم و افزایش سرعت سایت. سرعت سایت عاملی بسیار مهم در سئوی سایت است.

[اینفوگرافی]: الفبای سئو! - شبکه مدیران Modir TV