⁣علی‌رضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی:

🔸⁣بر اساس بررسی عملکردی، که ما از دستگاه‌های متولی این فعالیت در این بخش انجام داده‌ایم، دریافته‌ایم در سه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری خطرپذیر صورت گرفته یا در حال اجرا است، با توجه به اینکه این فعالیت درگذشته نزدیک به صفر بوده و این خروجی می‌تواند برای کشور عدد قابل‌توجهی باشد.

🔸⁣صندوقی با عنوان صندوق fand&fand ( صندوق مادر) شکل گرفت، این صندوق به عنوان رهبر صندوق‌های دیگر، وظیفه نظارتی و تأمین مالی بر اجرای کار سایر صندوق‌های جسورانه خواهد بود. این صندوق با هزار میلیارد تومن سرمایه‌گذاری خود را شروع می‌کند.

🔸⁣در روند نهایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر در دنیا، از ده طرح ممکن است تنها دو یا چهار طرح عملاً به نتیجه برسد و در نهایت عملیاتی شود، اما با وجود این اتفاق شاهد هستیم که طرح به موفقیت رسیده سودی را نصیب سرمایه‌گذار می‌کند، که جبران طرح‌های ناموفق و شکست‌خورده را خواهد کرد و حتی در بعضی زمینه‌ها سود طرح‌های vc به پانصد درصد و شاید بیشتر هم خواهد رسید

🔸⁣معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر آن است تا آمار فعلی را در بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر توسعه دهد، لذا در این زمینه با تمام مجموعه‌های بزرگ اقتصادی به گونه‌ای وارد مذاکره شده است، تا بستر سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در کشور فعال ترکند.

🔸⁣با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و همچنین امضاء تفاهم‌نامه با سازمان بورس، صندوق های جدیدی در قالب بازار سرمایه با مجوز بورس ایران، ایجاد و به عنوان صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه وارد عمل شده‌اند.