⁣تجربه مقداد شاطری، فاندر فروشگاه اینترنتی مادران از دردسرهای اینماد

▫️⁣ما با مشقت‌های فراوان موفق به گرفتن نماد شدیم و حتی نمادمان را دو ستاره‌ هم کردیم. به صورت ناگهانی یک روز متوجه شدیم نماد از سایت ما حذف شده است که بعد از پیگیری متوجه شدیم این کار به دلیل اخطار و عدم تایید پلیس اماکن صورت گرفته.

⁣▫️با پلیس اماکن تماس گرفتیم و گفتند که شما مشمول هستید و ای‌نمادتان هم به همین دلیل باطل می‌شود. ⁣در مرحله بعد، برای به تعلیق درآمدن درگاه بانکی هم نامه‌ای زده می‌شود و درگاه باطل می‌شود. تنها جوابی هم که در مقابل اعتراضات شنیدم این بود که قانون، قانون است.

▫️⁣چطور می‌شود که یک نفر که کسب‌وکار ایجاد کرده و در جهت کارآفرینی و اشتغال در جامعه کار کرده است، حالا بخاطر سربازی باید کل کسب‌وکار را رها کند. و اینکه اگر قرار بر به دام انداختن و گرفتن کسی هم باشد، به نظر من این کار اصلا درست نیست که دست روی کسب‌وکار افراد گذاشت.

⁣▫️داشتن یک نماد اعتماد دلیل بر معتبر بودن یک استارتاپ یا وب‌سایت نیست. داشتن این نماد هیچ خدماتی برای استارتاپ‌ها ندارد به جز دردسر. در آخر فقط می‌توانم بگویم در چنین دوران سختی که همه درگیر آن شده‌ایم، این سنگ‌اندازی‌ها از طرف نهاد کوچکی مانند ای‌نماد، خیلی دلگیر کننده است.