هدف استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدای از هدف آن شما در این گونه گروه ها یاد می گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهید. با افراد و شریک های جدیدی آشنا می شوید که می توانند در پیشبرد ایده شما یا سرمایه گذاری روی آن به شما کمک کنند. در کشور ما نیز یک دوره استارتاپ ویکند برگزار شده است. فراموش نکنید بسیاری از شرکت هایی که در حال حاضر در دره سیلیکونی، قلب فناوری دنیا حضور دارند، ایده های خود را به این شکل مطرح کردند و امروزه به ابر شرکت های فناوری دنیا تبدیل شده اند.

_ شبیه سازی محیط کسب و کار و چالشهای راه اندازی و کار کردن در محیط های استارتاپی. ( در حد بضاعت ۵۴ساعت )
_ شبکه سازی بین افراد و مربیان و جامعه پویای هر منطقه.
_ آموزش اصول اولیه و ادبیات این حوزه.
_آشنا سازی اولیه با تشکیل تیم و کارتیمی و تقسیم وظائف و انواع ارائه و تمرکز بر اجرا و اعتبار سنجی و …
_ و در کل ایجاد نگرشی صحیح و نوین به کارآفرینی
از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارت‌آپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکت‌هایی که با یک ایده‌ی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند.
استارت‌آپ‌ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می‌کنند

روند حرکت استارت آپ ویکند به زبان ساده
استارت آپ ویکند یک دوره آموزشی به سبکی متفاوت و عملی است.در این دوره افراد ایده های خود را برای راه اندازی یک کسب و کار که معمولا از نوع اینترنتی است محک می زنند.بدین ترتیب که در ابتدا هر فردی ایده ای را که برای کسب و کار خود دارد مطرح می کند. (هر کس فقط ۳۰ ثانیه برای شرح ایده فرصت دارد)بعد با دیگران تیم تشکیل می دهند. یعنی همکارانی برای کسب و کار خود انتخاب می نمایند.سپس تلاش می کنند تا این ایده را از زوایای مختلف بررسی کنند.یعنی کاری که قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی لازم است.در کنار گروه ها، مربیان و افراد کارآفرین که این مسیر را طی کردند حضور دارند. تا آنها را درباره کسب و کار به چالش بکشند و هدایت کنند.در انتهای دوره افراد متوجه می شود که آیا ایده آنها قابلیت لازم برای تبدیل به یک کسب و کار را دارد یا نه. از طرف دیگر با دوستان و مربیان آشنا می شوند. که این ارتباطات می تواند بعدا در توسعه کسب و کار اینترنتی آنها را کمک کند.
اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارت‌آپ را تعریف کنیم، استارت‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌یساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند.



استارت آپ ویکند چیست؟ / ایده هایتان می تواند میلیاردرتان کند!