این تیم پس زمینه و راهنماهایی را درباره نحوه توصیف مناطق حساس ارائه می دهد. در خصوص مسائل به شدت حساس که امکان بی طرف بودن در آنها وجود ندارد، این تیم توصیه می کند برخی محصولات شرکت را در این مناطق حساس توزیع نکنید یا یک نسخه مجزا برای آن منطقه در نظر بگیرید



در شرکت مایکروسافت یک تیم راهبردهای ژئوپولیتیک تشکیل شده است که به مسائل ژئوپولیتیکی مربوط به محصولات خود می پردازد زیرا این محصول در بیش از ۶۰ کشور در خارج از آمریکا استفاده می شود و هر یک از این کشورهای شرایط سیاسی و جغرافیایی خاص خود را دارند. برای مثال هنگام استفاده از نقشه ها، فهرست کشورها و مناطق، و غیره باید دقت زیادی شود زیرا این مسائل حساس و بین المللی هستند و هر گونه اشتباه در مرزبندی می تواند عواقب مهمی را در پی داشته باشد، عواقبی که روی کسب و کار شرکت تاثیر می گذارد.
کشورهای مختلف قوانین بسیار شدیدی برای جغرافیای خود قائل هستند و نقض این قوانین موجب پیامدهای جدی از قبیل منع استفاده و خرید یک محصول خاص در کشور خواهد شد. به علاوه محصولات شرکت باید به درستی نظرات مشتریان جهانی خود را ارائه دهند. برای مثال، در برخی از وب سایت ها مکزیک را بخشی از آمریکای مرکزی دانسته اند که از نظر جغرافیایی نادرست است. مکزیک بخشی از آمریکای شمالی است. بنابراین اگر شما یک مصرف کننده مکزیکی باشید و به شما گفته شود از آمریکای مرکزی هستید، ممکن است این را نوعی تبعیض به شمار آورید.
در اکثر موارد، این تیم این چنین مسائل را با همگام بودن با توسعه های جهانی و حفظ دانش جامع از راه های درست نامگذاری و توصیف مکان های حساس حل می کند. این تیم سعی دارد بی طرف باشد و از ایجاد تداخلات سیاسی دوری می کند.
تیم راهبردهای ژئوپولیتیک اطلاعات پس زمینه و راهنماهایی را درباره نحوه توصیف مناطق حساس ارائه می دهد. در خصوص مسائل به شدت حساس که امکان بی طرف بودن در آنها وجود ندارد، این تیم توصیه می کند برخی محصولات شرکت را در این مناطق حساس توزیع نکنید یا یک نسخه مجزا برای آن منطقه در نظر بگیرید.
یکی از نمونه هایی که نشان می دهد صنعت نرم افزار باید به این مسائل توجه کند به شرح زیر است:
ویندوز ۹۵ به یک تهدید جدی برای کسب و کار مایکروسافت در هند تبدیل شده بود. وقتی کاربران ویندوز ۹۵ را برای اولین بار ارتقا می دادند، از آنها خواسته می شد تا با کلیک روی تصویر کشور خود یا انتخاب آن از فهرست، منطقه زمانی خود را مشخص کنند. وقتی کاربران در هند روی کشور خود کلیک کردند، متوجه شدند که جامو و کشمیر جزء مرزهای کشورشان نیست. دولت هند بسیار ناراحت شد که این منطقه حذف شده بود و درخواست کرد تا قبل از توزیع این نرم افزار در هند مشکل آن حل شود.
در بسیاری از کشورها دولت اولین و مهم ترین مشتری شرکت ها هستند. آنها نقش مهمی در اقتصاد دارند، آنها هستند که درباره مسائل مهم مانند مالیات و کمپین های ضد جاسوسی تصمیم می گیرند و گاهی اوقات آنها تنها راه دسترسی به مشتریان در آن کشور هستند. بنابراین باید آنها را جدی گرفت.
این تیم در شرکت مایکروسافت وظیفه دارد سطح آگاهی از مسائل ژئوپولیتیک را افزایش دهد تا اینگونه مشکلات به وجود نیایند. مایکروسافت بیش از هزاران کارمند در سراسر دنیا دارد و هر یک پیشینه های متفاوتی دارند. دیدگاه آنها نسبت به دنیا با توجه به سطح تحصیلات، تربیت، یا حتی آنچه در اخبار می بینند، منحصر به فرد است. مسائلی که ممکن است برای یک گروه مهم نباشد می تواند در بین افراد دیگری در یک کشور دیگر اهمیت داشته باشند. شرکت مایکروسافت می خواهد این موضوع را به اطلاع همه کارمندان خود برساند.
تیم مایکروسافت هنگام عرضه یک محصول به برداشت جهانی از دنیا و برداشت محلی از دنیا توجه می کند. این تیم وظیفه دارد مطمئن شود که محصولات مایکروسافت با مشکلات ژئوپولیتیکی رو به رو نخواهند شد.
در اصل این موضوع یکی از الزامات برای انجام کسب و کارهای جهانی است و بسیاری از شرکت ها سعی می کنند به آن برسند. از آنجا که فرهنگ ها همیشه در حال تغییر هستند و نظرات همیشه متفاوت می باشند، نمی توان همیشه ۱۰۰% این مسائل را رفع کرد. مهم آن است که این تفاوت ها را درک کرده و تمام تلاش خودمان را به کار گیریم تا آنها را حل کنیم.




وظیفه تیم راهبردهای ژئوپولیتیک اطلاعات در مایکروسافت چیست | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها