بسیاری از کارآفرینی‌ها و استارت‌آپ‌ها و مدیران با برندسازی آشنایی خوبی دارند. فرآیند دشواری که نیاز داریم تا نام تجاری خود را به یک برند (Brand) مطرح تبدیل کنیم، هویتش را مشخص کنیم، دیدگاه مشتریانمان را در موردش بسازیم و…
اما در این پروسه یک مشکل وجود دارد! همیشه همه چیز آن چیزی نمی‌شود که ما می خواهیم و ممکن است در این میان، اتفاقاتی بیفتد که ذهنیت بسیاری از مخاطبان‌مان را نسبت به برندمان تغییر دهد. حالا این تغییر ذهنیت لزوما یک تغییر ذهنیت منفی نیست! ممکن است صرفا آن چیزی نباشد که شما می‌خواهید. گاهی وقت‌ها ممکن است مردم برند شما را به عنوان یک برند کهنه و قدیمی بشناسند و نتوانند بر روی شما حساب ویژه‌ای باز کنند (دردسری که گریبان‌گیر بسیاری از بانک‌های ایرانی شده بود).
خبر خوب این است که می‌توانیم برخی از المان‌های مربوط به برندمان را بازسازی و ترمیم کنیم. برخی ذهنیت‌ها را تغییر دهیم، در هویت بصری برند خود تجدید نظر کنیم و…
ریبرندینگ، یعنی تغییر دادن ظاهر برندتان، و یا به طور کلی حسی که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، با هدف ایجاد تفاوت با رقبا.


تغییر لوگو در ریبرندینگ بانک ملت


تغییر لوگوی برخی از برندها در فرآیند ریبرندینگشان



  • المان‌های بازسازی در ریبرندینگ: شامل تغییر لوگو، تغییر بسته‌بندی، و به طور کلی تغییر متریال‌های مختلف بازاریابی، از کپی رایت بگیرید تا دکوراسیون دفاتر نمایندگی‌تان!
  • هدف از ریبرندینگ: نفوذ به درک مشتری از یک محصول، خدمت یا به طور کلی یک برند، به وسیله بازسازی دوباره برند به این صورت که درک جدید مشتری از برند ما به نیازش نزدیک‌تر باشد. ضمنا درک مشتری از برندمان باید به گونه‌ای باشد که ما را به عنوان یک برند به روز بشناسد، نه کهنه.


بازسازی برند یا ریبرندینگ (Rebranding) چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV