⁣به دلیل پرداخت نکردن هزینه‌های هاستینگ

🔸⁣سایت پیوندها که لینک‌های سایت‌های موردتایید وزارت ارشاد را به کاربران سایت‌های فیلترشده پیشنهاد می‌کند به علت پرداخت نکردن بدهی خود به شرکت هاست‌ایران از دسترس خارج شد.

🔸⁣شرکت هاست ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به بدهی وزارت ارشاد که متولی تامین هزینه‌های این سایت است، اعلام کرد ادامه ارائه سرویس میزبانی (هاستینگ) با توجه به این بدهی ۵ ساله مقدور نیست.

🔸⁣فرشاد اسماعیلیان، مدیرعامل هاست‌ایران در گفت‌وگو با شنبه‌پرس با اشاره به سخت شدن شرایط اقتصادی برای شرکت‌های خصوصی، عمل نکردن شرکت‌ها و نهادهای دولتی به تعهدات مالی‌شان را کمرشکن عنوان کرد و گفت: «بدهی وزارت ارشاد بابت سایت پیوندها حدود ۳۰۰ میلیون تومان است که به‌هیچ‌وجه عدد قابل‌توجهی برای یک وزارتخانه دولتی محسوب نمی‌شود. اما علیرغم پیگیری‌های ۵ ساله ما، کسی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیست و ما تنها راه جلوگیری از ضرروزیان بیشتر شرکت‌مان را ادامه ندادن همکاری با وزارت ارشاد در رابطه با سایت پیوندها دیدیم.»

بخش‌هایی از ⁣متن اطلاعیه هاست ایران که در اختیار شنبه‌پرس قرار گرفته:

🔸⁣ارائه خدمات به سایت پیوندها از سال ۱۳۸۶ به درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شرکت هاست ایران ( نوآوران شبکه سبز مهرگان) انجام می شد.

🔸⁣تا انتهای سال ۱۳۹۲ قرارداد مربوطه، توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال آن وزارتخانه منعقد و پرداخت می‌شد و قرارداد سال ۹۲ تمدید وسرویس هم استمرار یافت. اما علیرغم ادامه میزبانی طبق روال جاری و درخواست های مکرر این شرکت متاسفانه مرکز موصوف به بهانه‌های مختلف از عقد قرارداد جدید یا تمدید قرارداد قبلی استنکاف کرد.

🔸⁣متاسفانه با وضعیت اقتصادی حاکم، اگر قرار باشد سازمان‌های دولتی در پرداخت حق‌الزحمه شرکت‌های خصوصی چنین عمل کنند کسب‌وکارهای مشابه شرکت ما را به تعطیلی خواهند کشاند.