⁣سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه اولین کارخانه نوآوری بخش خصوصی:

▫️⁣سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم افتتاح فاز نخست از احداث اولین کارخانه نوآوری بخش خصوصی (نوآوری شریف) گفت: «یکی از اولویت‌های اصلی معاونت علمی و فناوری در همکاری با شهرداری تهران تبدیل اماکن متروکه و بلااستفاده به کارخانه‌های نوآوری است.»

▫️⁣بر اساس شاخص‌های جهانی نوآور(Gii) شهر تهران با رشد چند پله‌ای جزو ۵۰ شهر بزرگ در حوزه فناوری قرار گرفته است. ظرفیت‌های ذاتی بسیار تهران از جمله دانشگاه‌ها و جوانان خلاق و تحصیل‌کرده، می‌تواند این شهر را به بستری برای بروز نوآوری و خلاقیت بدل کند.

▫️⁣امسال برنامه‌های جدی برای توسعه کارخانه‌های فناوری با سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی داریم و در حوزه زیرساخت‌ها در اخذ مجوز‌ها کمک خواهیم کرد تا شرکت‌های متعددی توسعه پیدا کنند و امروز شاهد دو نمونه از این مراکز هستیم.

▫️⁣صادرات محصولات دانش‌بنیان خیلی بیشتر از محصولات سنتی است، زیرا استاندارد‌های خاصی دارند و شرکت‌ها با این استاندارد‌ها آشنا نیستند. میزان صادرات در این حوزه ۴۰۰ میلیون دلار بوده و سال آینده به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید در بیش از ۶۰ کشور در حوزه صادرات فعال هستیم.

متن کامل را اینجا بخوانید👇